Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@08:57:27 GMT

کرونا‌ می‌تواند عامل سکته مغزی باشد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۴۶۲۱

کرونا‌ می‌تواند عامل سکته مغزی باشد

خبرگزاری میزان- نتایج جدید پزشکان و دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد که ویروس کرونا می‌تواند سکته ناگهانی مغز را در این بیماران به دنبال داشته باشد. تاریخ انتشار: 13:45 - 06 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۵۴۸۹

خبرگزاری میزان - تسنیم - پایگاه خبری "CNN" نوشت، برخی پزشکان آمریکایی گزارش دادند که بیماری کرونا باعث سکته مغزی ناگهانی در بیماران ۳۰ تا ۴۰ ساله شده است!

آنان همچنین بیان کردند که این مبتلایان، هیچ سابقه بیماری زمینه‌ای نداشته و همچنین علائم بیماری کرونا آن‌ها خفیف بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال دانشمندان شواهدی را مورد بررسی قرار دادند که نشان می‌دهد، ویروس کرونا می‌تواند باعث انسداد ناگهانی رگ‌ها در سر شده و در نتیجه فرد مبتلا دچار سکته مغزی شود.

"توماس آکسلی" و تیم او در بیمارستان "Mount Sinai" نیویورک، پنج نفر از بیمارانی را که دچار سکته مغزی ناگهانی شده بودند مورد بررسی قرار دادند. این بیماران همگی زیر پنجاه سال سن داشته و علائم خفیفی از بیماری در آن‌ها مشهود بوده است.

آکسلی در مصاحبه با cnn گفت: «به نظر می‌رسد که ویروس باعث افزایش لخته شدن در شریان‌های اصلی شده و منجر به سکته مغزی شدید می‌شود.»

وی همچنین ادامه داد که ۷۰ درصد از مبتلایانی که دچار سکته‌ی مغزی ناگهانی شده از جوانان بوده و زیر ۵۰ سال سن داشتند همچنین همگی آن‌ها علائم بسیار خفیفی از بیماری را نشان داده بودند.

بیشتر بخوانید: باور‌های غلط درخصوص ویروس کرونا

آکسلی بیان کرد که سکته مغزی ناگهانی، آن هم سکته در شریان‌های اصلی مغز، در جوانان بسیار بعید است و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا مغزی ناگهانی سکته مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901270

دیگر خبرها

  • ببینید | تصادف دلخراش در بزرگراه به دلیل کاهش ناگهانی سرعت!
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • (ویدئو) حمله ناگهانی خرس به یک خودرو
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • از سکته گوش چه می‌دانید؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!