Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتیجه دو تحقیق پزشکی جدید در آمریکا نشان می‌دهد که بسیاری از مبتلایان به ویروس جدید کرونا هیچکدام از علائم بیماری «کووید ۱۹» را نداشته‌اند.

به گزارش یورونیوز؛ در یکی از این تحقیق‌ها از تقریبا دو هزار نفر در ایالت فلوریدا تست پادتن (آنتی بادی) بیماری «کووید ۱۹» گرفته شد. تحقیق دیگر نیز بر روی ساکنان یکی از خانه‌های سالمندان ایالت واشنگتن انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یافته‌های این دو پژوهش که روز جمعه منتشر شد بر نگرانی دانشمندان مبنی بر اینکه گروهی از مبتلایان بدون آنکه بدانند ناقل نوع جدید ویروس کرونا هستند افزوده است.

نتیجه تحقیق دانشگاه پزشکی میامی نشان می دهد که موارد ابتلا به این ویروس در یکی از بخش های ایالات فلوریدا احتمالا بیش از ۱۶ برابر شمار رسمی مبتلایان است.

کارلوس گیمنز، شهردار میامی درباره نتیجه این پژوهش علمی گفت که به نظر می رسد بسیاری از ساکنان بدون اینکه از علائم ابتلا به «کووید ۱۹» رنج ببرند ناقل ویروس جدید کرونا بوده اند. به گفته شهردار میامی شناسایی ناقلان ویروس برای سلامت عمومی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

یکی از نگرانی‌های فعلی پزشکان احتمال انتقال نوع جدید ویروس کرونا به افراد مسن و گروه های آسیب پذیر از سوی ناقلان بدون علائم است.

نتیجه یک تحقیق دیگر در ایالت واشنگتن در شمال غربی ایالات متحده نیز نشان می دهد که نیمی از ساکنان یکی از خانه های سالمندان این ایالت بدون آنکه علائم ابتلا به «کووید ۱۹» داشته باشند به ویروس جدید کرونا مبتلا بوده‌اند. یافته‌های پژوهشگران در این باره در نشریه پزشکی نیو اینگلند (New England Journal of Medicine) منتشر شده است.

محققان بر این باور هستند که انتقال ویروس از طرف ناقلانی که علائم ابتلا به «کووید ۱۹» نداشته اند احتمالا به شیوع سریع و گسترده کرونا در یکی از خانه های سالمندان ایالت واشنگتن منجر شده است. بیش از نیمی از ساکنان این خانه سالمندان بدون اینکه علائم ابتلا به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را داشته باشند به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بودند.

پژوهشگران براساس یافته های این تحقیق توصیه کرده اند که افراد هنگام حضور در مکان های شلوغ از ماسک استفاده کنند. آنها همچنین از لزوم تست گیری گسترده از ساکنان خانه های سالمندان، زندان ها و مراکز نگهداری افراد بی خانمان سخن گفته اند.

پیش از این نیز پژوهش هایی در مورد احتمال انتقال ویروس جدید کرونا از سوی افراد سالم انجام شده بود.

لینک کوتاه: asriran.com/0032fA

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا خانه های سالمندان ویروس جدید کرونا علائم ابتلا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۸۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟

آفتاب‌‌نیوز :

تیمی از دانشمندان آلمان، ایالات متحده آمریکا و لوکزامبورگ داده‌های بیش از ۱۴ هزار نفر را که در یک تحقیق طولانی‌مدت شرکت کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

شرکت‌کنندگان در این تحقیق بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۷۴ میلادی به دنیا آمده و متعلق به نسل‌های مختلف بودند. این افراد که بین ۴۰ تا ۱۰۰ سال داشتند، به ۸ پرسش طی یک دوره زمانی ۲۵ ساله پاسخ می‌دادند.

یکی از سوالات اصلی این بود که «در چه سنی کسی را پیر توصیف می‌کنید؟»

متولدین سال ۱۹۱۱ میلادی در پاسخ به این سوال گفتند که پیری به طور متوسط در سن ۷۱ سالگی شروع می‌شود؛ و هنگامی که همین پرسش از متولدین سال ۱۹۵۶ میلادی پرسیده شد که اکنون به سن ۶۵ سالگی رسیده بودند، آن‌ها آستانه پیری را سه سال دیرتر دانستند و ۷۴ سالگی اعلام کردند.

مارکوس وتشتاین، عضو این تیم تحقیق در گزارشی می‌نویسد: «امید به زندگی افزایش یافته است و برخی از جنبه‌های سلامت نیز در طول زمان بهبود یافته است؛ به طوری که افراد در سنین خاصی که در گذشته پیر محسوب می‌شدند، اکنون دیگر مسن تلقی نمی‌شوند.»

همین روند در سطح فردی نیز مشاهده شد. بگونه‌ای که هر شرکت کننده پس از چهار یا پنج سال مسن‌تر شدن، تخمینش را برای شروع سالمندی یک سال افزایش می‌داد. زنان نیز آستانه پیری را بطور متوسط حدود دو سال دیرتر از مردان درنظر می‌گرفتند.

فاکتور‌های دیگری نیز وجود داشتند که بر تخمین فردی افراد تأثیر می‌گذاشتند؛ مثلا افرادی که مشکل سلامتی داشتند، تنهاتر بودند یا «احساس می‌کردند» مسن‌تر هستند، عموماً معتقد بودند مرحله کهولت زودتر شروع می‌شود.

البته این مطالعه دارای محدودیت‌هایی نیز بود؛ از جمله اینکه شرکت‌کنندگان همگی از یک کشور یعنی آلمان بودند. همچنین این احتمال وجود دارد که در فرهنگ‌های غیر اروپایی، «پیری» به گونه‌ای متفاوت دیده و توصیف شود.

در عصر حاضر، انسان‌ها طولانی‌تر از همیشه زندگی می‌کنند و با ادامه بهبود کیفیت زندگی و سلامت، احتمالا رسیدن به یکصدمین سالگرد زندگی بسیار رایج‌تر خواهد شد؛ به طوری که مردم شروع به طرح این سوال می‌کنند که آیا برای زندگی انسان محدودیتی وجود دارد یا خیر.

نتیجه این مطالعه در مجله Psychology and Aging منتشر شده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سازمان ملل خواستار تحقیق بین المللی درباره گور‌های جمعی شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید