Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@16:53:19 GMT

مسلمانان انگلیس و ماه ضیافت الهی در شرایط کرونایی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۶۵۵۲

‍‍‍‍‍‍

رئیس مرکز اسلامی انگلیس در لندن گفت: در شرایط جدید مقرر شد حداکثر خدمات رسانی معنوی با استفاده ازظرفیت های فضای مجازی به مومنان روزه دار ارائه شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مرکز اسلامی انگلیس یکی از کانون های اصلی فعالیت های دینی به زبان های فارسی، انگلیسی، عربی و اردو در پایتخت انگلستان است که همه ساله به ویژه در ماه مبارک رمضان میزبان شمار زیادی از مسلمانان مشتاق به حفظ شعائر اسلامی از ملیت های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  حجت الاسلام و المسلمین سید "هاشم موسوی" رئیس مرکز اسلامی انگلیس در لندن گفت: این مرکز مانند دیگر مساجد و مراکز اسلامی از همان آغاز همه گیری ویروس کرونا در این کشور و برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی همه فعالیت ها، دوره های آموزشی و دیگر برنامه های حضوری خود را متوقف کرد.   این شرایط حتی بر سی امین نشست سالانه روحانیان و روسای مجامع و مراکز اسلامی انگلیس به مناسبت ماه ضیافت الهی هم اثر گذاشت و سبب شد این نشست با مدیریت مرکز اسلامی انگلیس به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.   نماینده ولی فقیه در مرکز اسلامی انگلیس شرایط جاری را فرصتی استثنائی برای انتقال مسیر حرکت تبلیغ از فضای فیزیکی به فضای مجازی دانست و افزود: در این نشست که برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی مشارکت بیش از هفتاد نفر از علما و ائمه جماعات، مبلغان و روسای مجامع و مراکز اسلامی با محور مرکز اسلامی انگلیس بصورت غیر حضوری و در فضای مجازی برگزار شد، درباره چگونگی ادامه فعالیت های ویژه ماه مبارک رمضان در مساجد و مراکز اسلامی در شرایط جدید تبادل نظر و با طرح های ارائه شده مقرر شد حد اکثر خدمات رسانی معنوی با استفاده ازظرفیت های فضای مجازی به مومنان روزه دار ارائه شود.   تطابق آموزش معنوی در ماه مبارک رمضان با شرایط جدید ناشی از همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مساجد و مراکز اسلامی، یادآوری اهمیت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستور العمل های بهداشتی و ضرورت بزرگداشت شعائر اسلامی به ویژه مراسم ویژه ماه رمضان، ضرورت برگزاری آئین های دینی در فضای مجازی از جمله مواردی بود که شرکت کنندگان در این ویدئو کنفرانس بر آن تاکید کردند.   رئیس مرکز اسلامی انگلیس با توجه به رعایت محدودیت ها در برگزاری کلاس های حوزه علمیه انگلستان و کالج اسلامی لندن به شکل حضوری گفت: تلاش شد همه دوره های آموزشی حوزه علمیه انگلستان از همان آغاز همه گیری ویروس کرونا در این کشور در فضای مجازی ادامه یابد و پیگیری شود.   حجت الاسلام والمسلمین سید "هاشم موسوی" همچنین از آمادگی مرکز اسلامی انگلیس برای ارائه خدمات مشاوره ای و نیز همکاری های آموزشی با دیگر مراکز دینی خبر داد.   وی همچنین با اشاره به اهمیت حضور جوانان در مساجد و مراکز اسلامی و ورود حرفه ای جوانان در عرصه فضای مجازی، از همه ی علماء، رؤسای مراکز اسلامی و نیز مبلغان اسلامی خواست با توجه ویژه به جوانان و نیازمندی های فکری آنان از توان آنها در این عرصه نیز استفاده کنند.   در انگلستان شنبه ششم اردیبهشت اول ماه مبارک رمضان اعلام شده است .   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مسلمانان انگلیس ماه رمضان مساجد و مراکز اسلامی مرکز اسلامی انگلیس ماه مبارک رمضان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۶۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس

سرهنگ محسن سلیمانی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس گفت: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیدا‌ها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد ومسئولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • دستگیری فرد هتاک فضای مجازی در چالوس
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • تصاویر سوءاستفاده از دختربچه برای تبلیغ آرایشگاه
  • پیشنهاد بی‌سابقه و عجیب در فضای مجازی برای مهاجران افغان در ایران! | تصویر