Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سینما آزادی نمایش قدرت واقعی سینمای آنلاین را همراه با بازگشایی سینماها ممکن دانست و گفت: به احتمال بسیار زیاد تا پایان سال سینماها در کشورهای دنیا نیمه تعطیل خواهد بود. بنابراین باید در کشور ما نیز غایت‌اندیشانه‌تر نسبت به آن برخورد کرد. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، ادامه تعطیلی سینماهای کشور و همراهی آن با اکران آنلاین سینمایی باعث شده است تا سینماداران با ضرر و زیان فراوانی به مسیر خود ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از سینماداران در این بین سینمای آنلاین را به تندی کوبیدند و برخی نگاه میانه‌ای نسبت به آن داشتند.

شمقدری: کمبود فیلم ضدآمریکایی در سینمای ما به‌ملاحظات گرین‌کارتی هنرمندان بازمی‌گرددنقد وحید جلیلی بر فیلم «خروج»/ بازگشت عبّاس و سراغ خانه کدخدا«تنت» و «مولان» امسال «مرد عنکبوتی» و «هتل ترانسیلوانیا4» سال آینده اکران می‌شوند

از سوی دیگر بازگشایی سینماها هر روز با اما و اگرهایی روبروست و شایعات در فضای مجازی بیداد می‌کند. حتی دیروز یکی از برنامه‌های رادیویی اعلام می‌کرد که قرار است تا حضور در سالن‌های سینمایی به صورت خاصی برقرار باشد در حالی که این خبر به صورت رسمی اعلام نشده است. در این باره و مسائل مرتبط، با سجاد نوروزی مدیر سینما آزادی گفت‌وگو کردیم.

نوروزی در ابتدا درباره سینمای آنلاین و امکان خاصی که برای سینمای کشور فراهم کرده است گفت: به نظر من به سینمای آنلاین باید فراتر از بحث کرونا نگاه بشود زیرا نیاز جدی برای سینمای ایران است. با توجه به ماهیت تولید در سینمای ایران و انبوه فیلم‌هایی که در صف اکران باقی مانده‌اند این روند باعث می‌شود که بار ترافیکی اکران در سینمای کشور کاسته شود.

وی درباره نظرات گلایه‌آمیزی که برخی از سینماداران درباره سینمای آنلاین بیان کردند اظهار داشت: برخی از همان ابتدا اکران آنلاین را به شکلی خاص برجسته کرده بودند به طوری که می‌گفتند سینمای آنلاین می‌تواند جایگزین خوب و کاملی برای سینماهای کشور باشد. طبیعتاً این جملات غیرکارشناسی و غلط باعث می‌شد که سینمادارانی از این سخنان  مکدر شوند. حتی اگر انبوه بزرگی از VODها نیز وجود داشته باشند باز هم هیچ چیز جای سینما را نمی‌گیرد.

نوروزی در ادامه گفت: اکران آنلاین اکران مکمل و نه اولیه است. این بازوی جدید سینمایی در کشور برای برخی از فیلم‌هایی که مناسب اکران نه در سینما و نه در تلویزیون است و مخاطبین خاصی دارد است. این فیلم‌ها با دغدغه کمتری نسبت به فروش در سینماهای کشور می‌توانند در سینمای آنلاین نمایش داده شوند.

وی همین‌طور اشاره کرد که ظرفیت واقعی سینمای آنلاین زمانی خود را نشان خواهد داد که سینماهای کشور نیز باز باشند. در آن حالت معلوم می‌شود که چقدر سینمای آنلاین قدرت دارد. از طرف دیگری هم نباید این موضوع به صورت انحصاری تنها برای چند پلتفرم باشد بلکه ‌همه پلتفرم‌ها باید از این قابلیت استفاده کنند.

مدیر سینما آزادی درباره این سؤال که در برخی از رسانه‌ها درباره ضوابط جدید برای حضور در سینماهای کشور خبرهایی شده است، بیان کرد که این موضوع به صورت نظام‌نامه‌ای است که وزارت بهداشت تنظیم کرده و فعلاً به صورت رسمی اعلام نشده است. مانند اینکه دو در میان بنشینند یا تمام محیط ضدعفونی بشود و فروش فقط به صورت آنلاین باشد و بیش از 40 درصد ظرفیت سینما پر نشود. اما واقعیت این است که به نظر من کلیت نظام هنری کشوری اعم از سینماها و تئاتر و موسیقی تا یک سال آینده نیمه تعطیل خواهد بود و تنها زمانی سینماهای کشور  رونق گذشته را خواهند شد که شرایط به صورت سفید اعلام شود. در شرایط فعلی حتی اگر سینماهای کشور باز شوند به نظر من نیز استقبالی صورت نمی‌گیرد. زیرا  اساساً سرگرمی به خودی خود ضرورتی در چنین شرایطی برای مردم ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: تا پایان سال کنسرت‌ها، تئاتر‌ها و سینماها احتمال بسیار زیاد در کشورهای دنیا  نیمه تعطیل خواهد بود. بنابراین باید در کشور ما نیز غایت‌اندیشانه‌تر نسبت به آن برخورد کرد خصوصاً آنکه احتمال دارد در پاییز نیز پیک بیماری وجود داشته باشد؛ برای همین دولت باید جدی‌تر نسبت به این مسائل ورود کند.

این مدیر سینمایی کشور در بخش دیگری درباره کمک‌های سازمان سینمایی برای سالن‌های سینمایی کشور اظهار داشت که زمانی که از تعطیلی کامل سینماهای کشور سخن می‌گوییم باید تناسب این پیشنهادات را با این موقعیت سنجید. ما هنوز کمکی از سازمان سینمایی نگرفتیم. سینما آزادی در کنار دو سینمای دیگر که ذیل نظر یک مؤسسه‌اند هزینه  جاری کلانی در ماه دارد.

حوزه هنری و شهرداری در سهام سینما آزادی هرکدام 50 درصد شریکند اما این به معنای گرفتن کمک مالی ما از آنان نیست. ما حتی یک ریال هم کمک مالی دریافت نمی‌کنیم. عایدی ما به صورت کامل به فروش متکی است. تنها مؤسسه سینماشهر وابسته به ارشاد  در تجهیزات کمک‌رسانی‌هایی می‌کند. هزینه‌های پرداخت شده برای ماه‌ اخیر نیز از طریق ذخیره‌ای که داشتیم صورت گرفته است و برای بعد از آن باید فکر تازه‌ای کنیم.

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT3 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا سینمای ایران سینما

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا سینمای ایران سینما ویروس کرونا سینمای ایران سینما سینماهای کشور سینمای آنلاین سینما آزادی مدیر سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

فیلم‌های روی پرده‌ در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اهواز در روز پنجشنبه، ششم اردیبهشت معرفی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم‌های مست عشق، تمساح خونی، پرویزخان، نوروز، ایلیا جست‌وجوی قهرمان، نویسنده مرده است، آسمان غرب، پدران، روشن، بی بدن، قوی دل، آپاراتچی و سال گربه در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و اهواز امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ اکران می‌شود که جدول برنامه و ساعت پخش آن‌ها به شرح زیر است:

تهران:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
سینما مگامال
مست عشق ۱۲:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۴:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۸:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۲:۰۰، ۲۳:۰۰، ۲۳:۵۰ ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
تمساح خونی ۱۲:۱۵، ۱۳:۱۵، ۱۴:۱۵، ۱۵:۱۵، ۱۶:۱۵، ۱۷:۱۵، ۱۸:۱۵، ۱۹:۱۵، ۲۰:۱۵، ۲۱:۱۵، ۲۲:۱۰، ۲۳:۱۵، ۲۳:۵۹ ۸۰۰۰۰ و ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰
ایلیا جست‌وجوی قهرمان

۱۸:۳۰

۸۰۰۰۰

نوروز ۱۶:۳۰ ۸۰۰۰۰
بی بدن ۱۲:۳۰، ۱۳:۳۰، ۱۴:۳۰، ۱۵:۳۰، ۱۶:۲۰، ۱۷:۳۰، ۱۸:۲۰، ۱۹:۳۰، ۲۰:۱۰، ۲۱:۳۰، ۲۲:۱۰، ۲۳:۳۰، ۲۳:۵۹ ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۱۴:۳۰ ۶۰۰۰۰
آسمان غرب

۱۲:۳۰

۴۰۰۰۰

سال گربه ۱۲:۰۰، ۱۲:۴۵، ۱۳:۵۰، ۱۴:۴۵، ۱۵:۴۵، ۱۶:۴۵، ۱۷:۴۵، ۱۸:۴۵، ۱۹:۴۵، ۲۰:۴۵، ۲۱:۴۵، ۲۲:۴۵، ۲۳:۴۰ ۴۰۰۰۰ و ۶۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰
پردیس سینمایی ایران مال
مست عشق ۱۱:۴۰، ۱۲:۰۰، ۱۳:۳۰، ۱۴:۱۰، ۱۴:۵۰، ۱۵:۲۵، ۱۷:۱۵، ۱۶:۲۰، ۱۶:۵۰، ۱۷:۲۰، ۱۷:۳۰، ۱۸:۳۰، ۱۸:۵۵، ۱۹:۱۵، ۱۹:۲۰، ۱۹:۳۰، ۲۰:۴۰، ۲۱:۰۰، ۲۱:۱۵، ۲۱:۲۵، ۲۱:۳۰، ۲۳:۰۰، ۲۳:۰۵، ۲۳:۱۰، ۲۳:۲۰، ۲۳:۳۰ ۸۰۰۰۰ و ۲۰۰۰۰۰
تمساح خونی ۱۱:۴۰، ۱۲:۳۰، ۱۳:۴۰، ۱۴:۴۰، ۱۵:۴۵، ۱۶:۴۵، ۱۷:۵۰، ۱۸:۵۰، ۲۰:۰۰، ۲۰:۵۵، ۲۲:۲۰، ۲۳:۰۰ ۸۰۰۰۰
نوروز ۱۵:۳۵ ۸۰۰۰۰
ایلیا جست‌وجوی قهرمان ۱۴:۰۰ ۸۰۰۰۰
بی بدن ۱۱:۴۰، ۱۳:۴۵، ۱۶:۰۰، ۱۸:۱۰، ۲۰:۲۰، ۲۳:۰۰ ۸۰۰۰۰
سال گربه ۱۱:۴۰، ۱۲:۱۰، ۱۳:۱۰، ۱۴:۱۰، ۱۵:۱۰، ۱۶:۱۵، ۱۷:۱۵، ۱۸:۲۰، ۱۹:۲۰، ۲۰:۲۵، ۲۱:۲۰، ۲۲:۳۰، ۲۳:۲۰ ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۱۱:۳۵ ۸۰۰۰۰
آسمان غرب ۱۳:۲۵ ۸۰۰۰۰
سینما فرهنگ تهران
مست عشق ۱۳:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۸:۰۰، ۲۱:۳۰، ۲۳:۰۰ ۸۰۰۰۰
تمساح خونی ۱۲:۰۰، ۱۴:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۸:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۳:۵۹ ۸۰۰۰۰
بی بدن ۱۱:۰۰، ۱۴:۳۰، ۲۳:۳۰ ۸۰۰۰۰
آپاراتچی ۱۲:۵۰، ۱۹:۴۵ ۸۰۰۰۰
سال گربه ۱۱:۰۰، ۱۵:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۲:۰۰ ۸۰۰۰۰
همسایه شما، زهره ۱۶:۱۵ ۸۰۰۰۰

مشهد:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
پردیس سینمایی هویزه
مست عشق ۱۱:۰۰، ۱۳:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۹:۱۵، ۲۰:۰۰، ۲۱:۴۵، ۲۳:۴۵ ۸۰۰۰۰
تمساح خونی

۱۱:۳۰، ۱۳:۳۰، ۱۵:۳۰، ۱۷:۳۰، ۱۹:۰۰، ۲۱:۳۰، ۲۲:۳۰، ۲۳:۵۹

۸۰۰۰۰
نوروز

۱۰:۴۵، ۱۴:۴۵، ۲۰:۴۵

۸۰۰۰۰

ایلیا جست‌وجوی قهرمان

۱۰:۰۰، ۱۲:۱۵، ۱۶:۱۵، ۲۰:۱۵

۸۰۰۰۰
بی بدن

۱۰:۱۵، ۱۴:۰۰، ۱۶:۰۰، ۱۸:۰۰، ۲۰:۳۰، ۲۲:۰۰، ۲۳:۵۹

۸۰۰۰۰
آپاراتچی

۱۰:۳۰، ۱۲:۳۰، ۱۴:۳۰، ۱۶:۳۰، ۱۸:۴۵، ۲۱:۳۰، ۲۳:۳۰

۸۰۰۰۰
پرویزخان ۱۲:۴۵، ۱۶:۴۵، ۲۲:۴۵ ۸۰۰۰۰
آسمان غرب ۱۲:۰۰، ۱۴:۱۵، ۱۸:۱۵، ۱۹:۳۰، ۲۲:۱۵ ۸۰۰۰۰
سال گربه ۱۰:۰۰، ۱۲:۴۵، ۱۴:۴۵، ۱۶:۴۵، ۱۸:۳۰، ۱۹:۳۰، ۲۱:۰۰، ۲۳:۱۵، ۲۳:۵۹ ۸۰۰۰۰
شیراز:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
هنر شهر آفتاب
مست عشق ۱۳:۴۰، ۱۵:۴۰، ۱۶:۵۰، ۱۷:۴۰، ۱۸:۵۰، ۲۰:۳۰، ۲۲:۴۰، ۲۳:۱۰، ۲۳:۲۰ ۸۰۰۰۰ و ۴۰۰۰۰ و ۱۹۵۰۰۰
تمساح خونی

۱۳:۲۰، ۱۵:۳۰، ۱۷:۵۰، ۱۹:۰۰، ۱۹:۵۰، ۲۱:۰۰، ۲۲:۰۰

۴۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰ و ۱۹۵۰۰۰

ایلیا جست‌وجوی قهرمان

۱۹:۳۰ ۶۰۰۰۰
نوروز ۱۳:۰۰ ۳۰۰۰۰
آپاراتچی ۲۱:۱۰ ۶۰۰۰۰
آسمان غرب ۲۳:۱۰ ۶۰۰۰۰
بی بدن

۱۴:۰۰، ۱۶:۱۰، ۱۸:۲۰، ۲۱:۱۰

۸۰۰۰۰ و ۴۰۰۰۰
سال گربه ۱۳:۰۰، ۱۵:۰۰، ۱۷:۰۰، ۱۹:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۱:۰۰، ۲۲:۱۰، ۲۳:۱۰

۴۰۰۰۰ و ۸۰۰۰۰


اهواز:
نام فیلم سانس‌ها قیمت بلیت (تومان)
سینما اکسین
مست عشق ۱۰:۰۰، ۱۶:۳۰، ۱۸:۰۰، ۲۰:۰۰، ۲۲:۰۰ ۶۰۰۰۰
تمساح خونی ۱۲:۰۰، ۱۶:۴۵، ۱۸:۴۵، ۲۲:۳۰ ۶۰۰۰۰
بی بدن ۱۸:۳۰، ۲۰:۳۰، ۲۲:۴۵ ۶۰۰۰۰
سال گربه

۱۶:۰۰، ۲۰:۴۵

۶۰۰۰۰
نوروز ۱۴:۱۵، ۱۸:۱۵ ۶۰۰۰۰
پرویزخان ۱۲:۱۵، ۱۶:۱۵ ۶۰۰۰۰
آسمان غرب ۱۴:۰۰، ۲۲:۱۵ ۶۰۰۰۰
ایلیا جست‌وجوی قهرمان ۱۰:۱۵، ۲۰:۱۵ ۶۰۰۰۰
کد خبر 747686

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۷ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • ۷ فیلم‌ که مثل «بیبدن» بر اساس پرونده‌ای واقعی ساخته شده‌اند
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • روزی که پل شریدر فیلمساز معروف آمریکایی به تهران آمد