Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:38:56 GMT

اقدام «شورای انتقالی جنوب» تبعات فاجعه باری در یمن دارد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۰۷۵۶

اقدام «شورای انتقالی جنوب» تبعات فاجعه باری در یمن دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، محمد الحضرمی وزیر خارجه دولت فراری یمن در واکنش به اقدام شورای انتقالی جنوب این کشور تحت حمایت امارات مبنی بر اعلام دولت خودمختار در شهر عدن و تعدادی از استان‌های جنوبی اعلام کرد که این اقدام ادامه شورش مسلحانه ای است که در ماه اوت گذشته آغاز شد.

وی در ادامه افزود: این اقدام مخالفت و عقب نشینی کامل از توافق ریاض میان دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الحضرمی خاطرنشان کرد: شورای انتقالی به تنهایی مسئولیت تبعات خطرناک و فاجعه بار این اقدام را برعهده دارد و بهتر است عاقلانه رفتار کرده و به توافق ریاض پایبند باشد.

لازم به ذکر است که گروه شبه نظامیان تحت حمایت امارات در یمن موسوم به «شورای انتقالی جنوب» بامداد روز یکشنبه از اِعمال حالت فوق العاده و وضعیت خودگردان بر جنوب یمن خبر داد.

«شورای انتقالی جنوب» پس از برگزاری یک نشست فوق العاده در شامگاه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از بامداد روز یکشنبه در عدن و دیگر استان‌های جنوب یمن حالت فوق العاده و وضعیت خودگردان برقرار می‌شود.

این در حالی است که شهر عدن در جنوب یمن شامگاه شنبه شاهد تظاهرات مردم خشمگین علیه دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب یمن بود.
الجزیره نیز در گزارشی از اعتراضات مردم عدن به قطعی برق در این شهر از پنج روز پیش و تظاهرات علیه دولت مستعفی یمن به ریاست منصور هادی و شورای انتقالی جنوب خبر داد.

گفتنی است نشست فوق العاده هیأت رئیسه شورای انتقالی جنوب یمن که با ریاست سرلشکر «احمد سعید بن بریک» رئیس مجمع عمومی این شورا و در حضور فرماندهان عالی این شورا برای بررسی تحولات در جنوب یمن برگزار شد، در بیانیه پایانی خود از افزایش حجم توطئه‌ها علیه جنوب یمن با هدف تشدید درد و تألم و گرسنگی مردم این منطقه سخن گفت.

کد خبر 4909625 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن امارات متحده عربی عربستان سعودی جنگ 2015 یمن شهر عدن ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ عربستان سعودی روسیه فلسطین سوریه ایران شیوع کرونا داعش سازمان بهداشت جهانی لیبی شورای انتقالی جنوب فوق العاده جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

گفتنی است که رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094271

دیگر خبرها

  • سازمان ملل: هرگونه عملیات نظامی در رفح عواقب فاجعه باری خواهد داشت
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • پارما به سری A برگشت
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • عملیات انفجار محور دولت‌آباد - بحرآسمان را مسدود کرد
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها