Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند گفت: نسخه‌های درمان تا خرداد ماه الکترونیکی می‌شود‌. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: بحث بیمه درمان با توجه به توصیه‌های اسلامی و تاکید مقام معظم رهبری که آحاد ملت نباید در برابر مقابله با بیماری دچار دغدغه دیگری جز رفع بیماری باشند بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نباید هزینه درمان برای بیماران ایجاد دغدغه کند افزود: در این راستا سازمان بیمه سلامت این مهم را به عنوان راهبرد و توشه راه قرار داده تا هریک از آحاد ملت که فاقد پوشش بیمه بودند به راحتی از خدمات این سازمان بهره‌مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر 62 درصد جمعیت استان شامل 470 هزار نفر بیمه شده سازمان سلامت هستند.

اربابی با اشاره به اینکه این افراد از همه اقشار از کارمندان دولت تا افراد محروم جامعه و حتی مددجویان کمیته امداد را شامل می‌شود تصریح کرد: تلاش ما بر این است که بتوانیم با مدیریت بهتر منابع و هزینه کردها در مسیر درست برای بیمارانی که واقعا نیاز دارند خدماتی انجام دهیم.

گیلان| خدمات الکترونیکی «بیمه سلامت» نقش مؤثری در کاهش ابتلا به کرونا داردهزینه 58 میلیارد تومانی بستری بیماران کرونایی بیمه سلامت

وی ادامه داد: در این راستا در بیمه سلامت خراسان جنوبی بیش از 10 درصد صرفه‌جویی هزینه‌ای ایجاد شده و هزینه درمان صرف بیماران محروم شده که در این راستا تلاش زیادی صورت گرفته تا سامانه‌های الکترونیکی خود را گسترش دهیم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر تلاش داریم بحث استحقاق سنجی درمان را به طور 100 درصد الکترونیکی کنیم که در بخش بستری کاملا عملیاتی شده و در بخش سرپایی نیز تا خردادماه محقق می‌شود که با این اقدام دیگر نیاز به ارائه دفترچه نخواهد بود.

اربابی گفت: این کار سبب می‌شود مراجعات در زمان خودش در سامانه‌های الکترونیکی ثبت شود که در ابتدای امر در شهرستان‌های بشرویه، فردوس و سرایان پایلوت شد و امروز قابل تسری به کل استان است.

وی افزود: در این راستا بالغ بر 20 تا 30 درصد کاهش داشتیم که بدین معنی است که از نیازهای مازاد جلوگیری شده و هزینه‌هایی که از جیب مردم به بخش درمان منتقل می‌شد و یک ولنگاری و ریخت و پاش بود و با راه‌اندازی نسخه الکترونیکی نظم بیشتر خواهد گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در سال 98 به تمام پزشکان به طور فصلی کارنامه دادیم که آنها را با خودشان و با شرایط علمی در کشور مقایسه کنیم و آنجا که خوب بودند تقدیر شدند و آنجا که با رفتار نرم پزشکی همسان نبودند تلاش کردیم تا اصلاح شود و امید است با الکترونیکی کردن کل نسخ عملکرد بهتری را ارائه دهیم و اتفاقات بهتری در جهت اصلاح امور و احقاق حق مردم داشته باشیم‌.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا نیز بیان کرد: از اسفند ماه تاکنون بیش از 60 میلیارد تومان منابع به استان تزریق شد تا کمبود منابع در تامین نیاز مردم وجود نداشته باشد و دغدغه‌های مالی به حداقل رسیده است.

یکی از بلاهای مهم جامعه سرقت اینترنتی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: در شرایط فعلی و شیوع این ویروس باید شرایطی پیش بیاید که اگر کسی مریض می‌شود مشکلش همان بیماری باشد نه دغدغه مالی و برای مریض مشکلات جانبی رخ ندهد که مریضی خود را فراموش کرده و غصه دار مشکلاتش شود.

آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی  افزود: باید تلاش شود در زمان مناسب به یک حدی برسیم که مردم مشکلات جانبی در صحنه بیماری نداشته باشند و باید به سمت آن حرکت کنیم و قطعا هم باید در این راستا کارهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همه جانبه در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه بدترین مرض مهلک برای جامعه، دلهره عدم امنیت از سلامت است تصریح کرد: تغییر در سیستم‌ها، مقررات و قوانین به نسبت به امکانات جامعه همواره بوده و خواهد بود که در نظر ابتدایی تصور می‌شود با روی کار آمدن این سیستم جدید، اصل مشکل رفع خواهد شد.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: امروز یکی از بلاهای ما در جامعه، همین دستبردهای الکترونیکی است که اگر تعهد و التزام که شاکله اصلی انسانی انسان است، به هم بخورد هیچ چیز نمی‌تواند انسان را کنترل کند.

انتهای پیام/253/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، اولین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان با حضور معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار برگزار شد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری و مدیرکل راه و شهرسازی استان در این جلسه  گفت: در حال حاضر در 9 شهر خراسان جنوبی  با جمعیت 333 هزار و 511 نفر که شامل 33 درصد از جمعیت استان می شود محلات هدف مستقر هستند.

مودی با بیان اینکه مجموع مساحت هدف بازآفرینی  در استان 654 هکتار است، افزود: 79 طرح در محلات در دست اقدام است که تاکنون 65 طرح تحویل شده و تعداد 8 طرح در حال انجام است که پیشرفت فیزیکی آن 94 درصد می باشد. 

همچنین دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری در این جلسه ضمن بیان گزارشی از وضعیت بازآفرینی شهری استان  و پروژه های بند تبصره 11 قانون بودجه 1402 ، سند ملی توانمند سازی و سکونتهای غیر رسمی نیز  ارائه و دراین خصوص بحث و تبادل نطر صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند