Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با اشاره به برگزاری رزمایش« ضیافت همدلی» در راستای کمک به نیازمندان در سطح بقاع متبرکه استان، گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک در کارگاه های تحت پوشش این نهاد در استان تولید شده است.

حجت الاسلام « مرتضی عزیزی» صبح امروز(7 اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای در راستای مشارکت نیکوکاران، واقفان و هیئت امنای بقاع متبرکه در راستای برگزاری رزمایش کمک مومنانه در سطح استان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان، بسته بهداشتی شامل ماسک و ماده ضدعفونی کننده برای توزیع در بین اقشار نیازمند تدارک دیده شده است، گفت: در این راستا 21 هزار و 500  عدد ماسک در بین بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان توزیع می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه هزینه تهیه این اقلام از محل نذورات بقاع متبرکه، نیت واقفین، نیکوکاران و اداره کل اوقاف تامین می شود، گفت: برای مشارکت هر چه بیشتر در  رزمایش کمک مومنانه، پویش«ضیافت همدلی»  در سطح بقاع متبرکه استان اجرا و برگزار می شود.

 

 حجت الاسلام عزیزی از تهیه بسته غذایی به منظور توزیع بین نیازمندان خبر داد و گفت: بر اساس سهمیه ایی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه برای مشارکت استان در طرح تهیه و توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان مشخص شده، سهم استان ایلام تامین 1500 بسته غذایی است.

 

وی یادآور شد: امید است با کمک و مشارکت گسترده هیئت امنای بقاع متبرکه، نیکوکاران، واقفان و همکاران ادارات تابعه اداره کل استان، بتوانیم بسته های غذایی بیش از سهمیه تعیین شده تهیه و در ایام ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان شناسایی شده در نقاط مختلف استان توزیع شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه زمان و نحوه بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه در چند روز آینده بر اساس گزارش اعلامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رئیس جمهوری محترم مشخص می شود، یادآور شد:  فعلا برنامه ریزی های انجام شده ما در ایام ماه مبارک رمضان بر مبنای بسته بودن مساجد و بقاع متبرکه استان خواهد بود.

 

عزیزی تصریح کرد: بر این اساس فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در سطح بقاع متبرکه استان اجرا می شود و برنامه های پخش اذان و ادعیه، مناجات و جزء خوانی قرآن کریم نیز به صورت مجازی در سطح بقاع متبرکه انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه به طور قطع بازگشایی بقاع متبرکه بر اساس رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود، گفت: تا کنون نیز به تمام هئیت امنای مساجد و بقاع متبرکه دستورالعمل های ابلاغی و پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده است.

 

عزیزی بیان کرد: در راستای مشارکت گسترده اقشار مختلف جامعه به ویژه نیکوکاران و واقفان در پویش «امید و همدلی» با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز برنامه های مقتضی به هیئت امنای بقاع متبرکه ابلاغ شده است و همچنین همکاران اوقاف و امور خیریه استان در مرکز استان و شهرستان ها، یک روز از حقوق خود را به این پویش اختصاص می دهند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در پایان با اشاره به فعالیت 4 کارگاه تولید ماسک در استان با بهره گیری از ظرفیت خیرین، نیت واقفان و از محل نذورات بقاع متبرکه استان، خاطرنشان کرد:از ابتدای شیوع کرونا در استان تا کنون، بیش از 100 هزار ماسک در این کارگاه ها تولید و  در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: ضیافت همدلی نیازمندان بقاع متبرکه ایلام مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ایام ماه مبارک رمضان سطح بقاع متبرکه بقاع متبرکه استان بین نیازمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم