Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@06:58:08 GMT

خواننده زیر زمینی به جرم قتل صاحب استودیو قصاص شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۱۲۲۲

روزنامه جوان نوشت: خواننده زیرزمینی که به خاطر سرقت یک‌میکروفن، مدیر یک استودیو را حوالی یافت‌آباد با شلیک شش گلوله به قتل رسانده‌بود در زندان‌رجایی شهر کرج قصاص شد.

رسیدگی به این پرونده عصر روز پنج‌شنبه نهم‌شهریورسال‌۹۶ همزمان با اعلام قتل پسر جوانی در استودیوی ضبط صدا در یکی از خیابان‌های شهرک ولیعصر در دستور کارآگاهان پلیس‌آگاهی پایتخت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن روز مأموران کلانتری ۱۵۳‌شهرک ولیعصر داخل استودیوی ضبط صدا با جسد خونین پسر ۲۰‌ساله‌ای به نام بردیا که با شلیک شش‌گلوله اسلحه کمری به قتل رسیده‌بود، روبه‌رو شدند.
با اعلام این خبر بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره‌دهم پلیس‌آگاهی راهی محل شدند که دریافتند مقتول مدیر استودیوی ضبط صدا است که از مدتی قبل همراه یکی از دوستانش به نام حمید این استودیوی ضبط صدا را در جنوب تهران راه‌اندازی کرده‌اند.
ردپای خواننده زیر زمینی در قتل
حمید که موضوع را به مأموران پلیس خبر داده‌ بود، گفت: امروز بردیا با خواننده‌ای ناشناس برای ضبط صدا در استودیو قرار ملاقات داشت و از من زودتر به محل کار آمده‌بود تا اینکه دقایقی وقتی به داخل استودیو پا گذاشتم با جسد خونین دوستم روبه‌رو شدم و بلافاصله موضوع را به مأموران پلیس خبر دادم.
بدین ترتیب همزمان با انتقال جسد به پزشکی قانونی مأموران پلیس با بررسی‌های دوربین‌های مداربسته خواننده زیرزمینی راکه پسر ۱۸‌ساله‌ای به نام ایرج بود، شناسایی کردند. تحقیقات نشان داد روز حادثه ایرج همراه یکی از دوستانش که پسر ۱۷‌ساله‌ای به نام حمید بود وارد استودیو شده و پس از قتل و سرقت میکروفن گریخته‌اند.
بنابراین مأموران ایرج و حمید شناسایی و دستگیر کردند. حمید در بازجویی‌ها به جرم خود اقرار کرد و گفت روز حادثه ایرج با شش گلوله بردیا را به قتل رساند.
ایرج هم با اعتراف به قتل مدیر استودیوی ضبط صدا گفت: شغلم خیاط است و دیپلم دارم، اما از دوران کودکی علاقه زیادی به خوانندگی داشتم. همیشه در جمع دوستان و بستگانم برای آن‌ها ترانه می‌خواندم و از آنجایی که صدایم خوب بود، آن‌ها هم مرا تشویق می‌کردند تا اینکه علاقه به خوانندگی رپ پیدا کردم.دو سال قبل با بردیا که در کار ضبط صدا بود آشنا شدم و اولین آلبوم را در استودیو او ضبط کردم. پس از آن آشنایی با او رابطه کاری داشتم و چند آهنگ هم با همکاری او تولید کردم و آخرین کاری که در استودیواش ضبط کردم مربوط به اسفندسال‌۹۵ بود و از آن زمان به بعد دیگر از او خبری نداشتم.
مدتی قبل به خاطر انتشار آلبومی مبلغ ۱۰۰‌میلیون تومان از دوستان و بستگانم قرض گرفتم و نتوانستم بدهی‌ام را پرداخت کنم که به فکر سرقت افتادم. از آنجایی که می‌دانستم بردیا در استودیواش لوازم صوتی قیمتی دارد نقشه سرقت از آنجا را طراحی کردم و به همین خاطر چند روز قبل از حادثه به یکی از شهرهای مرزی رفتم و اسلحه کمری خریدم و به تهران برگشتم.
قتل برای سرقت یک میکروفن
وی ادامه داد: روز قبل از حادثه می‌خواستم همراه دوستم نقشه‌ام را عملی کنم، اما موفق نشدم تا اینکه روز حادثه به بهانه ضبط آهنگم همراه دوستم به استودیو رفتیم و من با شش‌گلوله او را به قتل رساندم و بعد از حادثه هم فقط با سرقت یک میکروفن حرفه‌ای و کارت عابربانک مقتول که ۱۵۰‌هزار تومان پول داخل آن بود از آنجا گریختیم.
متهم پس از صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری یک‌استان تهران محاکمه و با درخواست قصاص اولیای‌دم روبه‌رو شد و هیئت قضایی هم وی را به جرم قتل عمد به قصاص محکوم کردند.
رأی دادگاه پس از تأیید در یکی از شعبه‌های دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرا به شعبه اجرای احکام دادسرای امور جنایی فرستاده‌شد و در نهایت چند روز قبل متهم در زندان رجایی شهر با طناب دار قصاص شد. بدین ترتیب با قصاص قاتل، پرونده قتل مدیر ضبط صدا در شهرک ولیعصر برای همیشه بسته شد.         

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: استودیوی ضبط صدا شش گلوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امین سالمی رهبر ارکستر «نوای آفتاب» در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های این مجموعه موسیقایی گفت: نخستین اجرای ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳، سی و یکم خرداد و با اجرای یک کنسرت موسیقی بدون کلام همراه خواهد شد.

وی درباره علت اجرای کنسرتی بدون حضور خواننده توضیح داد: از سال ۱۳۸۷ که اجرا با ارکسترهای مختلفی را آغاز کردم. همیشه دغدغه‌مان این بود که در کنار خواننده‌ای که همراه ارکستر اجرا می‌کند، ‌توانایی‌های خود ارکستر و اعضای ارکستر نیز دیده شود چراکه عموما توانایی ارکسترها به دلیل حضور یک خواننده تحت‌الشعاع محبوبیت یا عدم محبوبیت خواننده قرار می‌گیرند و آن طور که باید و شاید به چشم نمی‌آیند.

سالمی یادآور شد: ارکستر «نوای آفتاب» در سال ۱۴۰۲ در ۲ مجموعه اجرا با خواننده همراه بود اما برای سال جدید با مشورت دوستان و همکارانم در ارکستر و موسسه «نوای آفتاب مهر» تصمیم بر آن شد که کنسرتی بدون کلام با ارکستری ۴۰ نفره داشته باشیم.

به گفته سالمی قطعات اجرا تنظیم و آماده شده و تمرینات ارکستر «نوای آفتاب» از دهم اردیبهشت آغاز می‌شود و پس از اخذ مجوز از دفتر موسیقی درباره نحوه بلیت‌فروشی، سالن اجرای کنسرت و قطعات اجرایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر 6087407 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تصویر تازه از پسر فرهاد مجیدی کنار پدر؛ چقدر بزرگ شدی!
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • رقابت دو بازی ایرانی برای کسب جایزه فستیوال ۲۰۲۴ بازی سال منا
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد