Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:44:51 GMT

برگزاری ۷۰۰ رویداد و ۵۰ میزبانی ورزشی در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۳۲۸۰

برگزاری ۷۰۰ رویداد و ۵۰ میزبانی ورزشی در سال گذشته

ایسنا/یزد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد گفت: در سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ رویداد ورزشی، جشنواره و همایش ورزشی در محلات شهر یزد و نزدیک به ۵۰ میزبانی از مسابقات لیگ و قهرمانی کشور و منطقه‌ای در راستای گسترش ورزش همگانی در این شهرستان برگزار شده است.

«رضا نارگانی» با اشاره به فعالیت‌های گسترده اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد در حوزه ورزشی و فرهنگی و ترغیب جوانان و خانواده‌ها به امر ورزش، بیان کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در شهرستان یزد با مشارکت سازمان‌ها و نهادها به ویژه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، طرح‌ها و برنامه‌های ورزشی مختلفی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله مهترین برنامه‌های مشارکتی با سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد می توان به اولین جشنواره و نمایشگاه ورزشی به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش در پارک آزادگان با حضور تمامی هیات‌های ورزشی شهرستان یزد، مشارکت در برگزاری هفتمین المپیاد محلات شهر یزد، اولین پاراالمپیاد ورزشی جانبازان و معلولین و همچنین برگزاری جشنواره نشاط و تندرستی هیات‌های ورزشی که به صورت اجرای همزمان در پارک بزرگ شهر به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شد، اشاره کرد. 

نارگانی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی این اداره نخستین یادواره شهدای ورزشکار بود که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در میدان امیر چخماق و با حضور «محمدرضا طالقانی» رئیس اسبق فدراسیون کشتی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان یزد و مشارکت گسترده مردم برگزار شد.

وی افزود: در راستای برنامه‌ریزی جهت گسترش ورزش در میان اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان، نخستین شورای عالی ورزش شهرستان یزد و نخستین نشست تخصصی ورزش ویژه بانوان  و همچنین ستاد ساماندهی امور جوانان با حضور فرماندار یزد و مدیر کل ورزش و جوانان استان به صورت جداگانه جهت هم افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در راستای پیشبرد اهداف ورزشی برگزار شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان در بخش هیات‌های ورزشی نیز گفت: ۳۱ هیات ورزشی در شهرستان یزد وجود دارد که ۲۵ هیات ورزشی فعال بوده و بقیه فعالیت چندانی نداشته‌اند که در سال جاری با توجه به رایزنی‌ها و جلسات سال گذشته و اهمیت توسعه ورزش همگانی، تصمیمات جدیدی در مورد آنها اتخاذ خواهد شد، لازم به ذکر است که از این هیات‌ها ۲۲ هیات در بخش بانوان دارای نائب رئیس هستند که در سال گذشته با توجه به طرح‌های ابلاغی وزارتخانه و اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، فعالیتهای قابل توجهی در این خصوص داشته‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل ورزشکاران سازمان یافته شهرستان یزد در سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۴ هزار و ۵۲۶ نفر بوده است که با توجه به یک ساله شدن بیمه ورزشی این آمار نسبتاً قابل قبول است.

نارگانی بیان کرد: حدود ۵۰۰ باشگاه ورزشی خصوصی در سطح شهرستان یزد وجود دارد که با بازرسی‌های به عمل آمده به باشگاه‌های خاطی در امر اخذ نکردن  یا تمدید مجوز، رعایت اصول بهداشتی، توزیع مکمل ورزشی و تعداد ورزشکاران سازمان یافته تذکر لازم داده شده است.

وی افزود: در بخش روستایی اقدامات موثری از جمله پیاده‌روی خانوادگی و دوچرخه‌سواری، تاسیس و تجهیز چند خانه ورزش روستایی صورت گرفته که در سال جاری این روند ادامه خواهد داشت. نارگانی تصریح کرد : با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری و دفتر تسهیلگری برای اولین بار در محلات اسکان و صدر آباد ، خانه ورزش محلات تاسیس گردید .

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان یزد، نارگانی در پایان با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ رویداد ورزشی، جشنواره و همایش ورزشی در محلات شهر یزد و نزدیک به ۵۰ میزبانی از مسابقات لیگ و قهرمانی کشور و منطقه‌ای در راستای گسترش ورزش همگانی اتفاق افتاده است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در سال جاری با ادامه روند فعالیت‌های ورزشی زمینه گسترش نشاط و تندرستی را بیش از پیش فراهم کنیم. همچنین طبق ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان در خصوص جشنواره فجر تا نوروز نمایشگاه و برنامه‌های مختلفی در نظر داشتیم که به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ قادر به اجرای این برنامه‌ها نشدیم. 

د

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی اداره ورزش و جوانان يزد اداره ورزش و جوانان شهرستان شهرستان یزد ورزش همگانی برگزار شد برنامه ها هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، روح الله مقدم، معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان قم گفت: استان قم درپرداخت وام ازدواج درکشور، طبق جدول وزارت ورزش و جوانان مربوط به پایان سال ۱۴۰۲، رتبه نهم کشور را کسب کرده‌است.

وی ادامه داد: استان قم با تحقق ۸۸.۵ درصدی اعطای وام ازدواج به متقاضیان، در میان ۳۱ استان کشور ، این رتبه را به خود اختصاص داده‌است.

وی یادآور شد که میانگین جمع کل دریافت کنندگان تسهیلات ازدواج در کشور در سال گذشته ۸۵ درصد بوده‌است.

مقدم بیان کرد: ۱۱ هزار و ۵۵۲ فقره وام ازدواج در سال گذشته به متقاضیان در قم پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: این تعداد فقره وام ازدواج با معرفی اداره‌کل ورزش و پرداخت توسط بانک‌ها به مبلغ ۲۴ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال انجام پذیرفته‌است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم همچنین تعداد متقاضیان در صف انتظار دریافت وام در سال گذشته را یک‌هزار و ۵۰۹ نفر عنوان کرد.

وی تعداد کل متقاضیان وام ازدواج در استان قم تا پایان بهمن ماه را ۱۳ هزار و ۶۱ نفر ذکر کرد.

مقدم همچنین یادآور شد: سال ۱۴۰۱ تعداد تسهیلات پرداخت شده ازدواج در استان قم ۱۲ هزار و ۴۷۶ فقره بوده‌است.

دیگر خبرها

  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • آغاز به کار نوزدهمین رویداد ملی جامعه‌پرداز در گلستان
  • وزیر ورزش و جوانان: ۵٠٠ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم
  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم