Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@14:45:04 GMT

دستگیری چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان گرمی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۵۱۵۸

دستگیری چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در شهرستان گرمی

ایسنا/اردبیل فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل از دستگیری چهار نفر حفار غیرمجاز میراث فرهنگی و آثار تاریخی در شهرستان گرمی خبر داد و گفت: این افراد با تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

سرهنگ صابر افضل‌نیا امروز ششم اردیبهشت اظهار کرد: در راستای شناسایی حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان، چهار نفر حفار غیرمجاز در شهرستان گرمی شناسایی و دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با هماهنگی که با فرماندهی انتظامی بخش انگوت انجام شد، این افراد در حین حفاری دستگیر و پرونده برای آنها تکمیل و تحویل مقامات قضایی شهرستان شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه وظیفه ذاتی کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، تشکیل اکیپ‌های نظارتی روزانه و گشت‌‌زنی شبانه‌روزی است، با همکاری فرماندهی انتظامی در راستای شناسایی این افراد اقدام می‌شود.

افضل‌نیا با تاکید بر مشارکت سازنده مردم در جلوگیری از هرگونه تخریب آثار تاریخی و حفاری غیرمجاز در سطح استان تصریح کرد: از مردم شریف استان درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا موارد را  33361200 و 33366978 گزارش دهند تا مواریث فرهنگی که هویت، تاریخ و تمدن هر ملت به شمار می‌رود با اقدامات به موقع حفظ شود.

وی گفت: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مقتدرتر از گذشته کار پایش و گشت‌زنی را انجام می‌دهد اما با وجود این تلاش‌ها با توجه به گستردگی استان مقابله با هر گونه سوء استفاده از مواریث تاریخی و فرهنگی منطقه از سوی افراد سودجو نیازمند مشارکت و همکاری مردم است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد لزوم حفاظت از آثار تاریخی را از عوامل تاثیرگذار در مقابله با سودجویان دانست و اظهار کرد: این امر در اولویت اقدامات این یگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حفار غیرمجاز میراث فرهنگی آثار تاریخی یگان حفاظت میراث فرهنگی استان آثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد

ایسنا/گیلان با اجرای گشت مشترک یگان های حفاظت محیط زیست استان گیلان، برخورد موثر با تخلفات صید آبزیان در رودخانه سفیدرود آغاز شد.

رامین زراعتی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در گفت و گو با ایسنا در تاریخ ۱۳ اردیبهشت با اشاره به اجرای گشت مشترک یگان های حفاظت محیط زیست استان گیلان و برخورد موثر با تخلفات صید آبزیان در رودخانه سفیدرود گفت: بر اساس قانون شکار و صید و مشخصا بندهای «ب» و «ج» ماده ۱۱ این قانون، مبادرت به شکار و صید در مناطق ممنوعه، جرم تلقی می شود.

وی افزود: بند «ب» ماده ۱۲ همین قانون به روشنی، صید غیر مجاز در رودخانه های حفاظت شده را ممنوع اعلام کرده است.

فرمانده یگان حفاظت استان خاطر نشان کرد که ماده ۱۴ قانون شکار و صید این اختیار را به ضابطین و مامورین یگان حفاظت محیط زیست داده است تا وسایل و ادوات صید اعم از هرگونه قلاب ماهیگیری و تور آلات و ... را توقیف کنند.

وی اضافه کرد: سفیدرود جزو رودخانه های حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست بوده و به دلیل اهمیت بسیار بالای زیستگاهی آن برای انواع زیستمندان، به عنوان یکی از اصلی ترین زیست بوم‌های جنوب دریای کاسپین به شمار می آید.

زراعتی گفت: یگان های حفاظت محیط زیست شهرستان های آستانه اشرفیه، پارک ملی بوجاق، رشت و لاهیجان با پشتیبانی یگان حفاظت استان از امروز طی گشت مشترکی، نسبت به پاکسازی رودخانه سفیدرود از ادوات غیر مجاز صید، جمع آوری سازه های غیر مجاز و برخورد با متخلفین صید اقدام کردند و این روند تا برقراری آرامش و امنیت زیستی برای زیستمندان این رودخانه با ارزش ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • قاچاق چوب با پراید در تالش
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان