Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر حسن ابوالقاسمی استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله و رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران درباره دستاوردها و روش نوین پلاسما درمانی در درمان کرونا توضیحاتی ارائه کردند.

رضا ملک زاده با بیان اینکه پژوهش های مفصلی در سطح جهان در رابطه با درمان ویروس کرونا در حال انجام است، گفت: در ایران نیز خوشبختانه جامعه محققین پزشکی نیز پاسخ محکمی به این اپیدمی داده‌اند و نزدیک به یک هزار طرح تحقیقاتی در زمینه های مختلف این بیماری در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بیش از ۷۰ مورد از این طرح ها، روش های مختلف درمانی و ترکیبات گوناگون دارویی برای معالجه کووید ۱۹ است که یکی از این روش ها پلاسما درمانی است.

امیدوار هستیم بتوانیم داروی جدید را اعلام و تولید کنیم

ملک زاده با تصریح اینکه در حال نزدیک شدن به یک روش درمان نسبتا مؤثری برای کرونا هستیم، اظهار کرد: امیدوار هستیم پس از اطمینان مطالعات در چند روز آینده، بتوانیم داروی جدید را اعلام و تولید کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در خصوص پلاسما درمانی نیز توضیح داد و خاطرنشان کرد: ترجیح می دهیم ابتدا درمان های دارویی که ساده و مؤثر باشد روی بیماران انجام دهیم و در مواردی که داروها جواب نمی دهند، پلاسما درمانی نیز قطعاً کمک کننده خواهد بود.

وی گفت: در ایران تیم سازمان انتقال خون در مورد پلاسما درمانی اقدامات و تحقیقات خیلی خوبی انجام داده‌اند و امیدوار هستیم در آینده پلاسما درمانی یکی از روش های درمانی برای بیمارانی که به دارو جواب نمی دهند، باشد.

ملک زاده اضافه کرد: دارویی که مربوط به ابولا است تاکنون اثرات خوبی در درمان کرونا داشته است و این دارو هم در دنیا و هم در ایران جواب داده است اما همچنان باید مطالعاتی که به صورت خیلی دقیق انجام می شود، تکمیل شود تا بتوانیم درمان قطعی برای این بیماری معرفی کنیم.

* مهر

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: پلاسما درمانی ملک زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟