Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@08:53:41 GMT

پیکر کوهنورد شیرازی به خاک سپرده شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۲۶۷۶

پیکر کوهنورد شیرازی به خاک سپرده شد

پیکر زنده یاد رحیمیان که بهمن ۹۸ در منطقه علم کوه کلاردشت مازندران مفقود شده بود، اوایل اردیبهشت ۹۹ در حوالی همین منطقه پیدا و به شیراز منتقل شد.

زنده یاد رحیمیان فاتح قله چهار و ۸۵۰  متری علم کوه، یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور خانواده در محل حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع ) در سن ۳۷ سالگی آرام گرفت و با دنیای فاتح قله ها خداحافظی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیکر رحیمیان چهارم اردیبهشت ماه ۹۸ پس از  حدود ۸۶ روز توسط گروه کوهنوردان کلاردشتی کشف شد.

چهارشنبه نهم بهمن ۹۸، محمد جواد رحیمیان به همراه جواد اسمی، کوهنورد دیگر شیرازی برای صعود به قله چهار هزارو ۸۵۰ متری به منطقه کلاردشت مازندران رفت.

پس از صعود به قله، این دو کوهنورد از هم جدا شدند و جواد اسمی به کمپ بازگشت و به پایین انتقال داده شد اما از سرنوشت رحیمیان اطلاعی کسب نشد.

محل پیدا شدن پیکر کوهنورد شیرازی در رودخانه محل کل بزان در نزدیکی وندارین کلاردشت 

آرمان شهپری هیمالیانورد شیرازی که سیزدهم بهمن ماه ۹۸ با تیم اعزامی از شیراز تلاش کرده بود این کوهنورد را نجات دهد، پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۹۹  در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: پیکر این کوهنورد شیرازی را  کوهنوردان  محلی در داخل رودخانه کل بُزان منطقه علم کوه کلاردشت استان مازندران کشف کردند.

وی اضافه کرد:به نظر می رسد این کوهنورد که در ارتفاع بالای چهار هزار متری مفقود شده بود،گرفتار بهمن شده به همین دلیل به پایین سقوط کرده و پس از آب شدن برف ها در مسیر رودخانه قرار گرفته است.

شهپری بیان داشت: بهمن ماه سال ۹۸  پس از شنیدن خبر مفقود شدن زنده یاد جواد رحیمیان ، من در قالب تیمی ۱۰ نفره متشکل از هیمالیانوردان استان فارس به منطقه کلادرشت رفتم اما به دلیل وجود باد و بوران و بارش برف شدید طی تلاش سه روزه موفق نشدیم این کوهنورد را پیدا کنیم.

 فاتح قله ۸ هزارو ۱۶۳ متری کوه مانسلو از سلسه های کوه های هیمالیا ادامه داد:  قله مرتفع علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران بعد از دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد،دومین قله مرتفع ایران به شمار می رود.

  قله مرتفع علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد  

همچنین کامران پولادی فرماندار کلاردشت سیزدهم بهمن ۹۸ به ایرنا گفته بود : نهم بهمن ماه این دو کوهنورد از  مسیر گرده آلـمان ها حرکت کردند و پس از رسیدن به جان پناه منطقه  " خرسان " شب را تا صبح در آن منطقه سپری کردند و حوالی ساعت ۹ صبح  پنجشنبه دهم بهمن ماه  از هم جدا شدند که یکی از آن ها به مقصد رسید ولی از سرنوشت دیگری خبری نیست. 

وی اضافه کرد:  نشست های متعددی در قالب شورای تامین در فرمانداری برگزار شد و حتی از جمعیت هلال احمر استان نیز تقاضای یک فروند بالگرد شد که به منطقه اعزام شود اما شرایط جوی منطقه کار را سخت کرد. 

پولادی گفت: مسیری که این دو کوهنورد طی کرده اند بسیار خطرناک و بهمن گیر است و به گفته پیشکسوتان کوهنوردی در این منطقه ، نخستین صعود زمستانی  از این مسیر در سال ۱۳۳۷ انجام گرفت و تاکنون تکرار نشد.   

دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای ۴۰۰۰ متر و داشتن یخچال های متعدد ، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی حدود ۲۵  هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان فارس استان مازندران پیشکسوتان جمعیت هلال احمر استان دماوند بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی چهار هزار بهمن ماه علم کوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید امیدی پیش از ظهر سه‌شنبه در جشنواره امتنان استان مرکزی اظهار کرد: مراسم هفته کارگر امسال از چندین هفته قبل با فراخوان جشنواره امتنان آغاز شده و از ۱۰ مهر تا یکم آذر سال گذشته ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد از استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به انجام ۱۰۸ بازدید میدانی توسط کمیته ارزیابی تصریح کرد: ارزیابی ها منجر به انتخاب ۸ واحد نمونه، ۳ کارگر نمونه و ۲ گروه کار نمونه شد که این افراد تجلیل می شوند همچنین امسال برای نخستین بار یک کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شد.

وی مهمترین شاخص‌های مورد ارزیابی در جشنواره امتنان را، اختراع و نوآوری، ارزآوری، بهره‌وری، میزان اشتغال، مسایل زیست محیطی و انتقال تکنولوژی و بومی سازی، عنوان کرد.

نرخ بیکاری مرکزی ۸ درصد کاهش یافته است

امیدی بیان کرد: نرخ بیکاری استان از ۷.۸ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷ درصد در سال گذشته رسیده که ۸ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال زایی رتبه اول و دوم را دارد، گفت: سال ۹۶ شاغلان استان ۴۲۵ هزار نفر بوده که تا سال ۹۹ روند نزولی داشته و ۵۱ هزار فرصت شغلی در این بازه زمانی از دست رفته است.

امیدی گفت: از سال ۱۴۰۰ روند فرصت شغلی صعودی بوده تا سال گذشته که ۱۵ هزار و ۷۲۰ شاغل اضافه شده است.

امیدی بیان کرد: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی استان ۶.۵۶ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

بازنشستگی ۱۰ هزار نفر از بیمه شدگان مرکزی

وی تاکید کرد: شمار بیمه شدگان اجباری نیز در مایان بهمن سال قبل نسبت به پایان بهمن سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷.۱۷ درصد افزایش داشته است همچنین در این مدت ۱۰ هزار نفر نیز بازنشسته شده اند.

امیدی تاکید کرد: شمار کارگاه های فعال در پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲ نسبت به پایان بهمن ۱۴۰۱ به میزان ۶ و ۲۵ صدم درصد معادل هزار و ۴۸۲ کارگاه افزایش یافته است. تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، شاهد افزایش هشت درصدی است.

امیدی تاکید کرد: سال ۱۳۹۹ به میزان ۴ هزار و ۵۶۵ نفر بیمه بیکاری دریافت می کرده اند که پایان سال گذشته به ۲ هزار و ۹۴۲ نفر رسیده است.

وی ییان کرد: بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب و کار ایران در بهار ۱۴۰۲، استان مرکزی با پنج و ۱۷ دهم درصد مقام اول را کسب کرد و استان‌های زنجان و آذربایجان غربی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی این استان در سال گذشته به چهار هزار و ۵۸۷ مورد رسید.

کد خبر 6092891

دیگر خبرها

  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • هویت ۸ شهید در استان فارس شناسایی شد
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • (تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • آمریکایی‌ها انتظار این انتقام را نداشتند
  • آتش نشانان ناجی جوان٣٣ساله کوهنورد
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد