Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:24:42 GMT

اجرای «طرح طبیب» توسط سازمان تبلیغات اسلامی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۳۱۲۱

اجرای «طرح طبیب» توسط سازمان تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حمید رفیعی مسئول قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مساجد از ابتدای تشکیل حکومت اسلامی به‌عنوان ملجا و پناهگاه مسلمانان بودند گفت: در طول تاریخ در زمان مشکلات و سختی‌ها، مساجد همواره مورد توجه قرار گرفتند و طبق فرمایش نبی مکرم اسلام که می فرمایند: « به هنگام نزول بلاها و مشکلات اهل مسجد در امان خواهند بود» امروزهم شاهد آن هستیم در این ابتلاء فراگیرکرونا، مساجد یکی از بهترین، زیباترین و امن‌ترین پناهگاه‌ها برای مسلمانان و مردم به شمار می‌روند و اتفاقات خوبی در این ایام توسط مردم و نیروهای جهادی با هدایت و رهبری روحانی محل رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماه مبارک رمضان؛ بهار قرآن و اوج فعالیت‌ها و جلوه‌گرهای مساجد است و در این ماه بهترین فعالیت‌ها و اتفاقات را در مساجد شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایام و لیالی ماه مبارک رمضان، دستور رزمایش مواسات و همدلی را صادر کردند اظهار داشت: همانطور که در رسانه‌ها شاهد بودیم، مساجد در اوج ابتلا به کرونا تعطیل نشدند و فعالیت‌های مساجد به صورت جهادی و با رویکرد اجتماعی پر شور تر از همیشه اجرا شد.

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: با تشکیل ستاد رمضان در مرکز، ادارات کل استان‌ها و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها؛ طرح نامه‌ای جامع توسط این ستاد با عنوان «بهار معرفت و خدمت» تنظیم و در اختیار روحانیون و مبلغین قرار گرفت.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی؛ مساجد و امامان محله را محور فعالیت‌هایش قرار داده است اذعان داشت: برنامه و طرح‌های متعددی را برای روحانیون مستقر به‌عنوان «امام روستا»، روحانیون و ائمه جماعاتی که در شهرها مستقر هستند و مساجد شهری را فعال کردند به‌عنوان «امام محله»، و طلاب و روحانیون فعال در حاشیه شهرها با عنوان «امام پایگاه‌های اجتماعی»، آماده کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: از جمله این طرح ها، «طرح طبیب» است؛ در این طرح، روحانی باید ضمن ایجاد ارتباط و تعامل صمیمانه با مردم، نسبت به دلجویی و سرکشی از خانه‌های محله به منظور اطلاع یافتن از وضعیت فعلی و ظرفیت‌های موجود اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: در این طرح پیشنهاد شده است که روحانی به همراه معتمدین مسجد ضمن رعایت دستورالعمل‌های دوران کرونایی به منازل مراجعه کنند و از وضعیت، نیازها، مسائل، مشغله‌ها و دغدغه‌های مردم اطلاع کافی داشته باشند، تا بتوانند نسبت به توزیع حمایت‌های مادی و معنوی به بهترین نحو، اقدامات لازم را داشته باشند.

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه از طرح دیگری نام بردند و افزودند: از دیگر طرح هایی که امامان محله و روستا اجرا خواهند کرد «طرح مواسات و همدلی» است که پیش‌بینی می‌شود بیش از پانصد هزار بسته ارزاق غذایی توسط مساجد شهری و روستایی آماده شود و در اختیار مردم شریف و روزه دار قرار بگیرد. برگزاری برنامه های غیر حضوری اعم از برگزاری جزء خوانی قرآن کریم، آموزش قرآن، مراسم لیالی قدر، سخنرانی‌های کوتاه در فضای مجازی، بیان احکام و برگزاری مسابقات کتاب خوانی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های امامان محله و روستا در رمضان ۱۴۴ هجری قمری خواهد بود.

کد خبر 4909053

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی ویروس کرونا علما و روحانیون ویروس کرونا ماه مبارك رمضان کنفرانس بین المللی شیوع کرونا پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات معرفی کتاب مسلمانان نشست علمی شبکه چهار سیما سازمان تبلیغات اسلامی فلسفه فضای مجازی قرآن عبدالکریم سروش فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست