Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:54:31 GMT

بانوان بحران کرونا را در خانواده به فرصت تبدیل کنند

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۲۰۹۳

بانوان بحران کرونا را در خانواده به فرصت تبدیل کنند

ایسنا/قم رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده قم با بیان اینکه باید شرایط ویژه بانوان در ایام خانه نشینی درک شود گفت: اعضای خانواده ضمن همکاری و مشارکت با مادر خانواده باید از عملکرد او تقدیر کنند. بانوان نیز باید توانایی تبدیل تهدیدات به فرصت را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: وضعیت پیش آمده در پی کرونا، موجب پیچیده‌تر شدن شرایط و فشار مضاعف بر دوش بانوان خانه دار همچنین بانوان شاغل شده بطوری که فعالیت‌های سابق آنان سخت‌تر و میزان اوقات فراغتشان کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این خانه نشینی کرونایی رسیدگی به تکالیف فرزندان و نظارت بر اینکه آنها تکالیف درسی خود را رها نکنند، درگیر رفتارهای خاص نشوند، از فضای فراغتی به وجود آمده به نحو شایسته‌ای استفاده کنند و الگوهای فراغتی نامناسب انتخاب نکنند شغل سومی را برای مادران خانواده ایجاد کرده است. در همین راستا مادران باید از طریق فضای مجازی با والدین دیگر در ارتباط باشند، هم‌‌افزایی و هم‌فکری کنند که همین امر موجب پرورش فکر و ایده‌پردازی بین آنها می‌شود.

حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد در خصوص چالش مدیریتی پیش آمده در خانواده‌ها اظهار کرد: در این برهه زمانی خاص که آقایان بیشتر در خانه حضور دارند و درصدد آن هستند به عنوان سرپرست خانواده مدیریت خانه را در دست بگیرند باید توجه داشته باشند که مدیریت داخل خانه سختی‌ها و پیچیدگی‌هایی دارد و نباید باعث دخالت در حوزه مدیریت بانوان یعنی خانه‌داری شود.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید با تعامل و همکاری این دوران سخت را پشت سر بگذارند، همچنین بانوان باید همسر و فرزندان خود را در امور خانه مشارکت دهند و اگر وظایف خود را به درستی انجام ندادند آنها را تحقیر و سرکوب نکنند.

زیبایی‌نژاد عنوان کرد: در این همزیستی اجباری افراد خانواده بیش از هرچیز باید مهارت‌های خود از جمله مهارت توجه کردن به یکدیگر، تسامح، مدارا و مهارت ارتباط سازنده را تقویت کرده و با الگوهای خویشتن‌داری و حل مسئله آشنا شوند و نگاه خود را به مسئله کرونا تغییر دهند و با قدرت طراحی و برنامه‌ریزی این تهدید را به فرصت تبدیل کنند.

وی در پایان تاکید کرد: این مسایل ظرفیت خانواده‌های ایرانی را نشان می‌دهد که می‌توانند با تدبیر درست خانواده را مدیریت و فشار مالی به وجود آمده در اثر بیکاری را با همدردی و همدلی کمی آسان کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه قم خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی

مدیریت بحران استانداری مرکزی هشدار مهم صادر کرد: رخداد صاعقه‌های مرگبار از ظرفیت به شدت بالایی برخوردار است.

در این هشدار آمده است: رخداد صاعقه‌های مرگبار در روز جمعه با ورود ناوه آشوبناک مدیترانه‌ای از ظرفیت به شدت بالایی برخوردار است که میتواند منجر به مرگ افراد به دلیل برق گرفتگی و سوختگی شدید ناشی از برخورد صاعقه شود.

اکیدا هشدار می‌دهیم طی روز جمعه از چرای دام در ارتفاعات و مناطق دشتی، انجام امورات کشاورزی در محیط‌های باز، قرارگرفتن در بلندی‌ها و و در مجاورت اجسام فلزی و کوهنوردی پرهیز کنید!

در تصویر بالا مناطق با رنگ جگری و بخصوص بنفش پتانسیل خطرناکی از جهت رخداد صاعقه‌های شدید را دارند.

محتوای این اطلاعیه را به اطلاع سایرین برسانید.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استانداری برای تردد در محور خوسف_قلعه زری
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد
  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • هشدار مدیریت بحران استانداری مرکزی
  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • این استان خطرناک‌ترین استان در بحران فرونشست شناخته شده است
  • شکست ذوب‌آهن در فولادشهر، بحران در خانه جدی‌تر از همیشه
  • تهدیدها را در توزیع برق به فرصت تبدیل کرده ایم
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید