Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفتم اردیبهشت ماه سال گذشته بود که مصطفی قاسمی طلبه همدانی به دست یک ضارب با شلیک دو‌گلوله در جلوی درب حوزه علمیه همدان به شهادت رسید اما بعد از شهادت این طلبه جوان که امید می رفت فضای مجازی مدیریت و سازماندهی شود تا کنون هیچ اتفاق مثبت و دلگرم کننده در این خصوص نیافتاده و فضای مجازی بیش تر از پیش بدون مدیریت به حال خود رها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ هفتم اردیبهشت ماه سال گذشته بود که حجت الاسلام مصطفی قاسمی طلبه ۴۶ ساله اهل همدان به دست یک ضارب با شلیک دو‌گلوله در جلوی درب حوزه علمیه همدان به شهادت رسید.

این طلبه جوان متولد روستای میحمله علیا از توابع همدان علاوه بر امام جماعتی یک‌مسجد در یکی از محلات همدان بود که مورد هدف گلوله قاتل ارازی بنام بهروز حاجیلویی قرار گرفت.

پس از این شهادتی که از جنس مظلومیت بود، این قتل در فضای مجازی کشور بازتاب فوق العاده ای داشت به طوری که بهروز حاجیلویی قاتل حجت الاسلام مصطفی قاسمی پس از این حادثه دلخراش در صفحه اینستاگرام خود با گستاخی بسیار زیاد با انتشار عکس هایی از خود و نوشتن مطالبی به این قتل اعتراف کرد.

نیروی انتظامی نیز از همان نخستین ساعات این جنایت قاتل را شناسایی و تحت تعقیب قرار داد و در اولین ساعات بامداد روز هشتم اردیبهشت ماه در یک عملیات نه چندان طولانی توانست قاتل را دستگیر و به هلاکت برساند.

توئیت جعلی که انگیزه قتل شد

قتل و شهادت این طلبه جوان از انتشار تصویری از یک روحانی مازندرانی و انتساب نقل قول خلاف واقع به آن روحانی مبنی بر اینکه زنان را به نکاح با نیروهای حشدالشعبی عراق تشویق می کرد نشات می گرفت.

یکی از بازیگران سینمای ایران در فضای مجازی مطلب جعلی و خلافی را باز نشر کرده بود که به نوعی منجر به پا گرفتن و قوت همین انگیزه قتلی شد که یک طلبه بی گناه به دلیل نفرت عده ای هدف انتقام و شهادت مظلومانه قرار گیرد.

مقام معظم رهبری نیز در واکنش به این قتل در دیداری که با فرماندهان انتظامی داشتند فرمودند که باید با افرادی که در خرید و فروش اسلحه دست دارند برخورد جدی و قانونی شود.

معظم له با تاکید بر برخورد جدی با قاچاق اسلحه نیروی انتظامی را مسئول امنیت در فضای مجازی دانستند و گفتند ناامن کردن فضای مجازی به ضرر مردم است و باید نیروی انتظامی در تامین این فضا تمام توان خود را بگذارد تا دیگر این گونه اتفاقات برای مردم بیگناه نیفتد.

پس از این اتفاق بود که خانواده طلبه شهید در مقابل دوربین صدا و سیما با مردم درد و دل کردند و ضمن تکذیب اخبار جعلی در فضای مجازی مردم را آگاه و بیدار تر از این دانستند که بخواهند این حرف های جعلی را قبول کنند و از مسئولان ذیربط خواستار هوشیاری بیشتر قبل از وقوع چنین حوادثی در فضای مجازی شدند.

پدرم به جرم پوشیدن لباس روحانیت شهید شد

فاطمه قاسمی دختر بزرگ این طلبه شهید در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: چون پدرم اولین نفری بود که از حوزه علمیه برای نماز خارج شد توسط یکی از اوباش فقط به این دلیل که لباس روحانیت بر تن داشت نه بخاطر گناهی دیگر، به قتل رسید.

وی افزود: پدرم در روز شهادت روزه و بسیار ساده زیست بود و من را با خواندن نماز قضا برای اموات توانست به خانه شوهر بفرستد.

دختر این طلبه جوان با تاکید بر اینکه این قضایا و اتفاقات ما را محکم تر از قبل و راسخ تر از گذشته می کند بیان کرد: با افتخار پای انقلاب و عقیده پدرم ایستاده ایم و خواهیم ایستاد چراکه این انقلاب ثمره خون فرزندان و داغ مادرانی است که فرزندان خود را برای استمرار این انقلاب تقدیم کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: تنها آرزوی پدرم این بود که خانواده اش را به سفر کربلا و زیارت امام حسین ع ببرد که امیدواریم بزودی سعادت این زیارت برای ما مهیا شود .

اخلاص مهمترین خصوصیت اخلاقی شهید قاسمی بود

حال با گذشت یکسال از این حادثه دلخراش، علی افشاری سامک داماد شهید قاسمی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، در مورد خصوصیات اخلاقی این شهید می گوید: حاج آقا ارتباط بسیاری خوبی با خانواده داشت و در ارتباط با دیگران نیز بدون چشمداشتی رفتاری سنجیده و خوب برقرار می کرد.

وی ادامه می دهد: اخلاص در رفتار مهمترین خصوصیت اخلاقی شهید قاسمی بود و در امور مختلف نیز اصلا اهل هیچگونه ریاکاری نبود.

داماد شهید قاسمی با اظهار سختی نبود حضور پدر در یکسال گذشته در خانواده، با بغض در گلو می گوید: ایشان به حق پدری خوب و مهربان بود که مظلومانه و ناجوانمردانه به شهادت رسید.

مردم با روحانیت ارتباط ناگسستنی دارند

افشاری سامک با اظهار تشکر و قدردانی از مردم که همیشه حامی خانواده شهید قاسمی در این یکسال بودند، خاطرنشان می کند: مردم چه در زمان حیات شهید قاسمی و چه در زمانی که به شهادت رسیده اند ثابت کرده اند که همچنان با روحانیت ارتباط ناگسستنی دارند.

وی در مورد تحقق آرزوی شهید برای تشرف خانواده اش به کربلا نیز ادامه داد: متاسفانه خانواده شهید تاکنون به دلیل اغتشاشات کشور عراق و شیوع بیماری کرونا سعادت زیارت کربلای معلی را نداشته اند اما امیدواریم بزودی با سفر خانواده شهید وی به تنها آرزوی خود برای خانواده اش دست یابد.

به گزارش عصر همدان؛ از هفتم اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون که امید می رفت فضای مجازی مدیریت و سازماندهی شود تا کنون هیچ اتفاق مثبت و دلگرم کننده در این خصوص نیافتاده و فضای مجازی بیش تر از پیش بدون مدیریت به حال خود رها شده و برای ایجاد اینترنت ملی هیچ اقدام درخوری صورت نگرفته است.

بعد از شهادت طلبه ای از دیار دارالمومنین مطالبات مردمی و کارشناسات مختلف مبنی بر سازماندهی و مدیرت فضای مجازی در بین آحاد مردم شکل گرفت که بعد از گذشت یک سال اما باز هم بی مدیریتی و نبود زیرساخت اینترنت ملی برای کنترل و پیشکیری از آسیب ها همچنان به عنوان نقطه اصلی و مهم پا برجاست و امید می رود که مدیران و مسئوان امر در سطح ملی و استانی برای مدیریت این فضا بیش از پیش ورود داشته باشند و مدیرت فضای مجازی را در دست بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهادت رسید فضای مجازی طلبه جوان اردیبهشت ماه شهید قاسمی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری

ویدیویی از شادی دو لک لک پس از اولین تخم گذاری منتشر شده شده که در فضای مجازی پربازدید شده است.

به گزارش ایسنا، در این ویدیو که در فضای مجازی دست به دست می‌شود یک جفت لک لک پس از اولین تخم گذاری شروع به آواز خواندن و شادی می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • قاسمی: استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • سهمیه ۲۰ هزار نفری آموزش‌وپرورش در استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد
  • ۴۲ سال چشم انتظاری خانواده شهید مفقود الاثر مشهدی پایان یافت
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی