Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهروندان ساوجی درحالی از تردد وسایل نقلیه سنگین به محدوده شهری گلایه دارند که گویی اینجا شهری مستثنی از از قانون عدم حق ورود وسایل نقلیه سنگین به داخل محدوده شهری است. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسیم از ساوه، آلودگی صوتی، افزایش ترافیک، بروز تصادفات فراوان، تخریب تاسیسات و زیرساخت‌های معابر شهری، از بین بردن مبلمان شهری تنها گوشه‌ای از مشکلات تردد و پارک وسایل نقلیه سنگین در سطح شهر ساوه است که اغلب اوقات به خسارت‌های جانی و مالی برای شهروندان منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان ساوه به شاهراه مواصلاتی کشور که شاهد عبور ترددهای مختلف از این محور هستیم تبدیل شده و بخش عمده ترددها از جاده‌های قدیمی آن (جاده قدیم ساوه-همدان، ساوه سلفچکان و ساوه-تهران) انجام می‌شود که دسترسی به شهر دارند و از داخل این شهر تردد می‌کنند، در واقع ساوه به یک شهر عبوری تبدیل شده است.

از آنجایی که رانندگان کامیون‌ها پس از رانندگی شبانه‌روز در جاده‌ها دچار خواب آلودگی می‌شوند، بنابراین تردد آنان در داخل شهر خطرات بسیاری را هم برای رانندگان و هم برای شهروندان به همراه دارد و سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد و خسارات جبران‌ناپذیر و دلخراشی که هیچگاه فراموش نخواهند شد را در پی دارد.

فقدان پارکینگ خودروهای سنگین سبب شده تا تردد این غول‌های آهنین در سطح شهر ساوه امنیت و آرامش را از شهروندان ساوجی سلب کند و شب‌ها و ساعات اولیه صبح را با صدای گوش‌خراش ناشی از کامیون‌ها سپری کنند.

پارک خودرو در شهرک‌های مسکونی و کوچه‌های 8 و10 متری ساوه به معضل بسیار خطرناکی برای محلات این شهرستان تبدیل شده است تا جایی که با گذشت زمان هر روز بر تعداد این کامیون‌ها اضافه می‌شود.

صدای گوش‌خراش کامیون‌ها، آرامش ساکنان را سلب می‌کند

حسینی یکی از شهروندان ساوجی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در ساوه با اشاره به نبود امنیت جانی و مالی ناشی از پارک و تردد کامیون‌ها گفت: پارک کامیون‌ها در محله‌های مسکونی و کوچه‌های ساوه به سبب کاهش دید افراد پیاده، هنگام عبور از خیابان‌ها خطر وقوع تصادفات را بیشتر می‌کند.

این شهروند ساوجی با اشاره به آلودگی صوتی ناشی از تردد کامیون ها گفت: غرش و صدای گوش‌خراش کامیون ها آسایش و آرامش را از ساکنان این منطقه سلب کرده است.

وی افزود:طبق قوانین و مقررات محدوده‌های شهر برای ورود کامیون‌ها ممنوع است، بنابراین پلیس راه و نیز راهنمایی و رانندگی با همکاری سازمان‌هایی نظیر اداره راه و شهرسازی و شهرداری باید از پارک و ورود کامیون‌ها به محدوده مناطق مسکونی جلوگیری کنند.

گویا ساوه از قانون عدم حق ورود وسایل نقلیه سنگین به داخل محدوده شهری مستثنی است

سیدمهدی حسینی، شهردار ساوه در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: همه جای کشور ورود کامیون به داخل شهر ممنوع است و هیچ وسیله نقلیه سنگینی حق ورود به محدوده شهری را ندارد و در صورت ورود باید برابر مقررات با متخلف برخورد شود، اما گویا ساوه از این امر مستثنی است

وی افزود: امروز شهرستان ساوه به یک شهر عبوری تبدیل شده به سبب اینکه تردد از جاده‌های قدیم از داخل شهر انجام می‌شود، با توجه به مشکلاتی که تردد کامیون‌ها در سطح شهر به همراه دارد، تسریع در احداث کمربندی‌های شهر ضروری است‌.

شهردار ساوه تصریح کرد: شهرداری ساوه خوشبختانه طی 3 تا 4 سال اخیر با فعالیت شورا دوره پنجم اقدامات بزرگی را شروع کرده، کمربندی شمال انجام شده ولی برای اثربخشی باید رینگ کامل شود و در کمربندی شرق نیز مشغول هستیم، تلاش داریم که تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی به اتمام برسد.

حسینی بیان کرد: مهم‌تر از این اقدامات، دولت و راه و شهرسازی نیز باید کنارگذری که از رو به روی شهر صنعتی تا جاده همدان احداث شده را در حداقل زمان به اتمام برسانند علاوه بر این در شورای ترافیک شهرستان و استان، باید تصمیماتی درخصوص محدودیت تردد از جاده‌های قدیم گرفته شود، ایام کرونا فرصت خوبی بود، جاده‌های قدیم بسته شده بود و ترددها از آزادراه‌ها انجام می‌شد.

وی ادامه داد: بنابراین در ساوه این ظرفیت وجود دارد که به دلیل وجود سه آزادراه بزرگ، آزادراه ساوه-همدان‌، آزادراه ساوه-تهران و آزادراه ساوه-سلفچگان، ترددها از جاده‌های قدیم محدود و در این آزادراه‌ها انجام شود.

شهروندان ساوجی از ورود کامیون‌ها به محدوده شهری به شدت گلایه داشته و می‌گویند: پارک کامیون‌ها در محله‌های مسکونی و کوچه‌های ساوه به سبب کاهش دید افراد پیاده، هنگام عبور از خیابان‌ها خطر وقوع تصادفات را بیشتر می‌کند

 

تردد وسایل نقلیه سنگین در محور مواصلاتی سنندج ـ دیواندره ممنوع شد

‌میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در استان مرکزی دو برابر میانگین کشوری است

اراک| تردد وسایل نقلیه سنگین استان مرکزی 9 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

شهردار ساوه عنوان کرد: تردد کامیون‌هایی که ساکن ساوه هستند متاسفانه علاوه بر تخریب زیرساخت‌ها و مبلمان شهری به دلیل ترافیک و صداهای گوش‌خراش، آرامش را از مردم سلب کرده، بنابراین راهنمایی و رانندگی باید به شدت برخورد کند که اجازه تردد و پارک در معابر و کوچه‌ها نداشته باشند، راه‌اندازی شهرک حمل و نقل که 4 سال پیش به انجمن حمل و نقل تحویل داده شده باید پیگیری شود تا کامیون‌ها آنجا پارک کنند و از تاکسی برای تردد به داخل استفاده کنند.

حسینی افزود: ساوه جزو نادر شهرهایی است که در آن هیچ گونه محدودیتی برای تردد و پارک کامیون‌ها در درب منزل وجود ندارد، این مسئله قانونی نیست بخشی بخاطر نبود کمربندی، بخشی مربوط به عدم برخورد جدی با آنها بوده و اینکه فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی کنارگذار شمالی که از شهر صنعتی شروع شده را راه‌اندازی کنند، در شورای ترافیک شهرستان نیز باید تصمیاتی مبنی بر اجرای هر چه سریع‌تر شهرک حمل و نقل و همچنین کمربندی که از شهر صنعتی شروع شده اتخاذ شود.

وی تصریح کرد: شهرداری نیز رینگ کناری شهر را به سرعت به انجام می‌رساند، احداث کمربندی شمالی با عرض باند حدود 60 متر افتتاح شد که تاکنون 20 میلیارد تومان هزینه عملیات اجرایی آن شده و تصمیم داریم تا پایان دوره پنجم کمربندی شرق نیز به اتمام برسد در مجموع برای احداث سه کمربندی شمالی، جنوبی وشرق 50 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است

مشکل تردد کامیون در سطح شهر و بعضا کوچه‌ها به سبب نبود پارکینگ عمومی است

اصغرزاده، رئیس انجمن کامیون‌داران ساوه نیز به در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین به ورودی‌های شهر ساوه که گاهی در کوچه و خیابان‌های فرعی و باریک مشاهده می‌شود به یک معضل شهری و نارضایتی عمومی تبدیل شده است.

وی افزود: گاهی اوقات شاهد تصادفات منجر به جرح یا فوت اینگونه وسائل نقلیه در سطح شهر هستیم، مسئولان باید زیرساخت‌های مناسب برای تردد ایمن یا توقف خودروهای سنگین خارج از شهر را فراهم کنند.

رئیس انجمن کامیون‌داران ساوه تصریح کرد: مشکل تردد کامیون در سطح شهر و بعضا کوچه‌ها نبود پارکینگ عمومی است، 21 باربری در ساوه داریم، هرکدام با توجه به فضایی که دارند، فضایی را هم برای کامیون‌هایی که در حوزه آن باربری کار می‌کنند، اختصاص داده‌اند و این پارکینگ‌ها اختصاصی هستند و سایر کامیون‌ها نمی توانند از آن فضا استفاده کنند.

اصغرزاده بیان کرد: از طرفی ظرفیت پارکینک‌های اختصاصی بالا نیست که بتواند کامیون‌های خارج از حوزه خود را پوشش دهد.

رئیس انجمن کامیونداران ساوه گفت: مشکل تردد کامیون‌ها در سطح شهر و بعضا کوچه‌ها نبود پارکینگ عمومی است که باید تدابیری برای آن اندیشیده شود.

تردد کامیون‌ها در سطح شهر ارتباطی به نبودن فضا برای پارک کردن کامیون‌ها ندارد

ابراهیم مردانی، رئیس راه و شهرسازی ساوه نیز در این باره گفت: اینکه شاهد تردد کامیون‌ها در سطح شهر هستیم ارتباطی به نبودن فضا برای پارک کردن کامیون‌ها نیست چراکه این فضا در خارج شهر وجود دارد و از طرفی خود تعاونی کامیون‌داران در جاده ساوه ظرفیت 400 تا 500 کامیون برای پارک را دارد.

وی افزود:با این ظرفیت می‌توانیم پوشش بدهیم و هم‌اکنون فضا خالی است، می‌توانند انتقاد کنند که فضا برای پارک نیست و اظهار نبودن پارکینگ در خارج شهر بهانه‌ای بیش نیست، متاسفانه کامیون‌دارها نمی‌خواهند کامیون خود را خارج شهر پارک کنند که از هر لحاظ امنیت وجود دارد، چراکه باید از پارکنیک هزینه‌ای برای تردد تا منزل خود پرداخت کنند.

مردانی بیان کرد: اجبار برای این کار لازم است، به طور قطع تا سخت‌گیری نباشد همین شرایط حاکم است و آسایش مردم سلب می‌شود.

«حسینی» شهردار ساوه می‌گوید: ساوه جزو نادر شهرهایی است که در آن هیچ گونه محدودیتی برای تردد و پارک کامیون‌ها در درب منزل وجود ندارد، این مسئله قانونی نیست بخشی بخاطر نبود کمربندی، بخشی مربوط به عدم برخورد جدی با آنها است

 

ارگان‌های متولی نیز باید به صورت جدی وظایف خود را در این راستا انجام دهند

سرهنگ شمسه، رئیس پلیس راهور ساوه نیز گفت: باتوجه به حوزه فعالیت پلیس راهور بخش عمده وظایف ما اعمال جرایم برای تردد کامیون‌ها در سطح شهر است.

وی افزود: ارگان‌های متولی نیز باید به صورت جدی وظایف خود را در این راستا انجام دهند، هرچند ما انتظار داریم حفظ آرامش همشهریان به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

گزارش از لیلا گراوند

انتهای پیام/716/ی

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تردد کامیون ها در سطح شهر تردد وسایل نقلیه سنگین وسایل نقلیه سنگین پارک کامیون ها جاده های قدیم شهروندان ساوجی محدوده شهری راه و شهرسازی ورود کامیون شهردار ساوه تردد و پارک برای پارک برای تردد تبدیل شده کوچه ها گوش خراش یک شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم

حجت الاسلام و المسلمین حسن غریب گفت: به‌منظور حفظ و صیانت از حقوق عامه و با نظارت و پیگیری دادستانی استان در سال گذشته اغلب وسایل نقلیه رسوبی مانده در پارکینگ‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب قم ، پیگیری و نظارت دادستانی استان، بازدید مستمر مقامات قضایی از انبار‌ها و پارکینگ‌ها صدور دستورات قضایی متعدد برگزاری جلسات هم اندیشی استانی نشر آگهی و اطلاع‌رسانی عمومی به مالکان از رسانه‌ها در چند مرحله، پیگیری رفع مشکلات پارکینگ وسایل نقلیه و انبار‌های کالا‌های توقیفی و برگزاری مزایده را از اقدامات انجام شده در این خصوص عنوان کرد.

حجت الاسلام غریب گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه رفع توقیف و ترخیص شدند و تمامی کالا‌های توقیفی مانده در انبار‌های گمرک، اداره پست، کلانتری‌ها و شعب دادسرا و انبار‌های دیگر تعیین تکلیف شده‌است.

دادستان عمومی و انقلاب قم  با بیان این‌که در پایان سال گذشته حدود ۱۰ هزار وسیله نقلیه توقیفی در پارکینگ‌های استان موجود و در حال رسیدگی برای تعیین تکلیف و ترخیص بوده است، گفت: نظارت و پیگیری تعیین تکلیف و ترخیص سریع کالا‌ها و وسایل نقلیه توقیفی موجود در پارکینگ‌ها و انبار با رعایت تشریفات قانونی در دستور کار دادستانی استان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • وعده های واردات وسایل نقلیه عمومی عملی می شود؟
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • رفع توقیف بیش از ۲۴ هزار وسیله نقلیه در قم
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟