Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@23:32:50 GMT

شطرنج‌بازی با گوریل!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۳۵۶۷

شطرنج‌بازی با گوریل!

ساعت 24-موفقیت نیروی هوافضای سپاه سبب شد که موازنه جدی در تنش تهران - واشنگتن البته به‌نفع ایران شکل بگیرد. دونالد ترامپ برای کمرنگ‌ کردن این اقدام و همچنین مطرح کردن برخی اتهامات مانند نقض قطعنامه 2231 در سایه پرتاب ماهواره‌بر قاصد با ایجاد انحراف بیشتر در افکار عمومی و پررنگ کردن تنش لفظی با تهران، با توئیت اخیر خود در رابطه با هدف قرار دادن شناورهای دریایی ایران، سعی کرد قدرت نظامی آمریکا را در پاسخ به‌هرگونه تهدیدی پررنگ‌تر کند تا موازنه قوای شکل گرفته تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از گروه‌ها و جریان‌های تندرو و جنگ‌طلب در آمریکا به‌دنبال تحریک دونالد ترامپ در خاورمیانه به‌منظور تقابل با ایران هستند و شاید برخی از شرکت‌های اسلحه‌سازی نیز بی‌میل به‌ایجاد یک درگیری نظامی و مقطعی در خلیج‌فارس نباشند. اما از طرف دیگر معتقدم اگرچه اکنون بستر شکل‌گیری یک جنگ نظامی بین ایران و آمریکا در سایه تشکیل تنش‌های لفظی میان دو طرف در خلیج‌فارس افزایش پیدا کرده، اما با بررسی تحرکات نظامی نیروهای دو طرف در خلیج‌فارس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که هر تحرک و اقدامی کاملا هوشمندانه اتخاذ می‌شود. یعنی شناورها، کشتی‌های جنگی و ناوها زمانی که از کنار هم رد می‌شوند و یا به‌هم نزدیک می‌شوند به‌همدیگر کدها و پیام‌هایی را ارسال می‌کنند. اینگونه نیست که شناورها، کشتی‌ها و یا ناوها بدون اطلاع از همدیگر دست به‌اقدامی بزنند. البته باز هم تاکید می‌کنم امکان وقوع هر خطای محاسباتی برای وقوع جنگ نیز وجود دارد. این نکته را هم باید گفت که حتی اگر این تنش‌های لفظی نهایتا به یک درگیری ختم می‌شود، قطعا این درگیری‌ها مدیریت شده خواهد بود. به‌هر میزان که تنش بالاتر رود به‌همان اندازه مدیریت تنش نیز پررنگ‌تر خواهد شد. مگر آن که تداوم این تنش‌ها به‌یک بحران در روابط ایران و آمریکا بینجامد. هم تهران و هم واشنگتن سعی می‌کنند وارد بحران و نقطه بدون بازگشت نشوند. این تحلیل ناظربر این واقعیت است که هر زمان که ایالات‌متحده آمریکا با یک بحران گسترده اقتصادی و رکود مواجه بوده برای برای گذر از این شرایط، خروج از بحران رکود اقتصادی، همچنین ترمیم شکاف بین ساختار سیاسی با افکار عمومی و از همه مهم‌تر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، گزینه پروژه جنگ نظامی با دیگر کشورها را کلید زده است. بحران اقتصادی سال 2007 و 2008 میلادی نیز سبب برخی تحرکات در منطقه خاورمیانه شد. سپاه ثابت کرده است که توان مدیریت تنش با آمریکا را دارد. کمااینکه بعد از ترور سردار سلیمانی، سپاه در یک اقدام هوشمندانه ضمن گرفتن انتقام با موشک باران پایگاه عین‌الاسد، توانست شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببرد که مانع از تداوم تنش‌ها نشود. پس اقدامات و واکنش‌های ایران هم پابه‌پای تنش‌های لفظی و یا اقدامات میدانی آمریکاست. یعنی به‌هر میزان که آمریکایی‌ها دست به‌تنش لفظی بزنند، مقامات ایران نیز پاسخ آن را با همان شدت خواهند داد و اگر هم آمریکا دست ماشه بیرد، متوازن با آن، ایران نیز پاسخگو خواهد بود. اما معتقدم که تقابل ایران با آمریکا مانند شطرنج‌بازی کردن با یک گوریل است. بنابراین امکان دارد این گوریل در حد وسع فکر خود بازی‌بر مبنا و منطق بازی شطرنج را پیش ببرد، اما این امکان هم وجود دارد که کل بازی را بهم بزند.

منبع: روزنامه آرمان ملی

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم بحران‌زده سری A، دوباره اینتر را شکست داد

تیم فوتبال اینتر بعد از هفت ماه و تنها برای دومین بار در فصل جاری سری A طعم شکست را چشید آنهم مقابل همان تیمی که شکست اولش را رقم زده بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در آخرین بازی از دیدارهای شب گذشته (شنبه) هفته سی‌و‌پنجم سری A ایتالیا، از ساعت 22:15 شنبه (به وقت تهران) تیم فوتبال اینتر قهرمان زودهنگام رقابت‌ها میهمان ساسولو تیم ماقبل آخر جدول رده‌بندی بود و با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد.

تنها گل این بازی در دقیقه 20 توسط آرماند لائورینت برای سبزومشکی‌پوشان منطقه امیلیا رومانیا به ثمر رسید تا این تیم 29 امتیازی شود و امیدش را برای فرار از منطقه سقوط افزایش دهد. این در حالی است که امپولی تیم هفدهم جدول با دو امتیاز بیشتر و یک بازی کمتر در رده هفدهم قرار دارد.

اینتر اما برای اولین بار از روز 27 سپتامبر سال 2023 و تنها برای دومین بار در فصل جاری سری A تن به شکست داد و نکته جالب درباره باخت نراتزوری اینکه تنها شکستش پیش از این بازی هم در هفته ششم و مقابل همین ساسولو رقم خورده بود. با این نتیجه اینتر 89 امتیازی ماند و شانس سه رقمی کردن امتیازاتش در پایان این فصل از لیگ دسته اول فوتبال ایتالیا را از دست داد. ساسولو تنها تیمی شد که در این فصل در هر دو بازی رفت و برگشت اینتر را شکست داده است.

ماروتا: خواهان حفظ اینزاگی هستیم/ شجاعت تغییر را داریم

 

امروز پنج دیدار دیگر در هفته سی‌و‌پنجم سری A برگزار می‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:
کالیاری - لچه
هلاس ورونا - فیورنتینا
امپولی - فروزینونه
میلان - جنوا، ساعت 19:30 (به وقت تهران)
رم - یوونتوس، ساعت 22:15

در جدول رده‌بندی سری A پس از اینتر، میلان با 70 امتیاز، یوونتوس با 65 امتیاز و بولونیا با 64 امتیاز رده‌های دوم تا چهارم را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تیم بحران‌زده سری A، دوباره اینتر را شکست داد
  • چرا فاصله هواداران سپاهان با بانوان پرسپولیسی کم بود؟/ جدال لفظی مدیران پرسپولیس و سپاهان به جای عذرخواهی از جامعه فوتبال
  • اشتباه لفظی ژاوی: جای لواندوفسکی امن است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • رقابت شطرنج باز استان در مسابقات بین المللی امارات
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • لفاظی مقام سابق آمریکا در مورد اقدام تنبیهی اخیر ایران علیه اسرائیل
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج