Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از پیشهاد این دانشگاه برای تعویق بازگشت دانشجویان تا عید فطر خبر داد و گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ وزارت بهداشت در این خصوص هستیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سهراب‌پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از پیشهاد این دانشگاه برای تعویق بازگشت دانشجویان تا عید فطر خبر داد و گفت: در حال حاضر منتظر پاسخ وزارت بهداشت در این خصوص هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    وی با بیان گزارشی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: بعد از تعطیلی آموزش حضوری دانشگاه‌ها بلافاصله برنامه‌ریزی کلاس‌های حضوری در دستور کار این معاونت آموزشی دانشگاه قرار گرفت. در این راستا، در طول ماه اسفند و به تدریج با روشن‌تر شدن ابعاد پنهان اپیدمی، جلسات مجازی شورای آموزش دانشگاه تشکیل شد. حتی جلسه فصلی هیات ممیزه دانشگاه نیز در ماه اسفند برگزار شد تا خللی در فرایند ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ایجاد نشود.

سهراب‌پور تصریح کرد: تدوین دستورالعمل‌ها و مقررات مربوط به کلاس‌های غیر حضوری یکی از مهمترین و ضروری­‌ترین کار‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران است که لازم بود برای وحدت رویه در امر آموزش دانشکده‌های مختلف انجام شود. برای این مهم ساعت‌ها جلسه کارشناسی با دانشکده‌ها برگزار و ستاد‌های کاری تخصصی در این معاونت در زمینه‌های مختلف از جمله روش‌های تضمین کیفیت آموزش مجازی، توانمندسازی اساتید در زمینه آموزش مجازی و تشکیل هسته‌های اجرایی برای پشتیبانی تولید محتوا تشیکل شد و نظرات گروه‌های آموزشی برای برگزاری هر چه بهتر کلاس‌های مجازی در سطح دانشگاه نیز جمع‌آوری شد. همچنین گروه تخصصی برای بررسی شیوه‌های ارزیابی دانشجویان در آموزش‌های مجازی نیز تشکیل شد و منجر به تدوین و ابلاغ آیین نامه­‌های لازم در این زمینه شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه تمامی دستورالعمل‌های داخلی دانشگاه در چارچوب هماهنگی‌های لازم با معاونین آموزشی سایر دانشگاه‌ها و دبیران کلان مناطق آموزشی است، ادامه داد: تا پیش از پایان فروردین تمام دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های لازم را برای دانشکده‌ها ابلاغ کردیم.

سهراب پور با بیان اینکه در این مدت همفکری نزدیکی با مدیران معاونت آموزشی وزارت بهداشت داشتیم، افزود: ضمن ارسال نقطه نظرات و پیشنهادات به وزارت بهداشت، در جلسات کارشناسی با مسوولان وزارت بهداشت، تبادل نظر بسیار مثبتی انجام شد. در زیر ساخت آموزش مجازی فعالیت چشمگیری داشتیم و همکاران ما در مرکز فناوری اطلاعات معاونت آموزشی با کمک بیمارستان‌ها، دانشکده‌ها و مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه پشتیبانی‌های فنی لازم را به عهده گرفته و به نحو احسن به انجام رساندند و به لحاظ زیرساخت، نرم‌افزار، سخت‌افزار، نیروی انسانی و پشتیبانی به دانشکده‌ها کمک شد و استقبال اساتید از تولید محتوای مجازی فراتر از انتظار بود و شاهد فعالیت شایانی حتی از اساتیدی که تجربه زیادی در آموزش مجازی نداشتند، بودیم.

وی بر ضرورت تامین کیفیت آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد و گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن کلاس‌ها قدم بعدی فعال کردن ارزشیابی کلاس‌های غیر حضوری بود که قرار است در دو مسیر انجام شود؛ یکی نظرسنجی از دانشجویان به عنوان ذینفعان اصلی آموزش‌های مجازی و رصد و دیگری پایش شکل، کمیت و کیفیت فعالیت‌های اساتید در کلاسی‌های غیر حضوری با بهره‌گیری از امکانات نرم‌افزاری و سامانه که در این زمینه مسوولیت دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی مشخص و اختیارات لازم به آن‌ها داده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: با توجه به این که آمدن دانشجویان از شهر‌های دیگر به تهران، اسکان آن‌ها در خوابگاه و رفت و آمد آن‌ها در طول روز، تجمع در کلاس‌ها، آزمایشگاه، سلف و کتابخانه می‌تواند بالقوه تشدید کننده انتشار ویروس در سطح جامعه باشد، پیشنهاد دانشگاه، تعویق بازگشت دانشجویان به دانشگاه تا عید فطر بود که به وزارت بهداشت اعلام شده و منتظر پاسخ وزارت بهداشت در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به شرایط اپیدمی کرونا در کنار تهدید و چالشی که برای کشور ایجاد کرده است، افزود: فرصت پیش آمده یک مانور بزرگ برای دانشگاه بود و علاوه بر سایر زمینه‌ها یک فرصت بی‌بدیل برای توسعه آموزش مجازی و رفع کاستی‌ها در این زمینه بود.   سهراب پور با بیان این که در خصوص آزمون‌های ملی و کشوری با وزارتخانه تعاملاتی داشته و نظرات خود را به آن‌ها اعلام کرده‌ایم، گفت: زمان این آزمون‌ها در وزارتخانه تعیین شده و از طریق مجاری رسمی وزارت بهداشت در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد و فراگیران می‌توانند بر اساس تقویم اعلامی برنامه‌ریزی کنند؛ هرچند با توجه به شرایط اپیدمی و به رغم تمام پیش‌بینی‌ها، اگر در آینده تغییر مجدد زمان آزمون‌ها ضرورت پیدا کرد، نباید تعجب کنیم.

وی ضمن تشکر ویژه از معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر پاسخ مثبت به تفویض اختیار در برخی امور به دانشگاه‌ها، گفت: ما برای مدیریت این چالش، با اطمینان خاطر و با تکیه بر تمام ظرفیت دانشگاه از فرصت پیش آمده استفاده خواهیم کرد و قدم‌های موثر و بلندی را در راه تعالی آموزش علوم پزشکی بر خواهیم داشت.

سهراب پور به استفاده از نوآوری و شیوه‌های خلاقانه در آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: ضمن استفاده از زیر ساخت‌های موجود قبلی مانند سامانه نوید به دنبال راهکار‌های جدید آموزش مجازی و استفاده حداکثری از نرم‌افزار‌های مختلف با رعایت چارچوب‌های اعلام شده از سوی وزرات بهداشت هستیم و خوشبختانه در این راه همکاران در واحد فناوری اطلاعات معاونت با مسئولیت سید حسینی ابداعات عالی داشته‌اند و امیدواریم ثمرات آن در آینده نزدیک در اختیار اساتید و دانشجویان دانشگاه قرار بگیرد و بتواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان دانشگاه برتر در حوزه علوم پزشکی کشور بر خود فرض می‌دانیم که بالاترین استاندارد‌های آموزش غیر حضوری را با مطالعه دانشگاه‌های برتر جهان و استفاده از ظرفیت‌های فراوان دانشگاه ارائه دهیم و در این مسیر تجربیات تازه کسب کنیم؛ با توجه به اینکه دنیا به سمت آموزش مجازی در حال حرکت است، این دوران را فرصتی بی‌نظیر برای قوی کردن خود در این زمینه می‌دانیم و امیدواریم در آینده نزدیک با کسب توانمندی هرچه بیشتر در زمینه آموزش مجازی در مسیر‌های جدید و موثر قدم بگذاریم و آن را هرچه بیشتر توسعه دهیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشكي معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت بهداشت معاونت آموزشی آموزش مجازی دانشکده ها دانشگاه ها تا عید فطر غیر حضوری سهراب پور کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت

به گزارش جماران؛ رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران اعلام کرد: شورای راهبردی این دانشکده با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در حال شکل‌گیری است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر فاطمه یزدیان، رئیس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران با اعلام این خبر گفت: شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران نیز مانند شوراهای راهبردی سایر دانشکده‌های تازه تاسیس که با حضور شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مرتبط با موضوع هر دانشکده شکل گرفته‌اند، در حال شکل‌گیری است.

وی افزود: دانشگاه تهران در راستای سیاست‌های دولت مردمی برای اعمال سیاست‌های حمایتی جهت استحکام و ترفیع نهاد خانواده، برنامه جامعی را در این خصوص با محوریت دانشکده علوم خانواده طراحی و به اجرا در آورده است که از آن جمله می‌توان به ساخت و بهره‌برداری مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، شروع عملیات احداث پانصد واحد خوابگاه دانشجویی متاهلین و همچنین تاسیس مرکز ازدواج و خانواده دانشگاه تهران اشاره نمود. 

یزدیان با اشاره به اینکه شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده در مسیر شکل‌گیری است، گفت: برای شکل‌گیری قوی دانشکده علوم خانواده، مدیریت دانشکده با پیشنهاد صدور احکامی برای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به استقبال تشکیل این شورا رفته است و حضور شخصیت‌هایی نظیر دکتر جمیله سادات علم‌الهدی و دیگر چهره‌ها و اساتید در این شورا را مایه تقویت دانشکده در راستای برنامه‌های جامع خانواده محوری دانشگاه می ‌داند.

رییس دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد و مطالعات مفصل مربوط به تأسیس دانشکده علوم خانواده توسط جمعی از اساتید مبرز حوزه خانواده و تعلیم و تربیت از جمله خانم دکتر علم‌الهدی که استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت هستند، مطرح و دنبال شد. با توجه به اشراف این اساتید بر روی موضوع، از ایشان خواسته شد که در راه‌اندازی و فرآیند جذب و همچنین شورای راهبردی دانشکده نیز کمک کنند.

وی افزود: این درخواست با خانم دکتر علم‌الهدی نیز مطرح و از ایشان خواسته شد که در شورای راهبردی و هیئت جذب دانشکده علوم خانواده حضور داشته باشند که ایشان اعلام نمودند به علت مشغله علمی، امکان وقت گذاشتن برای این کار را نداشته و لذا این پیشنهاد را نپذیرفتند.

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • ایجاد دانشکده علوم پزشکی دامغان در بودجه ۱۴۰۳ ردیف اعتباری دارد
  • علم الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشگاه تهران را رد کرد
  • همسر رئیسی پیشنهاد دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • جمیله علم‌الهدی پیشنهاد عضویت در شورای راهبردی دانشکده علوم خانواده را نپذیرفت
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال