Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: ممنوعیت تردد بین استانی تنها برای سفرهای کاری برداشته شده و با توجه به عدم بازگشایی تاسیسات گردشگری، امکان پذیرش مسافر فراهم نیست. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

فریدون اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: دولت از ابتدای اردیبهشت ماه تردد بین استانی را آزاد اعلام کرده است اما این تصمیم به معنای آن نیست که از هم اکنون هموطنان ما می‌توانند سفرهای خود را به شهرهای مختلف آغاز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم به دنبال اعتراض برخی افراد که در دیگر استان‌ها مشغول به کار هستند گرفته شد تا عبور و مرور این افراد سهولت یابد.

وی افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا در اطلاعیه‌های خود دلیل رفع ممنوعیت عبور و مرور بین استانی را نه سفرهای تفریحی و گردشگری، بلکه سفرهای کاری و ضروری عنوان کرده است، بنابراین مردم همچنان نمی‌توانند تنها برای گردش به استان‌های دیگر سفر کنند، چرا که از سویی تاسیسات اقامتی و گردشگری بازگشایی نشده و از سویی دیگر سلامت خود را به خطر می‌اندازند. البته برنامه‌هایی برای بازگشایی تعداد محدودی از مراکز اقامتی برای افرادی که به دلیل ماموریت‌های کاری ناچارند در شهرهای دیگر برای مدت کوتاهی اقامت داشته باشند در نظر گرفته شده اما این مراکز همچنان نمی‌توانند اقدام به پذیرش مسافر کنند.

بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری در صورت ادامه یافتن روند نزولی کرونا

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری در صورت ادامه یافتن روند نزولی کرونا خبر داد و گفت: اگر سیر نزولی کرونا ادامه داشته باشد، ستاد ملی مدیریت کرونا برنامه‌هایی را برای بازگشایی تدریجی تاسیسات گردشگری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مانند آنچه که برای دیگر اصناف شاهد بودیم، دارد. البته این تصمیم همچنان نهایی نشده و اولویت ستاد مبارزه با کرونا بازگشایی برخی تاسیسات اقامتی برای سفرهای کاری است و این به معنای شروع دوباره گردشگری نیست.

پزشکیان: حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی اولویت کاری مجلس در دوره پس از کروناستبیماری کرونا بیشترین آسیب را در استان قم به بخش گردشگری وارد کرده استگزارش تسنیم از فعالیت مجدد موزه‌ها و مراکز گردشگری استان مرکز

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه دولت در حال پرداخت کمک‌های مالی به اصناف و مشاغل حوزه گردشگری و صنایع دستی است، اظهار داشت: خوشبختانه دولت در حال پرداختن تسهیلات مالی به اقشار آسیب دیده از کرونا است؛ البته با توجه به لزوم ابلاغ آیین نامه‌ها به مدیران استانی و انجام کارهای اداری، پرداخت این تسهیلات مقداری زمان‌بر بود.

اقشار آسیب دیده حوزه میراث فرهنگی در حال دریافت تسهیلات هستند

اللهیاری افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا 10 دسته از مشاغل با آسیب دیدگی زیاد از شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده که سه دسته از آنها، مشاغلی است که در حوزه گردشگری و صنایع دستی فعالیت می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد مشاغل حوزه میراث فرهنگی مانند گردشگری و تاسیسات آن، دفاتر خدمات سفر و صنایع دستی، آسیب‌های زیادی را متحمل شده‌اند و آنجایی که 30 درصد از مشاغل پر آسیب، مربوط به این حوزه است بنابراین لازم بود وزارتخانه پیگیری‌های بیشتری را در خصوص ارائه تسهیلات مالی انجام دهد که خوشبختانه این اتفاق افتاد و اقشار آسیب دیده در حوزه میراث فرهنگی در حال دریافت این تسهیلات هستند.

وی با اشاره به تنوع مشاغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: مشاغل حوزه میراث فرهنگی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی دارای تنوع و تفاوت است. برای مثال در حوزه گردشگری هم بنگاه‌ها و هتل‌های بزرگ و مدرن وجود دارد و هم اقامتگاه‌های بومی که در روستاها فعالیت می‌کنند. در حوزه صنایع دستی نیز شرکت‌ها و تولیدات صادراتی در کنار کارگاه‌های خانگی صنایع دستی مشغول به کار هستند، بنابراین نوع تسهیلات باید در هر زمینه متفاوت باشد و به همه مشاغل حوزه میراث فرهنگی یک تسهیلات واحد ارائه نشود.

بازگشایی بازار صنایع دستی، کمکی موقت برای تولیدکنندگان و فروشندگان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به لزوم وجود صنعت گردشگری برای رونق بازار صنایع دستی استان ادامه داد: بازار صنایع دستی اصفهان چند روزی است که آغاز به کار کرده و فروشندگان می‌توانند محصولات خود را به فروش برسانند، اما رونق بازار و فروش بیشتر مغازه داران منوط به وجود صنعت گردشگری است به خصوص که بازار صنایع دستی اصفهان در میدان امام(ره) قرار دارد. بنابراین اتصالی جدا نشدنی بین صنایع دستی و گردشگری است و بدون وجود یکی برای دیگری نباید به سرعت انتظار رونق و بهبود اوضاع را داشت.

وی خاطرنشان کرد: بازگشایی بازار صنایع دستی می‌تواند به صورت موقتی کمک حال تولیدکنندگان و فروشندگان باشد اما واقعیت این است تا زمانی که مخاطبی در این بازار وجود نداشته باشد و گردشگران داخلی و خارجی در استان حضور نداشته باشند نمی‌توان آینده درخشانی برای بازار صنایع دستی متصور شد. برای بهبود حوزه‌های صنایع دستی و گردشگری نیازمند برنامه ریزی‌ها و تصمیمات زیرساختی در دوران پسا کرونا هستیم که این دو حوزه بتوانند بیش از پیش رونق یابند.

انتهای پیام/ 174/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوزه گردشگری و صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری حوزه میراث فرهنگی بازار صنایع دستی تاسیسات گردشگری گردشگری استان بین استانی مشاغل حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد