Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:17:11 GMT

سرویس ویدئوکنفرانس تلگرام در راه است!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۴۷۸۸

سرویس ویدئوکنفرانس تلگرام در راه است!

به نظر می‌رسد که اپلیکیشن پیام رسان تلگرام نیز قصد دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی یک سرویس مخصوص تماس‌های ویدئویی گروهی منتشر و ارائه کند.

به گزارش ایسنا، پیام رسان تلگرام که چند روز پیش اعلام کرد که تعداد کاربران فعال در ماه این اپلیکیشن به ۴۰۰ میلیون کاربر رسیده است و رکورد جدیدی را برای خود به ثبت رساند، حالا به نظر می رسد که قصد دارد وارد رقابت با سایر اپلیکیشن های ویدئو محور همچون زوم و گوگل و مایکروسافت اسکایپ شود و بدین ترتیب نظر و توجه خیل عظیمی از کاربران را در سراسر جهان به سمت و سوی خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلگرام در این خصوص مدعی شده است که تقریباً تمامی سرویس های کنونی مخصوص تماس‌های ویدئویی گروهی و برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس با مشکلات متعددی از قبیل مسائل امنیتی و رابط کاربری روبرو هستند و همانطور که در اخبار منتشر شده در رسانه های خبری به گوش رسیده این اپلیکیشن و سرویس ها با رسوایی های امنیتی مختلفی در ماه های گذشته مواجه شده اند.

با توجه به شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا، اعلام قرنطینه و محدودیت های جدی و سخت گیرانه برای تعداد شهروندان در کشورهای مختلف جهان که همگی به خانه نشینی بالغ بر نصف جمعیت جهان منجر شده است، تعداد کاربران اپلیکیشن های ویدیو محور همچون زوم (zoom) به میزان قابل توجهی و به طور ناگهانی افزایش پیدا کرد. این اپلیکیشن ها به کاربران امکان برقراری تماس تصویری و ویدئویی را می دهند که سرعت و کیفیت آن از بسیاری دیگر از اپلیکیشن های موجود بالاتر به نظر می رسد. اما کمتر از یک ماه پیش بود که اخباری مبنی بر افشای هزاران فایل از تماس‌های ویدئویی کاربران اپلیکیشن زوم و دسترسی اشخاص ثالث در محیط وب به مکالمات جلسات و کنفرانس های ویدیویی برگزار شده بر روی این پلتفرم منتشر شد که به عقیده بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نشان دهنده ضعف امنیتی و عدم حفظ حریم خصوصی کاربران بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، گوگل فون یک آپدیت عجیب دریافت می کند که ممکن است برای بسیاری از کاربران تعجب برانگیز باشد. یک نسخه بتا از اپ نشان می دهد این شرکت تصمیم دارد ایموجی های صوتی را بیفزاید که در حقیقت جلوه های صوتی است که کاربران می توانند هنگام تماس تلفنی پخش کنند.

این ایموجی های صوتی در ۶ دسته مختلف دست زدن، خندیدن، گریه کردن، سروصدای جشن گرفتن ، صدای طبل زدن وغیره ارائه می شود. کاربر هنگام تماس تلفنی می تواند یک منو یا پرچم کوچک در پایین نمایشگر مشاهده و از طریق آن به این ایموجی ها دسترسی یابد.

نمی توان ادعا کرد این ویژگی جدید کارآمد است اما به نظر می رسد کاربران آن را پسندیده اند. البته در بلند مدت می توان میزان کارآمدی این ویژگی را مشخص کرد.

یک ارتقای قابل توجه برای این ویژگی افزودن صداهایی آپلود شده توسط خودکاربران، پیام های از پیش ضبط شده و گزینه تبدیل متن به صحبت کرددن است. این امر یک تجربه جالب به نطر می رسد و احتمالا تکامل یابد. با این وجود شرکت از کاربران خواسته تا از ایموجی های صوتی به طور مکرر در تماس با دوستان و آشنایانشان استفاده نکردند.

کد خبر 6094780 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • چگونه تیک‌تاک از یک اپلیکیشن محبوب به تهدیدی برای آمریکا تبدیل شد؟
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید/ فیلم
  • ایموجی صوتی؛ قابلیت بسیار عجیب نرم‌افزار تماس اندروید
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد