Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اجرای طرح الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی، بسیاری از کارگران این ایستگاه‌ها با سوابق کاری بالا در استان قزوین با مشکلات عمده مواجه شده‌اند و با توجه به ملی بودن این طرح، هیچ ارگانی در استان پاسخگوی این قشر نبوده و مراجعات متعدد آن‌ها در مقابل دستگاه‌های اجرایی نیز تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آغاز طرح ملی الکترونیکی شدن ایستگاه‌های عوارضی آزادراه‌ها، مشکلات فراوانی را برای کارگران این بخش به‌وجود آورده و باعث سردرگمی و بیکاری آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌همین دلیل این کارگران در استان قزوین طی چندین مرحله مراجعه و تجمع در مقابل دستگاه‌های اجرایی از قبیل استانداری، خواستار رسیدگی به وضعیت خود هستند.

احمد فلاحی، نمایندهٔ کارگران ایستگاه‌های عوارضی دولتی در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین می‌گوید: برخی از رسانه‌های معاند نظیر رادیو فردا برداشت‌های نادرستی از تجمع پرسنل عوارضی‌های بخش دولتی استان قزوین در مقابل دستگاه‌های دولتی در جهت رسیدن به منافع و اهداف خود داشته‌اند. به‌صراحت عرض می‌کنم ما در جمیع موارد مطیع امر رهبری هستیم و اجرای اوامر ایشان را بر خود واجب می‌دانیم و افتخار ما این است که در پی سال‌ها خدمت شبانه‌روزی و صادقانه در ایستگاه‌های عوارضی به‌عنوان دروازه‌های ورودی شهر، همواره همکاری با نیروهای نظامی و انتظامی و پلیس راهنمایی را در کارنامهٔ خود داشته‌ایم و تحت هیچ شرایطی اجازهٔ سوءاستفاده از خواسته‌های برحق شغلی خود در راستای انعکاس به مسؤولین زیربط را به فرصت‌طلبان و اجانب نخواهیم داد.

وی در ادامه عنوان می‌کند: ما از این‌که طرح ملی اخذ الکترونیک عوارضی در آزادراه‌ها اجرا شده است خرسندیم و این‌که موضوع به‌کارگیری و استفادهٔ بهینه از نیروها و عوامل موجود در ایستگاه‌های عوارضی در زمینه‌های مختلف اطلاع‌رسانی، پایش و مدیریت تردد و سایر امور بهره‌برداری و نگه‌داری آزادراه‌ها، موضوع ابلاغیهٔ سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به مدیرکل‌های استانی سازمان در اسفند ماه 97 مورد توجه قرار گرفته است جای تقدیر و تشکر دارد که مسؤولین از ابتدای طرح قصد و نیت برنامه‌ریزی برای ساماندهی کارگران را داشته‌اند، زیرا این نوع هدف‌گذاری به‌عنوان مسؤولیت اجتماعی در قالب یک دستور اجرایی و یک تکلیف بسیار پسندیده و به‌جا بوده است.

 

شرکت از جذب نیروها شانه خالی می‌کند

در پی اجرای این طرح ملی در استان قزوین، 70 درصد پرسنل عوارضی‌های دولتی استان جذب ادارهٔ راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شده‌اند و به‌کارگیری مابقی نیروها به مجری طرح یعنی شرکت سپندار که زیرمجموعه‌ای از وزارت راه و شهرسازی است، محول شده‌ است. نمایندهٔ کارگران ایستگاه‌های عوارضی دولتی در استان قزوین اظهار می‌کند: اشتغال پایدار و به‌کارگیری بخشی از نیروهای عوارضی‌های بخش دولتی که در راستای طرح الکترونیکی به شرکت سپندار(سامانهٔ پرداخت‌های نوین در آزادراه‌ها) سپرده شده بود، عدم تعهد مدیرعامل جدید این شرکت به‌عنوان مجری طرح را در راستای به‌کارگیری پرسنل عوارضی‌ها در پی داشته است و وی در مراجعات ما می‌گوید از ابتدا نسبت به این پرسنل تعهدی نداشته و این‌که اگر نمایندهٔ شرکت قولی داده، پرسنل نباید می‌پذیرفتند.

فلاحی در ادامهٔ اظهارات خود بیان می‌کند: امروز عدم تعهد شرکت سپندار به‌عنوان بازوی اجرایی شرکت دولتی ساخت و توسعه و زیرمجموعهٔ وزارت راه و شهرسازی موجب بلاتکلیفی پرسنل و بروز مشکلات جدی برای کارگران این بخش شده است و اهداف مسؤولان را نیز در جهت تعیین تکلیف پرسنل تحت‌الشعاع قرار داده است. وی به بحث نحوهٔ تقسیم‌بندی پرسنل توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز اشاره کرده و مطرح می‌کند: بیشتر پرسنل نسبت به نحوهٔ تقسیم‌بندی نیروها که توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مسؤولان وقت انجام شده، اعتراض دارند، زیرا این تقسیم‌بندی عموماً بر اساس ضوابط مشخص از منظر سابقهٔ کاری، تحصیلات و شرایط مورد نیاز انجام نگردیده است.

 

۴۸ نفر از پرسنل عوارضی‌های استان قزوین بلاتکلیف هستند

از سال 1375 تا ابتدای خرداد 97 حق انتفاع و بهره‌برداری آزادراه‌ها با شرکت ملی آزادراه قزوین-زنجان بوده است و از نخستین روز خرداد 97 به‌دستور دادستانی انتفاع و بهره‌برداری و نظارت بر آزادراه‌های دولتی بر عهدهٔ سازمان راهداری قرار داده شد و کلیهٔ مطالبات اعم از کارگری و غیره با شرایط عدم تغییر نوع کار اخذ عوارض به ایشان محول شده است. فلاحی در رابطه با مطالبهٔ فعلی پرسنل تعدیل شدهٔ عوارضی‌های دولتی استان قزوین بیان می‌کند: در حال حاضر درخواست ما از مسؤولین وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای بسیار شفاف و متقن است؛ شرکت حدود 4 ماه حقوق 11 نفر از پرسنل را پرداخت نکرده است و 37 نفر نیز از ابتدای سال جدید پیامک مراجعه به بیمه‌بیکاری را دریافت کرده‌اند که با شرایط سابقه‌ای شرکت جدید امکان‌پذیر نیست، اکنون نیز 48 خانواده از پرسنل عوارضی‌های قزوین بلاتکلیف هستند، زیرا از ادامهٔ فعالیت این پرسنل ممانعت به‌عمل آمده است.

وی در ادامه تأکید می‌کند: این پرسنل با تغییر شرایط کاری خود که بعضاً به‌دلیل تغییر شرایط سختی کار به‌جای ۲ الی ۳ سال و برخی چندماه تا بازنشستگی باید سال‌ها سابقه بیمه‌ای داشته باشند و با اعتماد به دستورات مسؤولین و با آغوش باز نسبت به پیشبرد اهداف طرح ملی با ایجاد شرایط کاری مذکور به‌دنبال ایجاد شرایط نه‌چندان امن برای گذراندن حداقل‌های معیشتی خود هستند و حسن‌نیت و نجابت خود را در وفق با شرایط موجود به اثبات رسانده‌اند و کمک به اجرایی شدن این طرح مهم ملی را وظیفه خود می‌دانند و از مسؤولین امر خواستار تعیین تکلیف خود هستند.

 

وزارت راه و شهرسازی و نیز راهداری موظفند به وضعیت کارگران رسیدگی کنند

پرسنل بلاتکلیف ایستگاه‌های عوارضی استان قزوین تاکنون بارها به دستگاه‌های اجرایی استان نظیر استانداری مراجعه کرده‌اند تا بلکه از این طریق بتوانند وضعیت خود را مشخص کنند و مشکل آنان حل شود، با وجود آن‌که این مسئله به وزارت راه و شهرسازی نیز رسیده است، اما این کارگران تاکنون نتیجه‌ای دریافت نکرده‌اند. نمایندهٔ کارگران ایستگاه‌های عوارضی دولتی در استان قزوین می‌گوید: امیدواریم با جلساتی که وزارت محترم راه و شهرسازی در راستای حل مشکلات و بررسی مطالبات پرسنل عوارضی‌های بخش دولتی برگزار کرده‌اند و با عنایت به این موضوع که پرسنل مذکور در شرایط سخت حاکم بر اقتصاد جامعه دچار مشکلات اساسی جهت گذران زندگی روزمرهٔ خود شده‌اند، اقدامات و دستورات لازم را جهت خروج از بلاتکلیفی این کارگران صادر کنند.

وی مطرح می‌کند: کل پرسنل عوارضی‌های بخش دولتی در استان قزوین 132 نفر بوده است که با الکترونیکی شدن عوارضی‌ها، قرار شده 70 درصد در سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای و30 درصد در شرکت مجری طرح یعنی سپندار تقسیم گردند که در استان قزوین حدود 50 درصد پرسنل یعنی 59 نفر از آن‌ها نیز به مجری طرح سپرده شده‌اند؛ از این تعداد نیروی انتقال وضعیت داده شده به شرکت سپندار تاکنون 11 نفر از نیروها تسویه شده و 48 نفر از پرسنل این بخش نیز در حال بلاتکلیفی قرار دارند. فلاحی تأکید می‌کند: با اجرای طرح ملی الکترونیکی اخذ عوارض و پس از تاریخ 01/04/98 پرسنلی که به سپندار انتقال یافتند با بدعهدی مسؤولین طرح، مدت 2 ماه بلاتکلیف در کانکس‌های آنی‌‌رو بودند و سپس در تاریخ 30/06/98 در پی عدم تمکین نسبت به بستن قرارداد با همکاری و ورود کمیسیون امنیت کارگری شورای تأمین استان، بدون شغل مشخص تا تاریخ 18 آبان‌ماه 98 بلاتکلیف و در آبان‌ماه قرارداد ۳ ماههٔ تابستان را امضا نموده و در پی تعهد مدیرعامل وقت نسبت به انتقال پرسنل به مرکز تماس، در ابتدای همکاری مرکز تماس مربوطه به‌صورت اجباری راه‌اندازی گردیده و نهایتاً به بهانه‌های مختلف و با قطع شرایط و اسباب کار بدون هیچ توضیح مشخصی پرسنل بلاتکلیف گردیده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، با الکترونیکی شدن ایستگاه‌های عوارضی بخش دولتی کشور، عده‌ای از پرسنل این بخش جذب سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شده و عده‌ای دیگر نیز در حالت بلاتکلیفی هستند و چندین نوبت مراجعات دسته‌جمعی مختلفی مقابل دستگاه‌های اجرایی داشته‌اند و از مسؤولین درخواست کرده‌اند که نسبت به حل مشکلات آنان اقدام کنند که تاکنون نتیجه‌ای در این خصوص دریافت نکرده‌اند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین عوارض الکترونیک مشکلات کارگری راهداری و حمل ونقل جاده ای دولتی در استان قزوین وزارت راه و شهرسازی دستگاه های اجرایی سازمان راهداری مقابل دستگاه پرسنل عوارضی الکترونیکی شدن شرکت سپندار ایستگاه ها آزادراه ها مجری طرح شده اند طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)

تروریست‌های صهیونیست شب گذشته خانه‌ای در غرب رفح را بمباران کردند و زنان و بچه‌های فلسطینی را به خاک و خون کشیدند.

دیگر خبرها

  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است
  • برگزاری شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان خراسان‌رضوی
  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند - تبریز
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز