Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@12:31:47 GMT

انگیزه‌ای مضاعف برای خدمت به مردم شکل گرفته است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۲۹۹۶

انگیزه‌ای مضاعف برای خدمت به مردم شکل گرفته است

هدایت الله جمالی پور روز شنبه در نشست ستاد همدلی و کمک های مومنانه استان قزوین با تبریک حلول ماه رمضان،افزود: امیدواریم این ماه پر خیر و برکت ماه پایان کرونا و شکست این ویروس در کشور و جهان باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه کمک های مومنانه مردم استان را در همان روزهای شیوع کرونا به کادر درمانی شاهد بودیم،گفت: با توجه به مشکلاتی که این بیماری در روزهای ابتدایی ایجاد کرد تصمیم بر این شد که از کمک خیران برای تامین نیازهای بخش درمان بهره بگیریم که عدد قابل توجهی هم از لحاظ مالی و هم تجهیزاتی جمع آوری و در اختیار دانشگاه عوض پزشکی برای ارایه به کادر درمانی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور ادامه داد: روزهای اول شیوع کرونا برای ما روزهای سختی بود ولی با همت مردم خیراندیش و نیکوکار اکنون مشکل و نیاز خاصی در مراکز درمانی استان وجود ندارد که نشان از همت والای مردم و خیران دارد که باید از زحمات آنان قدردانی کنیم و امیدواریم این کمک ها توشه ای خوب برای آخرت افراد خیر باشد.

استاندار قزوین با بیان اینکه شیوع کرونا موجب تعطیلی اجباری بخش زیادی از کسب و کارها شد،افزود: برخی به دلیل تعطیلی فعالیت ها شغل شان را از دست داده اند و برخی نیز در کسب درآمد دچار مشکل شدند که کمک به این اقشار به یک دغدغه جدی تبدیل شد.

وی اظهار داشت: فرمان مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری رزمایش همدلی و کمک های مردمی یک انگیزه مضاعف برای مسوولان ایجاد کرد تا با جمع آوری کمک های مردمی بتوانند تا حدی از آلام و مشکلات نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا بکاهند.

استاندار قزوین با بیان اینکه یکی از ویژگی های این ستاد این است که همه مسوولان کنار هم برای رفع یک دغدغه مشترک تلاش می کنند،افزود: امروز یک عزم بزرگ با هم بودن را در استان و سراسر کشور شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه شاهد تقویت وحدت و انسجام ملی در این روزها هستیم،افزود: وقتی هدف خدمت خالصانه باشد دعوایی ایجاد نمی شود و همه به صحنه می آیند. 

استاندار قزوین با بیان اینکه امروز یک وظیفه برای ما تعریف شده است که حول آن گردهم آمده ایم،افزود: خدمت شایسته به مردم همه نهادها و مسوولان را دور هم و برای یک هدف جمع کرده است.

جمالی پور خاطرنشان کرد: یک انسجام و همدلی بزرگ را با حضور ائمه جمعه،فرماندهان سپاه،مدیران و فرمانداران،اعضای اتاق بازرگانی و اصناف و صاحبان صنعت برای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا شکل گرفته که باید قدر آنرا بدانیم و از خداوند بخواهیم این حرکت مبارک در سایر زمینه ها و عرصه های مورد نیاز تداوم یابد.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید پاسخ کار خیر افراد نیکوکار را با حمایت از آنان بدهیم،گفت: با استفاده از اختیارات خود هر کاری که لازم باشد برای شکوفایی فعالیت خیران و فعالان اقتصادی کمک کننده به آسیب دیدگان کرونا انجام می دهم.

استاتدار قزوین همچنین گفت: باید در توزیع کمک های مردمی دقت و هماهنگی لازم صورت بگیرد تا همه افراد واجد شرایط از کمک های نقدی یا غیرنقدی در نظر گرفته شده استفاده کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر افرادی که به دلیل از دست دادن مشاغل خود نیازمند کمک هستند و یا کارگران فصلی و اقشار آسیب پذیر، برخی کارمندان خدماتی و قراردادی ادارات نیز دارای حقوق های پایین هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

جمالی پور گفت: شاید این کمک ها گره قابل توجهی از زندگی افراد آسیب دیده از کرونا باز نکند ولی این اقدام یک همدلی و انسجام بسیار خوب در کشور ایجاد کرده و می کند و مردم هم وقتی بدانند حاکمیت در فکر کمک به آنها هستند دلبستگی آنان به نظام بیشتر می شود.

وی اظهار داشت: وقتی مردم می بینند که مسوولان دور یک میز نشستند و برای حل مشکل آنها همگی دور یک میز جمع شده اند، این موضوع موجب تقویت همدلی شده و اعتماد مردم به نظام را افزایش می دهد.

استاندار قزوین با اشاره به تلاش دشمن برای مایوس کردن مردم،گفت: کارهایی مثل رزمایش همدلی و کمک های مومنانه که موجب تقویت انسجام و وحدت شده، این تلاش ها را خنثی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: پس از شیوع کرونا اقدامات قابل توجهی در حوزه درمان رقم خورد و پس از آن نیز شاهد تبعات اقتصادی این موضوع بودیم 

عیسی قبادی افزود: دولت به لحاظ حجم بالای خسارت های ناشی از کرونا که به اقشار مختلف وارد آمد به ویژه کسانی که دارای شغل های فصلی و موقت بودند تدابیری اندیشید که در حال پیگیری و اجراست و پس از آن نیز شاهد فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اجرای رزمایش همدلی و کمک های مومنانه بودیم.

این مسوول با اشاره به سیل کمک های مردمی برای حمایت از اقشار نیازمند و آسیب دیدگان ناشی از کرونا، گفت: پس از شیوع کرونا و به ویژه پس از فرمان مقام معظم رهبری، جلوه زیبایی از همراهی و همدلی مردمی را این روزها شاهد هستیم که در دنیا بی نظیر بوده است.

وی یادآور شد: ستاد همدلی و کمک های مومنانه با سه کمیته شامل اطلاع رسانی با مسوولیت صداوسیما و روابط عمومی استانداری و مشارکت اصحاب رسانه، تامین منابع مالی با مشارکت و سپاه و اتاق بازرگانی و تعیین اولویت ها و شناسایی نیازمندان با مسوولیت اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری در حال فعالیت است.

در این نشست، فرمانداران و  فرماندهان نواحی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین و همچنین اعضای ستاد همدلی و کمک های مومنانه گزارشی از فعالیت های ستاد های همدلی و کمک های مومنانه شهرستان ها ارایه کردند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جهان درآمد صنعت فرهنگی و اجتماعی مقام معظم رهبری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار قزوین همدلی و کمک های مومنانه کمک های مردمی آسیب دیدگان شیوع کرونا جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۲۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: آهنگ رشد باغ موزه دفاع مقدس استان قزوین در چند سال گذشته به ویژه در حوزه زیرساخت‌های عمرانی سرعت یافته است و شرایط مناسب‌تر از گذشته پیش می‌رود.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان قزوین هم توجه ویژه ای به این حوزه شده است و شرایط در آینده بهتر هم خواهد شد.

اعلایی گفت: در کنار اقدامات زیرساختی باید برای تمرکز بر توسعه مفاهیم دفاع مقدس، آرمان شهدا و نگاه رهبر معظم انقلاب به مقوله دفاع مقدس اقداماتی انجام شود که این موضوعات هم دنبال می‌شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: در سال‌های اخیر در برگزاری مراسمات و یادواره شهدا اقدامات خوبی به ویژه توسط بنیاد شهید اتفاق افتاده است که شایسته تقدیر می‌باشد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نقل قول دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ارتباط عاطفی ایشان با شهید بابایی اظهار داشت: کسانی که شهید بابایی را بشناسند و ظرفیت‌های معنوی ایشان را درک کنند به راحتی می‌توانند این شهید والا مقام را الگوی خود قرار بود و با این شهید در ارتباط باشند، موضوعی که نشان دهنده عمق تأثیرگذاری شهدای استان به ویژه شهدای برجسته می‌باشد.

وی با بیان اینکه چهره‌های شاخص خوبی در استان وجود دارد که از همین خاک برخواسته و آسمانی و ملی شده‌اند و باید برای آنها ویژه‌تر کار کرد، گفت: طرح آشنایی با شهید بابایی و شهید رجایی برای دانش آموزان و دانشجویان یا راه اندازی تشکل‌هایی در این زمینه می‌تواند منجر به ارتباط بیشتر نسل جوان با شهدای قزوینی شود.

اعلایی افزود: ایجاد حلقه ارتباط با نسل جوان بسیار مهم است، به طور مثال اگر بتوان فیلم، کتاب و اسناد زندگی شهید بابایی را در دسترس و در محل مراجعه نسل جدید قرار داد به طور قطع شاهد اثرگذاری بیشتری خواهیم بود چراکه این شهید والا مقام یک الگوی مناسب برای ورزشکاران، محصلین، علاقه مندان به زندگی عرفانی و معنوی، علاقه مندان قزوین و سایر موضوعات است.

استاندار قزوین اضافه کرد: به عنوان نمونه سازمان تبلیغات اسلامی طرحی با عنوان دختران حاج قاسم راه اندازی کرده است که مطلوب ارزیابی می‌شود و جا دارد این قبیل طرح‌ها به صورت بومی شده در قزوین و با محوریت شهدای شاخص استان اجرا شود و در آینده باغ موزه دفاع مقدس محل رفت همین گروه‌ها و تشکل‌ها و اعضای این طرح‌های مردم محور باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: معاونت عمرانی و بنیاد شهید استان اقدام خوبی را در طراحی مزار شهدا برای ایجاد یک مجموعه فرهنگی انجام داده است و می‌تواند برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس بسیار تأثیر گذار باشد، به همین دلیل نیاز است تمامی دستگاه‌های ذیربط به ویژه شهرداری قزوین پای کار بیاید و انتظار این است که این موضوع با اولویت توسط همه ما مورد پیکیری قرار بگیرد تا به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 6099908

دیگر خبرها

  • احیای کامل دریاچه ارومیه نیازمند اتحاد و همدلی دولت، مجلس و مردم است
  • رفع مشکلات مردم با همت مدیران امکان پذیر است
  • نگاه دولت سیزدهم به کردستان یک نگاه ویژه است
  • ضرورت تقویت همدلی و همبستگی در امت اسلامی
  • سرپرست فرمانداری البرز منصوب شد
  • بهزیستی باید آسیب‌های نوظهور و پررنگ را شناسایی کند
  • دو طبقه‌شدن آزادراه کرج ـ قزوین ‌۶۰ هزار میلیارد ‌می‌خواهد
  • ادای احترام استاندار کردستان به مقام شامخ شهدای خسروآباد
  • مردم حضور حداکثری در مرحله دوم انتخابات مجلس داشته باشند
  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»