Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:08:41 GMT

پایانه تاکسی‌های پرنده در چین راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۶۲۵۴

پایانه تاکسی‌های پرنده در چین راه‌اندازی می‌شود

یک شرکت حمل و نقل هوایی چینی موسوم به "ای هنگ"(EHang) متعهد شده است که تا پایان سال جاری میلادی پایانه تاکسی‌های پرنده را در چین راه‌اندازی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، ماه گذشته بود که شرکت حمل و نقل هوایی چینی موسوم به "EHang" اعلام کرد که قصد دارد به اروپا برود و فروشگاهی را در سویل اسپانیا راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون این شرکت متعهد به همکاری با مسئولان شهر هژو(Hezhou) در استان گوانگژی(Guangxi) چین شده است تا یک پایانه(ترمینال) برای تاکسی‌های پرنده خود با محوریت گردشگری بسازد.

شرکت "EHang" تنها شرکتی نیست که سعی در استفاده از تاکسی‌های پرنده برای پرواز بر فراز شهرهای مختلف دنیا دارد و همچنین اولین شرکتی نیست که اقدام به ساخت یک پایانه یا ایستگاه برای آنها می‌کند، اما گفته می‌شود این پایانه که "E-port" نیز نامیده می‌شود، می‌تواند اولین پایانه‌ای باشد که به بهره‌برداری می‌رسد. قرار است این اتفاق تا پایان سال ۲۰۲۰ رخ دهد.

این پایانه سه‌طبقه خواهد بود و ۲۵۰۰ متر مربع زیربنا خواهد داشت. یک سالن پذیرش در طبقه اول، یک محوطه انتظار مسافران در طبقه دوم و یک طبقه هم برای ورود، عزیمت و پیاده شدن مسافران در نظر گرفته شده است.

قرار است چهار سکوی فرود روی پشت بام این ساختمان تعبیه شود و ۲۰ فروند تاکسی پرنده مستقل خودران برای عملیات و جابجایی مسافران در این پایانه در نظر گرفته شده است.

تاکسی‌های پرنده برقی این شرکت موسوم به "EHang ۲۱۶" دارای هشت بازو در اطراف اتاقک استقرار مسافر است که هر کدام، دو ملخ دارند. حداکثر سرعت آنها ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است، اما با سرعت متوسط ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت خواهند کرد.

مدت پرواز این تاکسی‌های پرنده برقی و خودران در حال حاضر ۲۱ دقیقه برای هر بار پرواز با شارژ کامل است، بنابراین به احتمال زیاد همیشه تعدادی از تاکسی‌های این ناوگان در حال عملیات و بقیه در حال شارژ خواهند بود.

"هو هواژی" بنیانگذار، رئیس و مدیرعامل "EHang" گفت: "هژو" شهری زیبا با منابع غنی از گردشگری است و ما مشتاق هستیم که جذابیت آن را با تاکسی‌های پرنده خود بیشتر کنیم. با پیشرفت خود قصد داریم برنامه‌های تجاری بیشتری را برای تاکسی‌های پرنده EHang ایجاد کنیم، از جمله گشت و گذارهای هوایی که می‌توانند فرهنگ مدرن و گردشگری را به طور منحصربفرد ادغام کنند. ما همچنین از شرکای محلی بیشتر استقبال می‌کنیم تا به ما بپیوندند و از این فرصت استفاده کنند تا ایمنی، فناوری خودران و رویکردهای سازگار با محیط زیست را به سفر و گشت و گذار هوایی بیافزایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاکسی پرنده حمل و نقل تاکسی های پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه روزانه بالغ بر 600 نفر از پل هوایی اتصال به هواپیما (ایربریج) فرودگاه بین المللی هاشمی رفسنجانی کرمان تردد دارند، گفت: ایربریج این فرودگاه به‌لحاظ قدمت 23 ساله و نوع ساختار فقط قابلیت سرویس‌دهی به هواپیماهای بدنه متوسط به بالا را دارد که در حال حاضر هواپیماهای A300/B4 A306, A343 و B743 شرکت‌های هواپیمایی می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.   به گزارش عصر ایران؛ علی جزینی‌زاده گفت: راه‌اندازی مجدد ایربریج فرودگاه کرمان پس از چند سال با عملیات بهسازی و معماری داخلی روی آن انجام شد و در سال 1402 با بهره‌گیری از تخصص همکاران اداره تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی و مشارکت یکی از شرکت‌های دانش بنیان کرمانی و حمایت‌های اداره‌کل تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی، تمامی امور از بروزرسانی تا تعمیرات الکتریکال و مکانیکال همچنین بهسازی این سامانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد.   وی در ادامه از صرفه‌جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌های ساماندهی ایربریج خبر داد و افزود: با تلاش همکاران و علیرغم اعمال تحریم‌های همه جانبه موفق شدیم با صرفه‌جویی قابل توجهی این سامانه را با حمایت‌های اداره‌کل تسهیلات و سامانه‌های فرودگاهی و با اعتباری حدود ۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با کیفیت فنی مطابق نمونه اصلی، بازسازی مجدد کنیم.   مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان با اشاره به اینکه طراحی داخلی پل هوایی اتصال به هواپیما (ایربریج) برگرفته از آرایه‌های تجسمی آرام‌بخش و مفرح است و گفت: طراحی داخلی شامل بدنه با نمایی از طرح سنگ بوک مچ و در سقف شاهد تصویری از آسمان هستیم و همچنین کف این سامانه طرح کفپوش هواپیما است تا جاذب الکتریسیته ساکن باشد.   وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید وزیر راه‌وشهرسازی و نیز برای سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی بهتر به مسافران، در تلاش هستیم تا دومین پل اتصال به هواپیما برای هواپیماهای بدنه متوسط به پایین را راه‌اندازی کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلمبه ESP چاه شماره ۳۶۷ میدان اهواز در شرکت نفت و گاز کارون راه‌اندازی شد
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی