Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران از منظر علوم اجتماعی و مردم شناسی» از سوی سه پژوهشگاه «میراث فرهنگی و گردشگری»، پژوهشگاه «فرهنگ، هنر و ارتباطات» و پژوهشگاه «علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» برگزار می‌شود.

علیرضا حسن‌زاده، عضو هیئت علمی و رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دبیر علمی این همایش ضمن بیان این خبر گفت: شیوع بیماری کرونا و تبدیل آن به یک همه‌گیری جهانی حوزه‌های مختلف از زندگی اجتماعی و عمومی مردم جهان و ایران را تحت تأثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان حوزه‌های مهم میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع فرهنگی در دو صورت امروزی (کتاب و غیره) و سنتی آن تحت تأثیر این پاندمی قرار گرفته‌اند. با توجه به این واقعیت‌ها همایش یاد شده فرصتی برای هم اندیشی در بررسی جوانب و جنبه‌های مختلف ظهور کرونا در ایران خواهد بود تا ضمن درک بهتر این مساله راهکارهای گوناگون برای مسائل موجود و آتی ارائه شود.

دبیر علمی این همایش افزود: با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، همایش یادشده در قالب یک همایش صوتی برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند چکیده و اصل مقالات خود را در قالب فایل‌های صوتی برای دبیرخانه علمی همایش ارسال فرمایند.

وی تأکید کرد: در عین حال فایل‌های نوشتاری نیز قابل دریافت و نمایش خواهد بود. دبیرخانه همایش، فایل‌های نوشتاری را به صوتی تبدیل خواهد کرد.

مصطفی اسدزاده مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: همایش «پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی ایران» در شکلی مجازی برگزار می‌شود و مجموعه مقالات آن در قالب «کتاب صوتی» منتشر خواهد شد.

وی افزود: در فراخوان همایش محورهای این همایش و نشانی ارسال مقالات درج شده است. مهلت دریافت چکیده مقالات تا ۱۵ تیر ۹۹ و زمان دریافت اصل مقالات ۱۵ مرداد است. زمان برگزاری این همایش مجازی نیز سیزده شهریور ۹۹ برابر با روز ملی مردم‌شناسی است.

علاقه‌مندان می‌توانند فراخوان همایش و اطلاعات مربوط به آن را در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی سه پژوهشگاه به www.richt.ir، www.ihcs.ac.ir و www.ricac.ac.ir مشاهده کنند. تلفن ۸۸۹۰۱۲۹۵ نیز پاسخگوی پژوهشگران در این زمینه است.

علاقه مندان برای دریافت فراخوان همایش اینجا کلیک کنند!

کد خبر 4908785

منبع: مهر

کلیدواژه: پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات ویروس کرونا جامعه شناسی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان کنفرانس بین المللی شیوع کرونا معرفی کتاب پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات مسلمانان نشست علمی فلسفه شبکه چهار سیما فضای مجازی عبدالکریم سروش تازه های نشر سازمان تبلیغات اسلامی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود

محمود جوادیان‌فر  اظهار کرد: دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است، که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط در جامعه و شناخت سیره حضرت معصومه (س)، اهل بیت و امام رضا (ع) از اهداف مهم این همایش است.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا زاهدان خاطرنشان کرد: امنیت و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه بویژه امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمان در زاهدان خواهیم بود، بیان کرد : همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در زاهدان از کهف شهدا تا مسجد ابوذر برگزار می‌شود.

جوادیان‌فر از عموم مردم دعوت کرد تا در این همایش حضور بهم رسانند و استقبال گرمی از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) و خادمان داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ میان کاخ گلستان و پژوهشگاه میراث فرهنگی
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • همایش شاهنامه و امر سیاسی برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی