Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:18:12 GMT

پای نجات‌یافتگان کرونا به سوله‌های بحران نرسید

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۲۵۷۲

پای نجات‌یافتگان کرونا به سوله‌های بحران نرسید

سوله‌های بحران که روزی محل ورزش شهروندان بود در روزهای کرونایی تبدیل به نقاهتگاه برای بیماران شد. در این مدت کسی از این مکان‌ها استفاده نکرد. مدیران شهری می گویند بیمارستان‌ها پاسخگوی نیاز بیماران بوده و نیازی به این سوله‌ها نداشتند.

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، بعد از شیوع کرونا در پایتخت، شهرداری تهران برای پیشگیری از شیوع این بیماری اقداماتی در شهر همانند تعطیلی بسیاری از مراکز فرهنگی و مجموعه‌های ورزشی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. کرد. شهرداری تهران در دوره‌های مدیریتی قبل تعدادی سوله ساخت تا در مواقع بحران  از آنها استفاده کند. بعد از شیوع این بیماری، شهرداری اعلام کرد که آمادگی دارد 50 سوله مدیریت بحران را برای بیماران کرونایی آماده‌سازی کند. 

جلسات متعددی در این زمینه تشکیل شد و درنهایت قرار شد که تعداد 8 سوله مدیریت بحران در شهرداری تجهیز شود و درنهایت 3 سوله آماده و تجهیز شد. 

کمیته‌های تخصصی برای مدیریت بحران در تهران ایجاد شد تا بتوانند جلوی شیوع این بیماری را بگیرند. ضدعفونی کردن معابر،‌مترو، اتوبوس در دستورکار قرار گرفت و از سوی دیگر  سوله‌های بحران هم تجهیز شد. بازدیدهایی از این سوله‌ها صورت گرفت،‌ اما برای کارهای پزشکی و بهداشتی مورد قبول و استاندارد واقع نشد و بالاخره قرار شد از این سوله‌ها به عنوان نقاهتگاه برای بیماران کرونایی استفاده شود. 

آماده ایم با بحرانی شد شرایط 50 سوله به بیماران اختصاص دهیم

پیروز حناچی شهردار تهران در این باره گفت: آمادگی داریم که با بحرانی‌شدن شرایط 50 نقطه از سوله‌های بحران شهرداری را به قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا اختصاص دهیم. هماهنگی‌های لازم انجام و تعدادی از این سوله‌ها تجهیز شد. 

هزار تخت برای دوران نقاهت بیماران کرونایی آماده شد

وی با اشاره به تجهیز سوله‌های بحران گفت: یک‌هزار تخت نقاهتگاهی در این سوله‌ها آماده شده است اما استقبالی از آنها نشده است. 

شهردار تهران تأکید کرد که در شرایط شیوع کرونا، حوزه خدمات شهری شهرداری تهران یکی از حوزه‌های درگیر بوده است و حوزه‌های سلامت، اجتماعی و بحران هم درگیر این بیماری بوده‌اند. 

وی  از ضدعفونی کردن اتوبوس و مترو هم به صورت روزانه خبر داد و گفت:‌ گزارش‌هایی را در این زمینه به مقامات دولتی ارسال می‌کنیم. 

سوله های که تجهیز شد اما مورد استقبال شهروندان قرار نگرفت و تاکنون این سوله ها خالی مانده است.

سوله های که مورد استفاده قرار نگرفت و همچنان خالی است

رضا کرمی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در خصوص استفاده از سوله‌های بحران شهرداری به خبرنگار فارس امروز گفت: ما فقط 3 سوله را تجهیز کردیم، ولی تاکنون استفاده‌ای از این سوله‌ها نشده  و خالی است. 

این سوله ها برای اوج بیماری تجهیز شد

وی در خصوص عدم استفاده از این سوله‌ها گفت: سوله ها مورد استفاده قرار نگرفت چرا که خود بیمارستان‌ها جوابگوی بیماران بودند. ما هم این سوله‌ها را فراهم کردیم که اگر خدای نکرده بیماری اوج گرفت آماده باشیم. 

 

سوله ها دور از مناطق مسکونی در نظر گرفته شد

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر این موضوع که این سوله‌ها در نقاطی دور از مناطق مسکونی درنظر گرفته شده است، گفت: در صورت نیاز این آمادگی وجود داشت که الباقی سوله‌ها را هم تجهیز کنیم. 

کرمی تأکید کرد: در سوله‌های تجهیزشده، تخت‌ها مستقر و قسمت‌های بیمار و پرسنل تکمیل شده است اما پذیرشی نداشتیم، چرا که خدا را شکر تعداد بیماران به قدری نبود که به این سوله‌ها بیایند اما ما برای شرایط بحرانی خود را آماده کرده بودیم.

برخی از اعضای شورا هم اعلام کردند که قرار نیست این سوله‌ها به عنوان بیمارستان صحرایی استفاده شود، چرا که امکانات آنها متفاوت است. 

این سوله ها قرار نیست بیمارستان صحرایی باشد

زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: این سوله‌ها تجهیز شده و در صورت نیاز به هر نحوی که وزارت بهداشت به آنها نیاز داشته باشد، بهره بگیرد. البته ما می‌توانستیم از نمایشگاه شهر آفتاب هم استفاده کنیم.

سوله های بحران در مناطق 22 گانه ساخته شده است

به گفته  نوری، سوله‌های مدیریت شهرداری با هدف استفاده در زمان بحران طراحی شده‌اند و در تمامی مناطق بیست و دوگانه وجود دارند. تمامی سوله‌ها آماده استفاده در جهت استفاده در مقابله با بحران کرونا است و عملیات ضدعفونی آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هماهنگی وزارت بهداشت انجام می‌شود. 

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که قرار است سوله‌های مدیریت بحران با نظر وزارت بهداشت برای هرگونه کاربری تجهیز و مورد استفاده قرار گیرد، گفت: این  سوله‌ها می‌توان به عنوان استراحتگاه مورد استفاده قرار داد.

وی با تأکید بر این موضوع که شهرداری در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا به خوبی عمل کرده است گفت:‌البته در برخی جاها کمبودهایی وجود دارد، اما در کل اقدامات خوبی صورت گرفته است. 

شهرداری تهران تمامی بیمارستان‌های خود را برای مبارزه با بیماری کرونا اختصاص داده است و از سوی دیگر هم سوله‌های بحران را آماده کرد. مسئولین شهری تأکید دارند که از حیث فضا مشکلی ندارند.

مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در این باره به فارس گفته بود: ما مشکلی در زمینه تأمین جا نداریم. در شرایط بحرانی احتمال دارد که تهران پذیرای بیماران کرونایی از سایر شهرها هم باشد و ما باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم. نمی‌توانیم که جلوی افراد را بگیریم، چرا که جان مردم اهمیت زیادی دارد.

وی با تأکید بر این موضوع که 8 سوله را برای این کار درنظر گرفته‌ایم و در صورت نیاز تعداد سوله‌ها را افزایش می‌دهیم، گفت: در سه سوله 200 تخت تجهیز و ما در هشت سوله دیگر هم می‌توانیم 600 تخت تجهیز کنیم. ما در حال حاضر 60 سوله مدیریت بحران داریم و می‌توانیم در این زمینه خدمات دهیم. 


براساس این گزارش، سوله‌های مدیریت بحران شهرداری مدتی است برای مقابله با بحران کرونا تجهیز شده است، اما به گفته مدیران شهری استقبالی از این سوله‌ها صورت نگرفته است، چرا که

تعداد بیماران به قدری بوده که خود بیمارستان‌ها جوابگو بوده‌اند، اما از سوی دیگر مدیران شهری می‌گویند ما این سوله‌ها را برای موارد بحران درنظر گرفته و در صورت نیاز می توانیم آنها را تجهیز کنیم. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری تهران مدیریت بحران بیماری ورزشی تأکید بر این موضوع مورد استفاده قرار بیماران کرونایی سوله های بحران شهرداری تهران سوله ها بیمارستان ها مدیریت بحران صورت نیاز سوله ها شهر تهران بحران شهر تجهیز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در مورد فعالیت سامانه بارشی در استان بویژه ارتفاعات هشدار داد و گفت: کشاورزان تمهیدات لازم را در نگهداری از محصولات زراعی و باغی اتخاذ کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حامد یزدی‌مهر بعدازظهر امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های محلی خبر داد و اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی فعالیت این سامانه از فردا پنج‌شنبه 13 اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه پایان خواهد یافت.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ازسوی کارشناسان هواشناسی باید منتظر رگبار باران رعدوبرق، وزش باد شدید و در برخی نقاط، گردوخاک و احتمال وقوع تگرگ به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب در کل استان تهران به‌ویژه ارتفاعات باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه مردم به‌ویژه ساکنین ارتفاعات توصیه کرد که بر اساس هشدار صادر شده و توصیه های مدیریت بحران به هنگام فعالیت سامانه بارشی از تردد غیرضروری در جاده‌ها پرهیز کنند و در حین تردد نیز احتیاط لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های موقت، سبک و ناپایدار گفت: لازم است این اقدامات انجام شود چرا که در صورت عدم استحکام کافی شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود.

یزدی مهر اجتناب از صعود به ارتفاعات و کار در مناطق مرتفع را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: کوهنوردان و افرادی که در ارتفاع کار می‌کنند هوشیار باشند و از صعود به ارتفاعات به طور جدی خودداری کنند.

وی پرهیز از اسکان در حاشیه رود‌ها و مسیل‌ها، قرار گرفتن در لبه پشت‌بام و مجاور سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه‌کاره را از دیگر توصیه‌های لازم به شهروندان برشمرد و گفت: لازم است که دستگاه‌های امدادی نیز آمادگی خود را در این خصوص ارتقا دهند.

وی در خصوص احتمال بارش تگرگ نیز هشدار داد و تاکید کرد: کشاورزان عزیز در نگهداری از نهال‌ها، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در تمام دستگاه‌های اجرایی

یزدی‌مهر بر ضرورت خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اطمینان از لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، نیز تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • هشدار درباره فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • بانوی ۶۱ ساله اردبیلی نجات بخش جان همنوعانش شد
  • بحران غذادهی غیراصولی به سگ‌های بلاصاحب ادامه دارد
  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • یک دستگاه خودروی ون برای حمل و نقل نابینایان تجهیز می شود
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید