Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:51:22 GMT

آتش‌سوزی در نزدیکی چرنوبیل همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۷۶۸۴

آتش‌سوزی در نزدیکی چرنوبیل همچنان ادامه دارد

شبکه تلویزیونی ۱۱۲ اوکراین روز شنبه اعلام کرد: برای خاموش کردن آتش در مناطق جنگلی و علفزارهای پیرامون نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، حدود هزار مامور آتش نشانی در حال تلاش هستند.

در چهار منطقه جنگلی، یک هزار و ۶۶ مامور ویژه اطفاء حریق با استفاده از بیش از ۳۰۰ دستگاه شامل خودروهای آتش نشانی یا بالگرد و هواپیما به دنبال خاموش کردن آتش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در استان ژیتومیر در همسایگی استان کی‌یف هم حریق به مناطق جدید سرایت کرده و حدود ۶۰۰ نفر برای اطفاء حریق به محل اعزام شده‌اند.

در همین حال رسانه‌های روسیه از حضور الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در محدوده پیرامون نیروگاه هسته‌ای آسیب دیده چرنوبیل خبر دادند.

تارنمای روسی گازتا رو نوشت: لوکاشنکو در یک پارک جنگلی به نام پریپیاتسکی در محدوده پیرامون نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در کاشت چند هزار اصله درخت شرکت کرد.

نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در محدوده‌ای نزدیک به مرز اوکراین با بلاروس و نیز مرز با روسیه واقع شده است.

آتش سوزی در محدوده پیرامون نیروگاه هسته‌ای آسیب دیده چرنوبیل روز چهارم ماه آوریل (۱۶ فروردین ماه) آغاز و پس از ۱۰ روز خاموش شد اما روز ۱۶ ماه آوریل (۲۸ فروردین ماه) دوباره از سرگرفته شد. 

در این محدوده از دو هفته پیش تاکنون ۱۲ روستای متروکه، اراضی جنگلی، علفزار و نیزاردر آتش سوخته‌ است. 

علت وقوع آتش سوزی عمدی بوده است و ماموران پلیس دو نفر را در این رابطه دستگیر و بازجویی از آنان ادامه دارد.

حادثه اتمی چرنوبیل روز ۲۶ ماه آوریل ۱۹۸۶ بر اثر وقوع دو انفجار در رآکتور این نیروگاه رخ داد که در اثر آن حدود ۲۸ نفر در دم جان باختند. شهر ۵۰ هزار نفری چرنوبیل در ۱۲۰ کیلومتری شهر کی‌یف پایتخت اوکراین و محل واقع شدن نیروگاه هسته‌ای به همین نام ‌اکنون به منطقه‌ای متروکه و خالی از سکنه تبدیل شده است.

دولت شوروی سابق که از انفجار نیروگاه چرنوبیل غافلگیر شده بود، سه روز پس از حادثه، خبر آن را اعلام کرد و بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز برای اقدامات امدادی و رفع پیامدهای آن از مناطق و جمهوری‌های مختلف شوروی وقت به محل اعزام شدند.
بر اثر این سانحه، ۱۷ کشور اروپایی دچار آلودگی شدند، ۲۳ درصد قلمرو بلاروس،۱۰ درصد خاک اوکراین و حدود ۲ درصد قلمرو روسیه به تشعشعات رادیواکتیو آلوده شد.

برچسب‌ها اوکراین مسکو اطفای حریق بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین مسکو اطفای حریق بلاروس اوکراین مسکو اطفای حریق بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پلیس راهور اعلام کرد: شاهد تداوم روند بازگشت که از صبح دیروز آغاز شده بود؛ هستیم.

ترافیک در مسیر شمال به جنوب محور چالوس در حدفاصل ولی آباد تا هریجان و مسیر شمال به جنوب محور هراز در محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک نیمه سنگین است.

در آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک و برخی از مقاطع  محور شهریار – تهران ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.  در محدوده حکیم آباد آزادراه قم – تهران نیز وضعیت مشابه گزارش شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • آقای مدودف همچنان تهدیدهای بزرگ می‌کند؛ فاجعه جهانی در راهه؟
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود
  • اوکراین : حملات سنگین روسیه به نیروگاه‌های ما یک میلیارد دلار خسارت وارد کرده است
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد