Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای شهرستان همدان حمایت از شوراهای شهر را وعده داد و گفت: مجموعه مدیریت‌شهری را کمک می‌دهیم و از ظرفیت مجموعه شورای شهرها و شهرستان‌ها بهره‌مند خواهیم شد.

حجت‌الاسلام فلاحی همچنین اعلام کرد: لوایح مدیریت یکپارچه شهری، ارزش افزوده، درآمد پایدار و سایر لوایح به‌طورقطع در دستور کار قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: بخشی از پروژه‌های شهری همدان به‌ویژه تقاطع غیر همسطح از پروژه‌های ملی محسوب می‌شوند که نباید برای احداث آنان از ظرفیت منابع مالی و عوارض شهر استفاده می‌شد در حالی‌که انتظار می‌رود عوارض شهر برای ارائه سایر خدمات به شهروندان به‌کار می‌رفت.

حجت الاسلام فلاحی ضمن تأکید بر پیگیری تزریق اعتبارات ملی به پروژه‌های ملی حوزه مدیریت‌شهری همدان، اظهار کرد: تمامی عوارضی که در یک منطقه، شهر یا روستا به دست می‌آید، نباید در همان منطقه هزینه شود؛ بلکه باید توزیع اعتبارات در مناطق شهری و روستایی به صورت متوازن صورت پذیرد.

وی همچنین گفت: برخی از شهرها از اعتبارات عوارضی بیشتری بهره برده‌اند که باید این مهم بررسی شود تا شیوه جذب این اعتبارات در همدان هم تغییر کند و سهم بیشتری دریافت شود.

رفع مشکلات شوراها نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است

رئیس شورای شهرستان همدان نیز گفت: شوراها به‌ویژه شورای شهرستان دچار مشکلات هستند که رفع این مشکلات نیازمند حمایت نمایندگان مجلس است.

محمد علیجانی افزود: پروژه‌های برخی از بخش و مناطق استان همدان نیمه‌کاره باقی مانده که بهتر است از ظرفیت نمایندگان برای تکمیل این پروژه‌ها بهره‌مند شویم.

اکبر کاوسی‌امید، نماینده همدان در شورای شهر همدان نیز در ادامه با تأکید بر تعاملات بین نمایندگان مجلس یازدهم و شورا، گفت: به‌طورقطع می‌توان از این ظرفیت، بهتر استفاده کنیم.

تمرکززدایی بهترین راهکار برای حل مشکلات

نماینده شورای شهر مریانج نیز با اشاره به اینکه تمرکززدایی بهترین راهکار حل مشکلات است، گفت: تمامی اختیارات در دست وزارت کشور است که انتظار می‌رود اختیارات به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار شود تا بتوانیم بهتر تصمیم بگیریم.

خلیل حیاتی افزود: شوراها یکی از بهترین جایگاه‌ها سیاسی در کشور محسوب می‌شود که اختیارات می‌تواند به آنان واگذار شود.

مهدی شعبانی‌مقصود، نماینده شورای شهر مریانج نیز تأکید کرد: شوراهای پایه، شوراهای روستا و شهرستان محسوب می‌شوند که نمایندگان مجلس می‌تواند ضمن بهره‌گیری از ظرفیت جایگاه شوراها، اقدامات توسعه‌ای استان را از طریق شوراها دنبال کنند.

حشمت‌اله احمدی، نماینده شورای شهر قهاوند نیز با تأکید بر اتحاد نمایندگان به‌منظور توسعه شهرستان همدان، گفت: نمایندگان منتخب ضمن نادیده گرفتن اختلافات، باید با هم‌دیگر، اتحاد و همدلی داشته باشند تا به پروژه‌ها، تعاملات و مسائل مختلف استان و شهرستان‌ها، آسیب نرسد.

کد خبر 4908697

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای عالی استان ها ویروس کرونا بوشهر شیراز ماه مبارك رمضان شیوع کرونا ایلام قزوین کمک به نیازمندان بیرجند ستاد مقابله با کرونا شهرکرد بارش باران جهش تولید گرگان نمایندگان مجلس شورای شهر پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار

 زمین این پایگاه به مساحت ۳۰۰ متر مربع از سوی اهالی روستای حسن قشلاق به دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان اهدا شده است.

مجتبی فیض الهی فرماندار بهار همچنین گفت: پایگاه جاده‌ای فوریت‌های پزشکی روستای حسن قشلاق در زیربنای ۱۲۰ متر مربع و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ساخته خواهد شد.

فرماندار بهار با بیان اینکه توسعه پایگاه‌های امداد و نجات در راه‌های پررفت و آمد روستایی از مطالبات روستاییان است، گفت: با توجه ویژه دولت سیزدهم شاهد توسعه روزافزون پایگاه‌های بهداشتی و درمانی از جمله پایگاه‌های جاده‌ای امداد و نجات هستیم که ایجاد آنها نقش مهمی در کاهش تلفات سوانح و حوادث دارد.

فیض الهی گفت: پایگاه جاده‌ای روستای حسن قشلاق پس از تکمیل و بهره برداری برای خدمات رسانی به مسیر‌های ارتباطی روستا‌های همجوار فعالیت خواهد داشت.

شهرستان بهار در فاصله ۱۵ کیلومتری مرکز استان همدان و در مسیر استان‌های غربی کرمانشاه و کردستان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است
  • اشتراک‌پذیری بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید در مناطق شهری و روستایی ایلام
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • توجه به ظرفیت‌های مناطق روستایی گامی بلند در تحقق شعار سال است
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر