Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-07@22:55:16 GMT

تکلیف دانشجویان میهمان و انتقالی در صورت تداوم کرونا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۱۷۰۱

صراط:

هر سال ماه اردیبهشت ماه زمان تکاپوی دانشجویان برای درخواست میهمانی و انتقالی است.

اما امسال شرایط نسبت به سال های قبل متفاوت است. از آخرین ماه سال ۹۸ تا پایان اولین ماه سال ۹۹، دانشگاه ها ۲ ماه تعطیل بوده اند و هنوز هم زمان بازگشت به دانشگاه ها مشخص نیست. هر چند گمانه زنی هایی از بازگشایی دوباره دانشگاه ها در خرداد در صورت نبود پیک دوباره کرونا در کشور شنیده می شود اما از سوی دیگر صحبت بر سر بازگشایی دانشگاه ها و مدارس در اولویت آخر به عنوان کانون شیوع ویروس جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال طبق رویکرد وزارت علوم مبنی بر پیش برد تقویم زمانی آموزش عالی به نظر می رسد بهترین تصمیم درباره میهمان و انتقالی دانشجویان هم عمل به برنامه هر ساله باشد.

*اجرای بدون تغییر تقویم هر ساله آموزش عالی درباره دانشجویان میهمان و انتقالی

دانشجویان مقطع کارشناسی هر سال تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند که درخواست خود را برای میهمانی و انتقالی ارائه دهند و تا دانشگاه مبدا از اول خرداد تا ۱۵ تیر درخواست ها را بررسی و در صورت امکان با آنها موافقت می کند و دانشگاه مقصد هم از ۱۶ تیر تا ۳۱ مرداد درخواست هایی که از سوی دانشگاه مبدا مورد موافقت قرار گرفته را بررسی می کند و در نهایت نتیجه به دانشجو اعلام می شود. کل فرآیند کار با سازمان امور دانشجویان است. امسال هم همین روال دنبال می شود.

*تکلیف دانشجوی میهمان و انتقالی در شرایط کرونایی چیست؟

بنابر گفته جاماسب نوذری مدیرکل امور دانشجویان سازمان امور دانشجویان، هرگونه سیاست کلان در مورد مهمانی و انتقال در صورت عادی شدن شرایط و شروع به فعالیت موسسات و دانشگاه های کشور تابع آیین نامه نقل و انتقال و موافقت دانشگاه مبدا و مقصد است و امکان نقل و انتقال در صورت داشتن ظرفیت و مهیا بودن شرایط در دانشگاه مقصد و موافقت دانشگاه مبدا امکان پذیر است. در صورت تداوم وضعیت بیماری، میهمانی و انتقال دانشجویان تحت شرایط موجود خواهد بود و تعیین زمان و ادامه تعطیلی یا آغاز آموزش حضوری در مؤسسات آموزشی و دانشگاه‌ها با ستاد ملّی مبارزه با کرونا است.

*برنامه وزارت علوم درباره دانشجویان متقاضی میهمان در شرایط شیوع کرونا چیست؟

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره برنامه وزارت علوم برای دانشجویان متقاضی میهمان و انتقالی با شرایط کرونا به خبرنگار فارس، گفت: به دانشگاه‌ها توصیه شده که درباره میهمان شدن دانشجوها تا حد امکان مساعدت شود و مقرر شد دانشگاه‌ها یک بازه زمانی را تعیین و اعلام کنند که در همان بازه زمانی مهمان شدن دانشجویان به دانشگاه محل زندگی مجاز خواهد بود. توصیه شده که اگر دانشگاه مبدأ دانشجو با مهمان شدن موافقت کرد، دانشگاه مقصد هم تا جایی که برایش امکان دارد درخواست دانشجو را برای مهمان شدن بپذیرد و تاکید می‌شود که البته این موضوع برای دانشگاه‌هایی به جز دانشگاه‌های تهران است.

*دانشجوی مهمان آزاد در شرایط کرونا، تدبیر وزارت علوم برای سهولت در میهمان شدن دانشجو در شهر‌ خود 

وزارت علوم در توصیه نامه ای  ۲۰ بندی راه کارهایی را برای ادامه آموزش مجازی در شرایط کرونایی برای دانشگاه ها پیش بینی کرده که یکی از موارد آن به تسهیل میهمان شدن دانشجویان در شهر‌های محل زندگی خود است.

به این ترتیب دیده شده که با توجه به عدم امکان جابه جایی تعدادی از دانشجویان برای استفاده از امکانات آموزش حضوری یا غیرحضوری دانشگاه مبدأ، این عده از دانشجویان با اطلاع و موافقت دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی مبدأ می‌توانند از امکانات آموزشی دانشگاه‌های محل زندگی یا استقرار خود به عنوان دانشجوی مهمان آزاد استفاده کنند. در همین ارتباط وزارت علوم از تمامی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مقصد و مبدأ انتظار دارد که در صورت امکان، به تشخیص معاون آموزشی دانشگاه، همکاری و مساعدت لازم را با این عده از دانشجویان معمول دارند.

*دانشجوی میهمان برای ترم آینده همچنان مجاز است

یعقوب محمدی رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت وگو با خبرنگار فارس، گفت: این ترم هم مطابق سال های قبل امکان ثبت درخواست دانشجویان متقاضی میهمانی و انتقال در سامانه سجاد فراهم است و پاسخ درخواست ها هم تا نیمه خردادماه مشخص می شود. این ترم که به صورت مجازی بود و دانشجوها در منزل بودند.

وی همچنین درباره میزان امکان عملیاتی شدن راهکار استفاده دانشجویان از امکانات آموزشی دانشگاه‌های محل زندگی یا استقرار خود به عنوان دانشجوی مهمان آزاد و برگزاری امتحان در شهر محل زندگی دانشجو، گفت: اگرچه بسیاری از نظریه ها و برنامه ها زیباست اما در واقعیت بسیاری از برنامه های آموزشی دانشگاه ها از نظر ترم بندی و محتوای برنامه درسی با هم متفاوت است. اگرچه مکانیزم هایی حتی در نشست مجازی روساهای دانشگاه ها با وزیر علوم پیشنهاد شده است اما هنوز روش اجرا برای این پیشنهاد به طور دقیق مشخص نشده است و باید روی روش های اجرا بیشتر فکر کرد. برای مثال در این زمینه می توان با تعریف مکانیزمی، امکانی را فراهم کرد که اساتید سوالات امتحانی را برای دانشگاه مقصد ارسال کنند و دانشگاه مقصد فراخوان اعلام کند و در روز معین اعلام شده ای امتحان دانشجو را با رعایت پروتکل ها برگزار کند که البته این کار هم بسیار دشوار است زیرا دانشجوها در کشور پخش شده اند و کشور هم بزرگ است.

*تصمیم گیری درباره وضعیت آموزشی دانشجوی مهمان با دانشگاه مبدا است

همچنین در پیگیری خبرنگار فارس از دانشگاه تهران اعلام شد که بررسی مجدد تمدید مهمانی دانشجویان برای نیم سال بعد (پاییز) مانند سایر متقاضیان جدید است و دانشجو باید در سامانه سجاد ثبت درخواست کند و شرایط لازم را داشته باشد.

همچنین دانشگاه شهید بهشتی هم اعلام کرد که در شرایط فعلی حذف ترم یا حذف درس یا دروس دانشجویان مهمان کامل بر عهده دانشگاه مبداء است. 

آدرس پورتال ثبت درخواست برای نقل و انتقال دانشجویان https://portal.saorg.ir است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: میهمان و انتقالی میهمانی و انتقال آموزشی دانشگاه دانشجوی مهمان دانشگاه مبدا دانشگاه مقصد شرایط کرونا شدن دانشجو دانشگاه ها وزارت علوم آموزش عالی محل زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمای دریافت ویزای تایلند

برای ورود به تایلند، اتباع ایرانی نیاز به اخذ ویزا دارند. انواع مختلفی از ویزای تایلند وجود دارد که رایج‌ترین آنها ویزای توریستی، تجاری، تحصیلی و کاری است. فرآیند اخذ ویزای تایلند نسبتاً ساده است، اما نیازمند دقت و ارائه مدارک کامل و معتبر است. در این مطلب شما را با مراحل گام به گام دریافت ویزای تایلند آشنا خواهیم کرد.

مراحل دریافت ویزای تایلند

تایلند با جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی بی‌نظیر، مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، باید با توجه به هدف سفرتان، نوع ویزای مناسب را دریافت کنید. در ادامه شما گام به گام با مراحل دریافت ویزای تایلند آشنا می‌کنیم.

مرحله اول: انتخاب نوع ویزا

اولین قدم، انتخاب نوع ویزای مناسب با توجه به هدف سفرتان است. رایج‌ترین انواع ویزای تایلند عبارتند از:

ویزای توریستی: برای سفرهای تفریحی، بازدید از خانواده و دوستان و شرکت در دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی ویزای تجاری: برای سفرهای کاری و بازرگانی ویزای تحصیلی: برای دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزشی تایلند را دارند ویزای کاری: برای افرادی که قصد کار در تایلند را دارند جمع‌آوری مدارک

پس از انتخاب نوع ویزا، باید مدارک مورد نیاز را جمع‌آوری کنید. لیست کامل مدارک مورد نیاز برای هر نوع ویزا در وب‌سایت سفارت یا کنسولگری تایلند در ایران موجود است. به طور کلی، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تایلند شامل موارد زیر است:

پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار دو قطعه عکس پرسنلی رنگی با زمینه سفید (4.5 در 3.5 سانتی‌متر) فرم درخواست ویزا (به صورت آنلاین یا حضوری قابل تکمیل است) بلیط رفت و برگشت هواپیما اثبات تمکن مالی (حداقل 20 میلیون تومان برای هر ماه اقامت) رزرو هتل یا مدارک اقامتی دیگر بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30 هزار یورو مدارک مربوط به هدف سفر (دعوت‌نامه، پذیرش‌نامه، پیشنهاد شغلی و ...) تکمیل فرم درخواست ویزا

فرم درخواست ویزای تایلند را می‌توانید به صورت آنلاین از وب‌سایت سفارت یا کنسولگری تایلند در ایران دانلود و تکمیل کنید. در هنگام تکمیل فرم، دقت کنید که تمام اطلاعات را به طور کامل، دقیق و بدون نقص وارد کنید.

پرداخت هزینه ویزا

هزینه اخذ ویزای تایلند با توجه به نوع ویزا و محل صدور آن متفاوت است. برای پرداخت هزینه ویزا می‌توانید به صورت آنلاین یا حضوری اقدام کنید.

ارسال مدارک

پس از تکمیل فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه، باید مدارک خود را به سفارت یا کنسولگری تایلند در ایران ارسال کنید. مدارک را می‌توانید به صورت حضوری یا از طریق پست ارسال کنید.

مصاحبه با افسر ویزا

در برخی موارد، ممکن است افسر ویزا شما را برای مصاحبه حضوری احضار کند. در مصاحبه، افسر ویزا سوالاتی در مورد هدف سفرتان، وضعیت مالی شما و سایر موارد مربوط به درخواست شما خواهد پرسید.

دریافت ویزا

در صورت تایید درخواست شما، ویزا در گذرنامه شما الصاق خواهد شد. شما می‌توانید ویزای خود را به صورت حضوری یا از طریق پست دریافت کنید.

شرایط دریافت ویزای تایلند

برای سفر به تایلند به عنوان یک تبعه ایرانی، باید ویزای توریستی این کشور را دریافت کنید. فرآیند اخذ ویزای تایلند نسبتاً ساده است، اما نیازمند ارائه مدارک و اطلاعات کامل و معتبر است که در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

مدارک مورد نیاز ویزا تایلند پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ ورود به تایلند: گذرنامه شما باید حداقل دو صفحه خالی برای الصاق ویزا داشته باشد. دو قطعه عکس پرسنلی رنگی با زمینه سفید (4.5 در 3.5 سانتی‌متر): عکس‌ها باید جدید، بدون روتوش و از نمای روبرو باشند. فرم درخواست ویزا: می‌توانید فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین از وب‌سایت سفارت یا کنسولگری تایلند در ایران دانلود و تکمیل کنید. بلیط رفت و برگشت هواپیما: بلیط رفت و برگشت شما باید به نام خودتان باشد و تاریخ بازگشت آن بعد از انقضای ویزای شما باشد. اثبات تمکن مالی: برای اثبات تمکن مالی می‌توانید از گردش حساب بانکی، گواهی سپرده یا سند ملکی استفاده کنید. رزرو هتل یا مدارک اقامتی دیگر: باید رزرو هتل یا مدارک اقامتی خود در تایلند را ارائه کنید. بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30 هزار یورو: بیمه مسافرتی شما باید کل مدت سفرتان را پوشش دهد و هزینه‌های پزشکی، بستری شدن در بیمارستان و بازگشت به کشور را شامل شود. نکات مهم: متقاضی باید به سفارت یا کنسولگری تایلند در ایران مراجعه کند و مدارک خود را به صورت حضوری ارائه کند. هزینه ویزای توریستی تایلند حدود 30 تا 40 یورو است. مدت زمان صدور ویزای تایلند 3 تا 5 روز کاری است. ویزای توریستی تایلند در دو نوع یکبار ورود و چندبار ورود صادر می‌شود. اعتبار ویزای توریستی یکبار ورود 30 روز و اعتبار ویزای توریستی چندبار ورود 60 روز است.

موارد زیر می‌تواند شانس صدور ویزای تایلند را افزایش دهد:

داشتن سابقه سفر به خارج از کشور ارائه مدارک مستدل مبنی بر تمکن مالی ارائه رزرو هتل یا مدارک اقامتی معتبر ارائه بیمه مسافرتی با پوشش مناسب دریافت فوری ویزای تایلند در فلای‌تودی

اگر قصد دریافت ویزای تایلند را دارید، فلای‌فلای‌تودی مرجعی برای دریافت ویزای تایلند و رزرو تور و بلیط هواپیما است.

شما می‌توانید از خدمات دیگر این شرکت از جمله رزرو هتل، تهیه بلیط قطار و هواپیما، صدور ویزا، تهیه بیمه مسافرتی و تهیه تور و بلیط چارتر استفاده کرده و کل سفر خود را تنها با چند کلیک رزرو نمایید.

پشتیبانی ۲۴ ساعته این شرکت در 7 روز هفته و در تمامی مراحل سفر در دسترس شما خواهند بود تا سفری امن و ایده‌آل را تجربه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • راهنمای دریافت ویزای تایلند
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • مهلت تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور تمدید شد
  • ببینید | زیرکی جالب یک زن در تماس با پلیس برای درخواست کمک به صورت نامحسوس!
  • درگیری فیزیکی در حاشیه مناظره انتخاباتی!
  • درگیری طرفداران در مناظره انتخاباتی نامزدها در خرم‌آباد
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • فیلم/ تداوم بازداشت و سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • جذب ۵۰ عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد / برخورد با استادی که شکایت دانشجویی داشت