Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@19:15:15 GMT

جان دوباره جازموریان به‌دنبال بارش‌های بهاری

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۳۸۲۳

جان دوباره جازموریان به‌دنبال بارش‌های بهاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: «تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش‌های فصلی بهاره آبگیری شد وجان تازه‌ای گرفت.»

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار کرد: «تالاب جازموریان در مرز مشترک استان سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده و دارای منابع آبگیری از هر دو استان است و خوشبختانه با بارش‌های فصلی از ابتدای بهار امسال و جمع‌آوری روان‌آب‌های حوزه آب‌ریز در شرایط مناسبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: «بارش‌های زمستان گذشته و اوج‌گیری بارش‌ها در فصل بهار، پوشش گیاهی مناسبی در بستر تالاب جازموریان و مناطق اطراف آن ایجاد کرده و آبگیری تالاب از روان‌آبها و سیلاب‌های حوزه آب‌ریز موجب احیای این تالاب شده است.»

پورمردان در بازدید از تالاب جازموریان یادآور شد: «محیط زیست سیستان و بلوچستان اخیرأ اقدام به گشایش نمایندگی محیط زیست در نزدیکی این منطقه و شهرستان دلگان کرده تا وضعیت این تالاب و برنامه‌های احیای آن را در دستور کار قرار دهد و از نزدیک روند احیا و بازگشت حیات وحش به منطقه را بررسی کند.»

پورمردان ادامه داد: «آموزش جوامع محلی، ایجاد نمایندگی محیط زیست در حوزه شهر دلگان، برنامه بازدید‌های مرتب و مداوم یگان حفاظت محیطزیست شهر دلگان، بازدید‌ها و پایش‌های مداوم تیم‌های کارشناسی محیط زیست، راه‌اندازی شبکه همیاران محیط زیست، اجرای برنامه‌های محیط زیستی آموزشی و آشنایی با محیط زیست از طریق فضای مجازی و ... از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این حوزه است.»

انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: جازموریان محیط زیست سیستان و بلوچستان حفاظت محیط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۳۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت:نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دورود در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان در رودخانه تیره و مار وره ،سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی دستگیر کردند.
کوروش لشنی افزود:از این متخلفان زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد و متخلفان برای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلفات زیست محیطی را با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان
  • انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان حقیقت دارد | سلاجقه: برای مسدود کردن انحراف آب با طالبان گفت‌وگو می‌ کنیم | طالبان آب شیرین را تلخاب می کند!
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • آخرین وضعیت تالاب بندعلیخان
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • آبگیری هفت هزارهکتار از تالاب جازموریان