Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@12:12:38 GMT

ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۵۷۵۳

ظرفیت بارگیری میعانات گازی پارس جنوبی افزایش می‌یابد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، سیدحسین عظیمی، از ورود کشتی حامل گوی شناور این فاز به عسلویه خبر داد و گفت: ظرفیت بارگیری میعانات‌گازی در این گوی شناور، ۷ هزار مترمکعب در ساعت است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این سامانه بارگیری میعانات گازی، صبح امروز (شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه) وارد اسکله بندری پارس شد، اظهار کرد: یکی از روش‌های متداول انتقال میعانات گازی به کشتی‌های نفتکش استفاده از گوی شناور (SPM) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این گوی شناور روی آب، به‌وسیله اتصالات زنجیر و لنگرهای شمعی که در بستر دریا کوبیده می‌شوند، مهار می‌شود و امکان پهلوگیری نفتکش برای بارگیری میعانات گازی را فراهم می‌سازد، افزود: کار نصب و بهره‌برداری این گوی شناور در خلیج فارس تا شهریور امسال به پایان می‌رسد.

قائم مقام طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی به ساخت و انجام آزمون‌های کیفی این گوی شناور توسط یک شرکت خارجی اشاره کرد و گفت: ورود این تجهیز راهبردی به پارس جنوبی و نصب و راه‌اندازی آن از جمله پروژه‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران به‌شمار می‌رود و مورد رصد است.

عظیمی درباره آثار مطلوب اجرای این پروژه تصریح کرد: نصب و راه‌اندازی گوی شناور فاز ۱۹ افزون بر بالا بردن ظرفیت تناژ بارگیری کشتی‌ها در پایانه صادراتی منطقه پارس ۲، افزایش انعطاف‌پذیری عملیاتی و نیز قابلیت انجام تعمیرات دوره‌ای تأسیسات را امکان‌پذیر می‌سازد و ضمن جلوگیری از فرسودگی تجهیزات اندازه‌گیری و بارگیری میعانات گازی و متعادل‌سازی سطح توان عملیاتی آنها، نقش مؤثری در تولید پایدار گاز و میعانات گازی ایفا می‌کند.

آغاز فعالیت اولیه لوله‌گذاری توسط سی‌مستر

قائم مقام طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی با بیان اینکه هم اکنون میعانات گازی فازهای منطقه پارس ۲ از طریق گوی شناور فاز ۱۲ پارس جنوبی بارگیری می‌شود، افزود: میعانات گازی این فازها از طریق یک میترینگ مشترک و به‌وسیله یک خط لوله دریایی به گوی شناور فاز ۱۲ پارس جنوبی برای بارگیری ارسال می‌شود.

عظیمی با اشاره به اینکه گوی شناور فاز ۱۹ پارس جنوبی نیز به‌وسیله یک خط لوله ۳۶ اینچ دریایی به طول ۶.۲ کیلومتر به میترینگ مشترک متصل می‌شود، گفت: فعالیت‌های اولیه لوله‌گذاری این خط که توسط شناور سی‌مستر شرکت تأسیسات دریایی ایران اجرا خواهد شد، درحال انجام است و دو تا سه ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی با پیش‌بینی برنامه زمان‌بندی یک ماهه برای نصب و راه‌اندازی این گوی شناور گفت: طبق برآوردهای انجام‌شده، با تکمیل لوله‌گذاری دریایی، گوی شناور به آب انداخته می‌شود و پس از انتقال به محل، نصب خواهد شد.

قائم مقام فاز ۱۹ پارس جنوبی درباره نحوه تکمیل زنجیره انتقال و بارگیری میعانات گازی گفت: با اتصال خط لوله به سامانه پلم (PLEM) و ارتباط این سامانه به گوی شناور از طریق شلنگ‌های شناور و متحرک، کار اتصال پالایشگاه‌های پارس ۲ به گوی شناور فاز ۱۹ پارس جنوبی پایان می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: پارس جنوبی صادرات گاز تولید گاز میعانات گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد

ایسنا/اردبیل مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری پارس آباد گفت:لایحه تعیین کرایه تاکسی‌ها پس از بررسی کارشناسی و پیشنهاد هیأت مدیره، در شورای اسلامی شهر پارس آباد به تصویب رسید و ضمن تایید کمیته تطبیق فرمانداری شهرستان،‌ برچسب‌های افزایش قیمت در بین رانندگان توزیع می شود.

فرهاد عین اللهی، پنجم اردیبهشت در حاشیه بازدید از ایستگاه سطح شهر گفت: با عنایت و مساعدت اعضای محترم شورای اسلامی شهر و شهردار و در نظر گرفتن همه شرایط موجود از جمله استهلاک خودروها، افزایش هزینه‌ها، تامین معیشت رانندگان تاکسی و تسهیل در استفاده عموم شهروندان، میانگین افزایش کرایه تاکسی ۴۵ درصد در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق مصوبه بخشداران و شهرداران تابع افزایش ۴۵ درصدی برای سواری‌های کرایه کش روستایی نیز مورد تایید و قابل اجراست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد مغان گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف به طور میانگین بین  ۴۵ درصد افزایش یافته‌است.

عین اللهی بیان کرد: برای آگاهی شهروندان از افزایش نرخ کرایه مصوب، برچسب‌ها بر روی شیشه جلو تاکسی‌ها در معرض دید شهروندان نصب می‌شود و از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف و دریافت اضافه کرایه از نرخنامه مصوب را به شماره ۳۲۷۳۱۱۸۸و ۳۲۷۲۹۷۲۲و ۱۳۷ سازمان حمل و نقل شهرداری پارس آباد اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاخص شدت انرژی در کشور رو به افزایش است
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده