Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@06:28:10 GMT

محکومیت متخلفان محیط زیستی به حبس و جزای نقدی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۳۹۴۶

محکومیت متخلفان محیط زیستی به حبس و جزای نقدی

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سه نفر متخلف احداث غیرمجاز کوره زغال در شهرستان کیار به پرداخت 27 میلیون ریال جزای نقدی جایگزین 24 ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی گفت: سه متخلف احداث دو حلقه کوره زغال غیرمجاز که در دو عملیات جداگانه توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت شده هلن شهرستان کیار دستگیر شده بودند، محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: دو نفر از این افراد متخلف به جرم احداث یک حلقه کوره زغال غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن به پرداخت مبلغ 18 میلیون ریال جزای نقدی (هر کدام 9 میلیون ریال) جایگزین 18 ماه حبس تعزیری (هر کدام 9 ماه حبس) در حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی اضافه کرد: در صورتی که این متخلفان مبلغ جریمه را پرداخت نکنند، مجازات حبس برای آنها اجرا خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه در پرونده دیگر نیز، یک نفر متخلف به جرم احداث یک حلقه کوره زغال غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن به پرداخت 9 میلیون ریال جزای نقدی جایگزین 6 ماه حبس تعزیری در حق صندوق دولت محکوم شد، افزود: برای این متخلف به لحاظ نداشتن سابقه کیفری قرار تعلیق به مدت یکسال در اجرای مجازات صادر شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: این متخلفان علاوه بر پرداخت مبالغ فوق ملزم به پرداخت ضرر و زیان محیط زیست نیز هستند.

وی با قدردانی از مشارکت بسیار خوب مردم و دوستداران طبیعت در حفظ محیط زیست، افزود: مردم طبیعت‌دوست استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی مراتب را از طریق شماره تلفن‌های 1540 و 32223572 اطلاع دهند.
انتهای پیام/68023/م

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرام احمدی محیط زیست چهارمحال و بختیاری متخلف مجازات حفاظت محیط زیست میلیون ریال جزای نقدی کوره زغال ماه حبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۳۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه لقمانی گفت: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و برای خودرو حامل هیزم قاچاق نیز، حکم به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال معادل ارزش هیزم قاچاق صادر کرد و در مجموع متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. محکوم شد.

لقمانی گفت: شعبه همچنین مالک هیزم های قاچاق را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

وی افزود: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093336

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • بررسی پرونده دو متهم قاچاق سوخت یارانه ای
  • قاچاقچی سوخت ۲۵ میلیارد و ۷۴۳ میلیون ریال جریمه شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد