Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@17:44:40 GMT

۵ اقدام ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت لیموترش

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۲۵۱۸

۵ اقدام ستاد تنظیم بازار برای کنترل قیمت لیموترش

خبرگزاری تسنیم: حمیدرضا کلامی در خصوص اقدامات انجام شده برای کنترل قیمت لیمو ترش و لیمو شیرین توسط ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: سالانه برداشت لیمو شیرین از آبان تا اواسط بهمن ماه و لیموترش نیز در استان‌های هرمزگان و فارس از اوایل تیر ماه و در شهر جهرم از مرداد ماه شروع می‌شود که بر این اساس، مجموع تولید لیمو توش کشور حدود ۶۰۰ هزار تن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بخش اعظم این تولیدات در چند ماه اول برای مصرف تازه خوری و آبگیری استفاده می‌شود و بخشی نیز ذخیره سازی می‌شود. از اسفند ماه سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا قیمت و تأثیر پیشگیری لیمو ترش از این ویروس، قیمت این محصول به شدت افزایش یافت. اولین اقدام در این خصوص به منظور حمایت از مصرف کننده، ممنوع شدن صادرات آن تا پایان اردیبهشت ماه بود.

*قرار گرفتن لیموترش در فهرست کالا‌های مبارزه با احتکار

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار در خصوص سایر اقداماتی که برای کنترل قیمت و تنظیم بازار لیمو ترش انجام شده، گفت: به منظور جلوگیری از احتکار این کالا در انبار‌ها، لیمو ترش در فهرست کالا‌های مشمول مبارزه با احتکار، امتناع از عرضه و اختفا داده شده است؛ بنابراین هر فردی در هر جای کشور این کالا را انبار کرده و عرضه نکند، تخلف کرده و به شدت برخورد می‌شود، به نحوی که دادستانی در این خصوص وارد عمل شده است.

به گفته وی، هر محموله‌ای که توسط دولت به عنوان احتکار، کشف شود با نرخ ۱۲ هزار تومان در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه می‌شود.

به گفته وی، برای ایجاد انگیزه و افزایش عرضه این کالا در میادین میوه و تره بار با توجه به اینکه معمولاً قیمت بازار میادین میوه و تره بار نسبت به سایر جا‌ها حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد ارزانتر است؛ اعلام شده، اگر فردی داوطلبانه محصول لیمو ترش خود را تحویل دهند، قیمت آن در میادین میوه و تره بار مادر و بزرگ استانها، با نرخ ۱۵ هزار تومان به خرده فروشان فروخته می‌شود و آن‌ها نیز با قیمت ۱۸ هزار تومان می‌توانند به مردم عرضه کنند.

*ورود و عرضه ۵ هزار تن لیمو ترش تا ۱۵ اردیبهشت

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه اگر قیمت لیمو ترش گران‌تر از ۱۸ هزار تومان فروخته شود، تخلف بوده و با آن‌ها برخورد می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل برداشت این محصول اوایل تیر ماه است، برای تأمین کسری بازار تا شروع برداشت، قرار است، واردات ۵ هزار تن لیمو ترش (با ارز نیمایی) حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه وارد کشور و توزیع شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار کنترل قیمت لیموترش میادین میوه و تره بار تنظیم بازار هزار تومان لیمو ترش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود

تعداد ۵۰ دستگاه کامیونت فورس هفته آینده در تالار خودرو بورس کالای ایران عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تالار خودرو بورس کالا هفته آینده میزبان عرضه 50 دستگاه کامیونت فورس متعلق به شرکت بهمن دیزل است. این خودرها قرار است سه‌شنبه 18 اردیبهشت در بورس کالا عرضه شود.

بر این اساس جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین بدون خواب 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 20 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 689 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

 

همچنین جزییات عرضه کامیونت فورس (FORCE) کابین خوابدار 6 تن بدون کاربری بدین شرح است:

    تعداد: 30 دستگاه

    عرضه کننده: بهمن دیزل

    قیمت پایه: یک میلیارد و 719 میلیون تومان

    درصد پیش پرداخت: 10 درصد

    تاریخ عرضه: 18 اردیبهشت

    تاریخ تحویل: 18 تیر

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳