Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه العین الاخباریه، مرکز دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه که وابسته به معارضان است از تلاش ترکیه برای انتقال گروه جدیدی از مزدوران تحت حمایتش از منطقه تل ابیض سوریه به ترکیه و سپس اعزام آنان به لیبی خبر داد.

این مرکز اعلام کرد اداره اطلاعات ترکیه از سران شبه‌نظامیان تحت حمایتش در سوریه خواست لیست عناصری که می‌خواهند به لیبی منتقل شوند را برای این اداره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه افزود: گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ترکیه لیست‌های متعددی که اسم ۲۲۰۰ عنصر مسلح از گروه‌های احرار الشرقی و جیش الشرقیه و...  بود را برای ترکیه ارسال کردند.

درحالی که چندین گروه ترویستی از ارسال عناصر خود به لیبی سرباز زده‌اند، مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه احتمال می‌دهد تعداد افراد اعزامی بیشتر از ۲۲۰۰ نفر خواهد بود.

به گفته این مرکز، ترکیه با تحت فشار قرار دادن تروریست‌ها و قطع حمایت مالی، تسلیحاتی و غذایی خود آنان را مجبور می‌کند که بپذیرند برای نبرد به لیبی بروند.

ترکیه به بهانه حمایت از دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در برابر نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر که تحت حمایت مصر و امارات متحده عربی هستند، وارد نبرد لیبی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تحولات لیبی گروه های تروریستی تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام اولین گروه از زائران عمره مفرده این استان پس از ۹ سال وقفه عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ از فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز، به سرزمین وحی اعزام شدند.

«سیدمحسن قوامی نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: به لطف خداوند متعال و با عنایت به پیگیری ها و تلاش های انجام شده از سوی سازمان حج و زیارت و سازمان های مرتبط اعزام زائران عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه از ایران به عربستان از سوم اردیبهشت ماه شروع و تا ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.

وی اظهار کرد: امروز اولین پرواز گروه اعزامی زائران از فرودگاه شهید دستغیب و در قالب یک کاروان ۱۲۰ نفره از استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر به سرزمین وحی اعزام شدند که ۳۰ نفر از این تعداد زائر مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده اند.

مدیر حج و زیارت استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرواز اولین گروه اعزامی عمره گزاران از استان کهگیلویه وبویراحمد راس ساعت ۱۷ امروز ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۳ فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز را به مقصد مدینه منوره ترک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • نخستین گروه از زائران استان برای عمره مفرده اعزام شدند
  • ۱۲ مصدوم و یک فوتی در ۲ حادثه ترافیکی در اصفهان
  • اولین گروه از عمره‌گزاران کهگیلویه‌وبویراحمد به سرزمین وحی
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • اعزام ۴۰۰ هوادار نساجی به اصفهان برای حمایت در بازی با ذوب آهن
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر