Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@00:15:22 GMT

لیگ، تنها محل خودنمایی ستاره های کشتی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۱۷۹۲

لیگ، تنها محل خودنمایی ستاره های کشتی

به نظر می رسد در سال 99 تنها محل برای خودنمایی ستاره های کشتی مسابقات لیگ برتر و جام باشگاههای جهان باشد.

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه بعد از قهرمانی تیم های کشتی آزاد و فرنگی ایران در مسابقات آسیایی به نظر می رسید شاگردان غلامرضا محمدی و محمد بنا ماههای سخت و پرفشاری را پیش رو خواهند داشت، شیوع ویروس کرونا به یک باره همه برنامه ها را به هم ریخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعویق المپیک مسابقات گزینشی که قرار بود در نوروز 99 برگزار شود را یک سال به تاخیر انداخت و فعلا تا تیرماه همه رویدادهای کشتی در جهان را هم لغو کرده است.


امسال شاید تنها سالی برای کشتی جهان باشد که نه خبری از المپیک هست و نه مسابقات جهانی. بدین ترتیب فدراسیون کشتی هم فعلا تمرکز خود را روی برگزاری لیگ منظم و قدرتمند گذاشته و درصدد است بعد از گذر از بحران کرونا، در مردادماه لیگ برتر را استارت بزند.


در همین راستا طی هفته های اخیر نصیرزاده، رییس سازمان لیگ کشتی سفرهای استانی خود را برای رایزنی جهت حضور تیم های شهرستانی آغاز کرده؛ سفرهایی که بی نتیجه هم نبوده و تاکنون تقریبا حضور تیم هایی از استان های همدان، کرمانشاه، کردستان و خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مازندران، زنجان و تهران در لیگ برتر سال 99 قطعی شده است.


از سوی دیگر سنندج به عنوان میزبان جام باشگاههای کشتی فرنگی جهان در سال 2020 معرفی شده تا مشخص شود این رویداد بین المللی برای هفتمین دوره هم برگزار خواهد شد و میزبانی آن برای ششمین بار برعهده ایران است.


این روزها سازمان لیگ کشتی حسابی فعال شده و کشتی گیران هم که در قرنطینه تمرینات آماده سازی خود را دنبال می کنند، می دانند مهمترین مسابقاتی که امسال در پیش دارند، لیگ برتر و جام باشگاههای جهان خواهد بود.


به نظر می رسد لیگ برتر می تواند فرصت مناسبی برای کادرفنی تیم های ملی باشد تا کشتی گیران مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی را خیلی خوب محک بزنند. با اینکه ممکن است مرحله دیگری از انتخابی تیم ملی هم به صورت مجزا برگزار شود، اما در لیگ برتر هم تقریبا تمامی مدعیان حاضر هستند و شاهد رویارویی های جذاب خواهیم بود. علاوه بر این همچون سال گذشته احتمالا برخی از قهرمانان نامی جهان هم در لیگ ایران حضور پیدا می کنند و این فرصت بزرگتری برای کشتی گیران ایرانی است تا در سال قبل از المپیک خود را برابر آن ها محک بزنند.


از سوی دیگر باید به جام باشگاههای جهان و پتانسیلی که امسال در این مسابقات وجود دارد، اشاره کرد. پیش بینی می شود با توجه به لغو تمامی رویدادهای بین المللی در 6 ماه نخست سال 99، جام باشگاههای جهان در پاییز 99 با استقبال خوبی از سوی تیم ها و کشتی گیران خارجی مواجه می شود چون آن ها نیز بعد از چند ماه خانه نشینی تشنه رقابت هستند و می خواهند خودشان را محک بزنند. جایزه دلاری این مسابقات هم انگیزه خارجی ها را چند برابر خواهد کرد.


به هر حال برخلاف آنچه که تصور می شد، لیگ برتر امسال شاید مهمترین رقابت برای فدراسیون کشتی باشد و بعد از خروج از بحران کرونا، به چند ماه نداشتن هیچ گونه رقابتی در کشتی پایان بدهد.

 

کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی جام باشگاههای جهان کشتی گیران لیگ برتر تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید

به گزارش خبرنگار مهر، سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی، گرامیداشت رحیم علی آبادی روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه با حضور کشتی گیرانی از کشورمان و نمایندگان کشورهای ارمنستان، قزاقستان و عراق در سالن حسین رضازاده شهر اردبیل برگزار شد.

در این مسابقات چهار کشتی گیر و یک مربی از بوشهر در این مسابقات حضور داشتند.

در این مسابقات در وزن ۵۵ کیلوگرم «عبدالرحیم وحیدفر» در این مسابقات به مدال با ارزش برنز دست یافت.

این دومین مدال بین المللی تاریخ ورزش کشتی استان در ۲ سال اخیر است.

کد خبر 6089431

دیگر خبرها

  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • فیلمی از درگیری شدید ستاره فوتبال جهان با مربی‌اش وسط مسابقه
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • خروج والیبال ایران از مسیر رشد
  • کشتی‌گیر بوشهری به مدال برنز رسید
  • تجلیل از آقای ورزش ایران در حاشیه کشتی فرنگی جام تختی
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • نفرات برتر پنج وزن دوم جام تختی
  • جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند