Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@22:39:33 GMT

چگونه با ورزش از شر غبغب زیر گلو خلاص شویم؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۰۲۵

به گزارش ایلنا، از بین روش‌های رفع غبغب، انجام حرکات و تمرینات کششی گردن و صورت راحت‌ترین گزینه است. این ورزش‌ها به کشش و تقویت عضلات صورت، گردن و فک کمک می‌کنند تا در نهایت باعث کاهش حجم غبغب شوند. از طرف دیگر، انجام تمرینات زیر از خشکی چانه و گردن پیشگیری می‌کند.

- ابتدا صورت و گردن خود را به صورت قائم نگه دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس، گردن را به سمت بالا متمایل کرده و چند ثانیه صبر کنید. در آخر، گردن خود را دوباره پایین بیاورید و به سمت جلو نگاه کنید. این حرکت بالا و پایین بردن را ۲ ست در روز و در هر ست ۲۰ بار تکرار کنید. این تمرین باعث ایجاد کشش محسوس در فک و زیر چانه می‌شود و عضلات این قسمت را به کار می‌گیرد.

- ستون مهره‌های کمر و پشت گردن را صاف نگه داشته و سر خود را به آرامی به سمت عقب متمایل کنید؛ تا جایی که سقف بالای سر خود را ببینید. ابتدا دهن خود را باز کرده، و بعد از آن، لب‌ها را به طرف هم فشار داده به سمت جلو جمع کنید. ۵ ثانیه لب‌های خود را در این حالت نگه دارید، و سپس آزاد کنید. سپس سر خود را پایین بیاورید و حرکت را از ابتدا تکرار کنید. این ورزش را ۵ تا ۱۰ بار، و هر روز تمرین کنید.

آب کردن غبغب با ورزش ساده

- حرکت بعدی نرمش و چرخش آرام گردن در جهت عقربه‌های ساعت و سپس در خلاف جهت عقربه‌های ساعت است. در این تمرین کمر خود را صاف نگه دارید. تمرین چرخش ملایم گردن را ۳ ست در روز و ۵ تا ۱۰ بار در هر ست تمرین کنید.

- سر خود را به آرامی به عقب ببرید تا جایی که انگار به سقف نگاه می‌کنید سپس سر خود را به جلو حرکت دهید به طوری که کاملا جمع شدن چانه خود را احساس کنید به مدت ۱۰ ثانیه سر خود را در این حالت نگه دارید سپس به وضعیت عادی برگردید.

- بنشینید یک توپ ۵ تا ۱۰ اینچی را زیر چانه خود قرار دهید، چانه خود را به سمت توپ حرکت دهید، این حرکت را به مدت ۱۰ تا ۳۰ دقیقه انجام دهید.

- بنشینید زبان خود را تا آنجایی که می‌توانید از دهان خود خارج کنید، اگر این حرکت را درست انجام دهید، حتما متوجه سفت شدن ماهیچه‌های گردن، فک و چانه خود خواهید شد.

- در‌حالی‌که سر را عقب داده‌اید به سقف نگاه کنید. لب‌های خود را به سمت جلو جمع کنید (مثل بوسیدن). لب‌ها را به محل اولیه برگردانید و سر را پایین بیاورید.

- سر را به عقب هدایت کنید و به سقف نگاه کنید. سر را به سمت راست بچرخانید. فک خود را به سمت جلو بکشید. به مدت ۵-۱۰ ثانیه مکث کنید. حرکت را برای سمت چپ هم تکرار کنید.

- پیاده روی، تند راه رفتن و هر چیزی که بتواند ضربان و سرعت طپش قلب را افزایش دهد، باعث کاهش وزن در کل بدن و همچنین، قسمت گردن میشود، شما باید روزی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه، از این تمرینات ورزشی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که رژیم غذایی و ورزش کردن، هر دو در کنار هم میتوانند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ورزش غبغب سمت جلو نگه دارید سر خود چانه خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم

یک کارشناس حقوقی در برنامه به خانه برمی‌گردیم درباره اینکه چگونه بعد از فوت متوفی از دارایی های کامل وی باخبر شویم گفت: با دادخواست تحریر ترکه به شورای حل اختلاف آنجا استعلام‌ها انجام می‌شود و اموالی که سند رسمی داشته باشد مانند ملک ها، ماشین‌ها و حساب بانکی استعلام آنها می‌آید ولی اگر سند نداشته باشند و وکالتی خریداری شده باشد باید تحقیقات میدانی شود و راه دیگری برای اخذ استعلام آنها وجود ندارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • برای خلاص شدن از آلرژی‌های بهاری چه کنیم؟
  • ببینید/ ماجرای پلاک آویخته بر گردن شمسایی چه بود؟
  • انداختن چفیه دور گردن مجسمه جرج واشنگتن
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • ببینید| نه قوه قضاییه لایحه عفاف و حجاب را گردن می گیرد نه دولت رئیسی!
  • ببینید | نماینده اصولگرای مجلس تقصیر هک شدن سامانه مجلس را گردن عضو شورای شهر انداخت!
  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها | عکس
  • چگونه بعد از فوت متوفی، از دارایی کامل او باخبر شویم؟! + فیلم