Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا همچنان باید از اجتماعات پیشگیری شود لذا در همین راستا در این ایام مساجد و زیارتگاه‌ها و اماکن مقدس تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی با بیان اینکه رمضان امسال با شیوه‌ای دیگر مراسم دعا و نیایش برگزار می‌شود، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز فضای معنوی و پرفیض ماه مبارک رمضان را با پخش ادعیه و قرآن و دعا در دستگاه‌های اجرایی خود فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع با اشاره به اینکه باید همه دستگاه‌های اجرایی امور حقوقی خود را فعال کنند، تصریح کرد: در سال‌های اخیر این مشکلات حقوقی وجود داشته و هر سال بیشتر می‌شود لذا باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد زیرا ریال به ریال این مبلغ مربوط به بیت المال بوده و باید پاسخگو باشیم.

وی با تأکید بر اینکه اهمال کاری در این حوزه اصلاً قابل قبول نیست و در صورت مشاهده این موارد برخورد قاطع خواهد شد، بیان کرد: دستگاه‌ها باید در این زمینه اقدامات لازم در حوزه حقوقی را انجام دهند.

استاندار گیلان به موضوع مهدهای کودک اشاره کرد و افزود: شیوه و سبک زندگی در سال‌های اخیر تغییر یافته و تعداد فرزندان کم شده است که نیازمندی مراکز آموزش و نگهداری بیش از دهه‌های گذشته احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر چه استان گیلان به لحاظ پوشش افراد زیر ۴ سال و بالای آن از متوسط کشوری بالا است اما به سبب سطح سوادی بالای مردم استان باید این پوشش بیشتر شود، ادامه داد: قطعاً کودکان زیر ۴ سالی که در مراکز آموزشی، مطالب را فرا می‌گیرند آمادگی بیشتری برای فراگیری امور خواهند داشت.

زارع با اشاره به اینکه پوشش ۸۰ درصدی دانش آموزان بالای ۸ ساله توسط پوشش آموزش و پرورش گیلان بسیار مطلوب است، گفت: اما متأسفانه این پوشش در سنین زیر ۴ تا ۵ سال پایین بوده که نیازمند تلاش بیشتر هستیم.

وی به آسیب و خسارت وارده به مربیان و مسئولان مهدهای کودک اشاره و تصریح کرد: این حوزه از جمله ۱۱ رسته‌های حمایتی دولت است اما با این شرایط استان نیز اقدامات حمایتی در زمینه پرداخت تسهیلات خرید ملک در دستور کار قرار می‌دهد. در خصوص معافیت مالیاتی نیازمند مجوز قانونی در سطح ملی داریم که باید جلساتی با نمایندگان استان در مجلس برگزار و حمایت‌های آنها را جلب کنیم.

وی به موضوع تبصره ۱۹ و واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دستگاه‌ها اشاره و با بیان اینکه احساس می‌شود رغبتی برای واگذاری پروژه‌ها در سطح دستگاه وجود ندارد، گفت: اجرای قانون نقطه قوت است عزم جدی نظام و دولت بر این است که بر اساس شرایط پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود.

زارع با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات اعلام شده پروژه‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد بسیار اندک است، افزود: باید پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی زیر ۶۰ درصد در فرآیند واگذاری قرار گیرند و در این زمینه پیگیری‌های لازم انجام شود تا شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر پروژه‌ها نیمه تمام باید تا سال ۱۴۰۰ تکمیل و بهره برداری شود، گفت: نیمه تمام ماندن پروژه‌ها برای سال‌های طولانی هدر رفت بیت المال را به دنبال دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برای پیشرفت در این امر باید کمیته‌ای تشکیل شود، ادامه داد: هر میزان اعتباری که برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز باشد تأمین و تسهیل خواهیم کرد. در همین راستا دستگاه‌های اجرایی ظرف مدت یک هفته پروژه‌های نیمه تمام خود را اعلام کنند.

کد خبر 4908900

منبع: مهر

کلیدواژه: ارسلان زارع استانداری گیلان شورای برنامه ریزی ویروس کرونا بوشهر شیراز ماه مبارك رمضان شیوع کرونا ایلام قزوین کمک به نیازمندان بیرجند ستاد مقابله با کرونا شهرکرد بارش باران جهش تولید گرگان پروژه های نیمه تمام دستگاه های اجرایی دستگاه ها پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

به گزارشش خبرگزاری خبرآنلاین، امیررضا خادم قهرمان کشتی و از مدیران اسبق ورزش ایران، پیرامون واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس مصاحبه ای انجام داده که بخش هایی از آن را در ادامه می خوانید:

به گزارش اعتماد، به نظرم واگذاری دو باشگاه اتفاق مثبتی بوده است. مشکل ما این است که اصلا بخش خصوصی که بتواند دو تیم را در اختیار بگیرد، نداریم. یعنی بخش خصوصی داریم که توانایی این کار را داشته باشد ولی نکته این است که سیستم فوتبال ما و در مجموع ورزش حرفه‌ای ما واقعا حرفه‌ای نیست و درآمدهای داخل آن هم واقعی نیست. آنهایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دولت وصل هستند درآمد بهتری دارند و آنهایی که وصل نیستند ورشکسته و زمینگیر می‌شوند.

شما دیدید در همین سیستمی که فروش انجام شد هیچ بخش خصوصی وارد نشد. این هایی که هستند هیچ کدام خصوصی نیستند. به هر حال به نحوی وابسته به دولت هستند. ولی در مجموع شاید این شکل واگذاری، چون باعث می‌شود دو باشگاه از زیر دست مستقیم دولت خارج شوند، زمینه‌ای بشود که اینها برای خودشان هم شده، یعنی همین بانک‌ها و پتروشیمی‌ها و خصولتی‌ها و حالا هر عنوانی که دارند، دو باشگاه را نظام‌مند کنند.

اصل مطلب این است شرکت‌هایی این دو باشگاه را در اختیار گرفته‌اند که پولی به دولت نمی‌دهند. این تهاتر با بدهی‌هایی است که دولت به آنها دارد. این بدهی و طلب در واقع جابه‌جا می‌شود. در عمل و واقعیت باز هم دو باشگاه به قیمت صفر واگذار می‌شود. این اعداد و ارقامی که مطرح می‌شود به نوعی فقط روی کاغذ است. وگرنه در عمل پولی جابه‌جا نمی‌شود. طلب‌هایی که این بانک‌ها از دولت داشتند و امیدی به وصول آنها نداشتند و در تمام طول این ۱۰، ۲۰، ۳۰ سال گذاشته وصول نشدند. به نوعی می‌توان گفت این کار همان مصداق نذر کردن روغن ریخته برای امامزاده است. برای همین باز هم عدد صفر است. من آن زمانی که مسولیت داشتم این پیشنهاد را ارائه دادم و در مصاحبه‌هایم وجود دارد. غیر از این مسیر هم قابل واگذاری نبوده و نیست. چون ما فوتبال حرفه‌ای نداریم.

نکته اصلی ما چرخه فوتبال است. مساله پیچ هرزی است که در اقتصاد کلان ما وجود دارد. شما پیچی که هرز شده را هر چقدر بپیچانی، هرز است. سیستم از لحاظ اقتصادی معیوب است. وقتی صدا و سیما را مجاب می‌کنی - از طریق مجلس یا هر جای دیگر - که بیا و حق پخش بده صدا و سیما باید ببیند درآمدش از کجا تامین می‌شود. اگر صدا و سیمای ما خصوصی بود این انتظار کاملا منطقی بود. ولی وقتی صدا و سیما به عنوان کار حاکمیتی یا وظیفه حاکمیتی باید رشته‌ای کم بیننده یا کم‌طرفدار را به اجبار پخش کند و بابتش نه درآمدی دارد و نه کسی به آن پول می‌دهد، شرایط فرق می‌کند. طبیعتا این چرخه اقتصادی را از دست می‌دهیم.

اگر قرار باشد صدا و سیما فقط به فوتبال پول بدهد یا به این باشگاه‌ها انگار به این شکل است که ما این وظیفه را از سرش باز کردیم که تو بیا به باشگاه‌ها پول بده و از آن طرف بی‌خیال بقیه رشته‌ها بشو! چون طبیعتا صدا و سیما می‌خواهد چیزی را پخش کند که برایش درآمد داشته باشد. این چرخه باید سالم باشد. وقتی صدا و سیما می‌خواهد پول بدهد به پرسپولیس برای پخش بازی از کنارش درآمد دارد. ولی وقتی مسابقه تکواندو پخش می‌کند که درآمد ندارد. پولی هم که دولت با مصوبه مجلس به صدا و سیما می‌دهد به صورت گلوبال و باز است. صدا و سیما با همین پول باید تمام رشته‌ها و زمینه‌های فعالیت‌های اجتماعی را پوشش بدهد. ولی اگر برایش حد و مرز تعیین شود، شرایط فرق می‌کند. حتی برای خود لیگ برتر؛ مثلا بازی استقلال و پرسپولیس جذاب است و پخش می‌کند ولی ممکن است یک بازی دیگر جذابیت نداشته باشد و پخش نکند. چون درآمدی از آن ندارد. ولی وقتی موضوع حاکمیتی است و بحث ماموریت ملی وسط می‌آید باید همه را با کم و زیادش پخش کند.

۲۵۱۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899289

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه ریزی برای واگذاری۲هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • امسال بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام حوزه راهسازی پایان می یابد
  • خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • (تصاویر) آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • گزارش تصویری از آئین واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی