Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گچساران بر ساماندهی و جمع آوری کمک‌مومنانه در جهت توزیع در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جلسه ساماندهی مشارکت های مردمی برای مقابله با کرونا(کمک های مومنانه)با حضور فرماندار گچساران و روسای ادارات ، نهادها و بانک ها در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار گچساران با اشاره به جمع آوری کمک مومنانه و توزیع در بین اقشار آسیب دیده و نیازمندان گچساران گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع در شهرستان گچساران  وضعیت برخی از شهروندان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت.

فرماندار گچساران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک به خانوارهای آسیب دیده از بیماری کرونا و خانواده‌های نیازمند، گفت: رزمایش مواسات و کمک مومنانه و همدلانه به پیشنهاد رهبر  و برای کاهش بخشی از اثرات  مخرب ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان است.

 وی با بیان اینکه  هم اکنون ستاد حمایت از اقشار آسیب پذیر از بیماری کرونا در شهرستان تشکیل شده است، گفت: در این راستا می طلبد دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه کمک به خانوارهای آسیب پذیر جامعه همکاری لازم را داشته باشند.

خوانپایه  بر ساماندهی و  جمع آوری کمک‌مومنانه در جهت توزیع در بین نیازمندان و اقشار آسیب دیده از بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: اذعان کرد: در این زمینه برای جمع آوری کمک‌های نقدی یک شماره حساب واحد اعلام شده است.

فرماندار گچساران ادامه داد: هم اکنون شناسایی افراد  نیازمند و آسیب پذیر جامعه  و توزیع اقلام غذایی و موارد مورد نیاز  با همکاری مجموعه سپاه شکل گرفته است.

خوانپایه در ادامه گفت:در بحث ساماندهی کمک های مومنانه نیز جلسه ای تشکیل دادیم و در جلسات نیز مصوب شده که دستگاه ها و کارکنان به هر میزانی که بتوانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:کمک به نیازمندان و ایجاد امنیت روحی و روانی از مهمترین برنامه های ستاد مدیریت مبارزه با ویروس کرونا در این شهرستان است که هم اکنون در حال اجرا است.

فرماندار گچساران در ادامه با اشاره به اجرایی شدن طرح فاصله گذاری هوشمند در گچساران عنوان کرد:  ۲۳از فروردین ماه تا به امروز  افزایش کرونا را در این شهرستان شاهد بوده ایم و معتقدم پیشگیری هایی که پیش‌ترها انجام شد بسیار خوب بود اما رعایت اصول بهداشتی در طرح فاصله گذاری هوشمند به نظر می‌رسد خوب انجام نشده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد:متاسفانه این روزها شهر شلوع شده است و مردم تصور می کنند که شهر به شرایط عادی برگشته است در حالی که اینگونه نیست و نباید هم چنین تصور شد.

فرماندار گچساران در ادامه گفت:به کسانی که طرح فاصله گذاری را به شایستگی انجام نمی دهند تذکر داده شود ، نظارت ها دقیق تر باشد و با کسانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند حتما برخورد شود و اولویت و هدف برای صنوفی باشد که رعایت نمی‌کنند و با خاطبان برخورد و صنف هم پلمپ شود.

خوانپایه  افزود:اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و رعایت اصول بهداشتی تا آنجایی که بشود باید در شهرستان رعایت شود و بایستی نظارت ها و کنترل ها در طرح فاصله گذاری هوشمند در سطح بازار با جدیت بیشتری پیگیری شود.

فرماندار گچساران  تصریح کرد:هرچند باید گفت که باز هم شرایط ما نسبت به دیگر شهرستان ها بهتر است که با این شرایط بازار و شروع فعالیت ها وتجمعات شهروندان،شرایط به سمت و سویی نگران کننده می رود.

فرماندار گچساران در ادامه گفت:موضوعی که بسیار مهم است اینکه ویروس کرونا تمام نشده و این حساسیت همچنان باید وجود داشته باشد چرا که اگر موفقیتی در شهرستان در راستای مقابله با این ویروس انجام شد بخاطر حساسیتی بود که درجامعه وجود داشت.

خوانپایه در ادامه به فعالیت‌های ستاد مدیریت مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تشکیل 24 جلسه  با 207مصوبه در قابل مبارزه با ویروس کرونا، کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان به تعداد 190 مورد با همکاری تعداد 3 هزار و 582 نفر  از نیروهای بسیج، نیروهای مردمی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت، پلیس راهور، غربالگری تعداد هفت هزار و 451 نفر و  تعطیل نمودن کلیه پارک هاف بوستان هاف رستوران ها، تفرجگاخ ها، مراکز تفریحی، استخرها،  و سالن های ورزشی از زمان شیوع ویروس کرونا بوده است.

 فرماندار گچساران ادامه داد: در راستای مقابله ب ویروس کرونا کلیه مساجدف نماز جمعهف اماکن زیارتی به ویژه مرقد بی بی حکیمه خاتون (س) تعطیلف تاکید بر تعطیالی مدارس و دانشگاه ها براساس مصوبات کشوریف گندزدایی و ضدعفونی کلیه خیابان ها و اماکن دلتی و غیردولتی شهرستان با همکاری شهرداری و تشکل های مردم نهاد و پلب تعداد 373 صنف متخلف در زمینه مبارزه با ویروس کرونا صورت گرفت.

انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران فرماندار طرح فاصله گذاری هوشمند فرماندار گچساران بیماری کرونا ویروس کرونا جمع آوری کمک کمک مومنانه اقشار آسیب آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟

آیا این امکان وجود دارد که نانوذرات از دستگاه گوارش عبور کرده و دارو را مستقیم به بافت مغز برسانند؟ محققان دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گویند بله و انتظار می‌رود آخرین یافته‌های آنها برای بیماران مبتلا به اختلالات نورودژنراتیو مانند مولتیپل اسکلروزیس یا ام‌اس، اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS و بیماری پارکینسون یا PD مفید باشد. این کار با همکاری شرکت کلین نانومدیسین انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مرتضی محمودی، دانشیار گروه رادیولوژی در کالج‌های پزشکی استئوپاتی و پزشکی انسانی و سلامت دقیق دانشگاه ایالتی میشیگان می‌گوید: ما بر روی شناسایی هویت بیولوژیکی نانوذرات از جمله نوعی از پروتئین‌ها که به سطح می‌آیند، متمرکز هستیم. این موضوع مهم است زیرا نوع پروتئین‌هایی که به سطح می‌آیند، الگوی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که می‌تواند ما را برای عبور از سد خونی مغز و کار مستقیم در بافت‌های مغز یاری کند.

محمودی و تیم تحقیقاتی او دو مقاله در مورد هویت بیولوژیکی نانوذرات منتشر کرده‌اند. اولین مورد با عنوان «Measurements of heterogeneity in proteomics analysis of the nanoparticle protein corona across core facilities » در سال ۲۰۲۲ در نشریه Nature Communications منتشر شد.

دومین مقاله این گروه با عنوان « A uniform data processing pipeline enables harmonized nanoparticle protein corona analysis across proteomics core facilities » در ماه ژانویه ۲۰۲۴ در Nature Communications منتشر شد.

محمودی می‌گوید: نانوذرات یکسان با پروتئین کرونا را تهیه و به ۱۷ مرکز ارزیابی مختلف ارسال کردیم. ما تنوع داده‌های قابل‌توجهی را از پروتئین‌های ارسالی دریافت کردیم، بنابراین روشی برای تجزیه و تحلیل برای کمک به آزمایشگاه‌ها در بازتولید دقیق‌تر داده‌ها از هویت بیولوژیکی نانوذرات ایجاد کردیم. این ابزار به جامعه علمی کمک می‌کند تا در تحلیل نتایج هماهنگ‌تر شوند.

محمودی می‌گوید: از آنجایی که ما بیش از ۱۵ سال تجربه تجزیه و تحلیل قوی کرونا پروتئین را داریم، توانستیم با شرکت کلین نانومدیسین (Clene Nanomedicine) برای روشن کردن هویت بیولوژیکی نانوذرات آنها همکاری کنیم.

CNM-Au۸ سوسپانسیونی از نانوبلورهای طلا است که بیماران می‌توانند به صورت خوراکی مصرف کنند. نانوکریستال‌ها از طریق دستگاه گوارش عبور کرده و وارد سیستم گردش خون بدن می‌شوند، جایی که با پروتئین‌های خون و سایر مولکول‌های زیستی برهم‌کنش می‌کنند و توسط آنها پوشانده می‌شوند.

به نقل از ستاد نانو، محمودی توضیح داد که این ترکیب توانایی نانوبلورها را برای عبور از سد خونی مغزی افزایش می‌دهد. تحقیقات ما نشان می‌دهد که این نانوبلورهای طلا که با استفاده از روشی جدید برای تشکیل ساختارهای خاص و بدون سورفکتانت‌ها ساخته شده‌اند، می‌توانند یک کرونا پروتئین متمایز تشکیل دهند که دسترسی به بافت مغز را تسهیل ‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • تاکید فرماندار ارومیه بر هم‌افزایی با دستگاههای اجرایی برای تحقق شعار سال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد