Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اهمیت توسعه یگان پهپاد این نیرو گفت: با همکاری سازمان جهادخودکفایی و صنعت دفاعی کشور تمامی یگان‌های اطلاعات رزمی نزاجا به سامانه پهپاد مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ «علی جهانشاهی» با اشاره به اهمیت تحرک‌پذیری و ارتقای توان رزمی در سطح این نیرو اظهار داشت: بر اساس منویات فرمانده معظم کل قوا و با بهره‌گیری از رهنمود‌های فرمانده کل ارتش و تدابیر هوشمندانه فرمانده نزاجا تاکنون تغییرات ساختاری قابل توجهی در راستای تحقق تحرک‌پذیری بیشتر نیرو‌های و آمادگی آن‌ها جهت پاسخگویی به تهدیدات در سطح نیرو انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش افزود: در همین راستا تیپ‌ها و گردان‌های سنگین به تیپ‌ها و گردان‌های متحرک هجومی تبدیل شدند. همچنین یگان‌ها پیاده و تکاور نیز در راستای همین تغییر ساختاری به نیرو‌های واکنش سریع و نیروی مخصوص تبدیل شدند.
 

امیر سرتیپ جهانشاهی گفت: در حوزه یگان‌های زرهی ضمن تغییرات ساختاری، به بهینه سازی و اورهال بهای بیشتری داده شد؛ امروز حدود ۹۰ درصد تانک‌ها و خودرو‌های تاکتیکی ما مورد بازسازی اساسی قرار گرفتند، بازآماد شده و پای کار هستند. پیش از این، فقط در مراکز اصلی تانک‌ها و نفربر‌های نزاجا تعمیر می‌شدند، اما امروز هر یک از یگان‌ها توانایی تعمیر نگهداری ادوات زرهی خود را دارند.
 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در خصوص تجهیز یگان‌های زرهی و لجستیک نیروی زمینی بیان کرد: امروز تریلر‌های بزرگ با قابلیت حمل ۲ تانک یا ۲ نفربر در مرکز شهید زرهرن طراحی و ساخته و نمونه‌های قبلی نیز بهینه شده اند و همچنین خودرو‌های کیان ۵۰۰، کیان ۶۰۰ و کیان ۷۰۰ طراحی و بهینه سازی سده و همچنین بر قابلیت تانکبر‌های ما نیز افز‌وده شده است.
 

امیر سرتیپ جهانشاهی ادامه داد: نیروی زمینی امروز در حوزه بالگرد نیز به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته است. امروز صنایع «یاعلی» ما با هماهنگی شرکت «پنها» قادر به تولید بخش وسیعی از قطعات مورد نیاز است و در حوزه قطعه سازی و اورهال انواع بالگرد‌های به خودکفایی رسیده ایم و نیاز‌های خود را تامین می‌کنیم.
 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سطح نیروی زمینی عنوان کرد: با اقدامات ساختاری و تغییراتی که در حوزه ارتقای تجهیزات نیروی زمینی صورت گرفت، امروز شاهد افزایش ۵۰ درصدی قدرت تحرک نزاجا نسبت به گذشته هستیم.
 

امیر جهانشاهی افزود: با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کردیم و حتی تعدادی از خطوط تولیدی را که از کار افتاده بودند دوباره راه اندازی کرده و مطابق با نیاز عملیاتی و تغییرات ساختاری تجهیزات خود را به روز و قابل استفاده کردیم.
 

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش همچنین درباره ارائه خدمات معیشتی به کارکنان نزاجا، گفت: هم‌اکنون حدود ۱۰ هزار منزل سازمانی در حال ساخت داریم و در فاز بعدی ساخت ۱۵ هزار منزل سازمانی را در دستور کار داریم که فاز دوم فعلا در مراحل مقدماتی و طراحی است.
 

امیر جهانشاهی تصریح کرد: رزمایش‌های ما مطابق با اشراف اطلاعاتی از وضعیت تهدیدات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای هر سال در سطح تیپ، گردان، لشکر و قرارگاه برگزار می‌شود.
 

معاون هماهنگ کننده نزاجا در پایان با بیان اینکه توسعه یگان پهپاد را در سطح نیروی زمینی مد نظر قرار داده‌ایم، گفت: در این رابطه تاکنون سامانه‌های خوبی را در سازمان جهاد خودکفایی نزاجا طراحی و تولید کرده‌ایم؛ همچنین برای تکمیل چرخه دفاعی در این حوزه قرارداد‌هایی را با صنعت دفاعی و برخی مراکز علمی صنعتی کشور منعقد کرده‌ایم که می‌توانند پاسخگوی نیاز عملیاتی ما در تیپ‌های رزمی و اطلاعاتی ما باشند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهانشاهی ارتش جمهوری اسلامی امیر جهانشاهی ارتش معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش یگان ها تیپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت‌ها در جریان معاملات نسبت به روز گذشته است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۰۹ (دو هزار و سیصد و نه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۴۹،۹۰۰ (سه میلیون و چهارصد و چهل و نه هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۲.۳۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۴۰،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و چهل هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دلار مبادله‌ای

قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴،۵۸۸ (چهل و چهار هزار و پانصد و هشتاد و هشت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۳۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ یورو مبادله‌ای

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۹۸۲ (چهل و هفت هزار و نهصد و هشتاد و دو) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۸ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۱.۱ درصدی، از ۷۶،۴۰۰ (هفتاد و شش هزار و چهارصد) تومان به ۷۷،۲۵۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست و پنجاه) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

همچنین درهم امارات مبادله‌ای با افزایش ۰.۳۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۲،۱۴۱ (دوازده هزار و یکصد و چهل و یک) تومان معامله شد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۰۰ (یک هزار و نهصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ دلار کانادا

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۷۷ درصدی، از ۴۴،۵۵۰ (چهل و چهار هزار و پانصد و پنجاه) تومان به ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان رسید.

قیمت دلار استرالیا امروز

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۱.۲۲ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۷۰۰ (چهل هزار و هفتصد) تومان معامله شد.

آخرین نرخ دینار عراق

دینار عراق، امروز به ۴۷ (چهل و هفت) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۱۲ درصدی داشته است.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۴۱،۲۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۴ درصدی داشته است.

آخرین نرخ نیم سکه

نیم سکه، امروز به ۲۴،۱۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۲.۰۷ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۴.۵۱ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۵۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و پانصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۷،۲۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و دویست هزار) تومان قیمت خورد.

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • ارتش اسرائیل باید امروز وارد رفح شود
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آیین تشییع شهید گمنام در نیروی زمینی ارتش برگزار شد
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • مراسم تشییع شهدای گمنام در نیروی زمینی ارتش در تهران
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند