Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@22:29:28 GMT

ایتالیا در تشخیص بیمار صفر اشتباه کرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۵۰۵۸

ایتالیا در تشخیص بیمار صفر اشتباه کرد

بسیاری از محققان بر این باورند که ویروس کرونا بسیار زودتر از زمان اعلام شده در کشور ظهور پیدا کرده است چرا که پس از شناسایی اولین فرد مبتلا به کووید-۱۹، تعداد بیماران آلوده به ویروس کرونا به طور باور نکردنی در کشور افزایش یافت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ایتالیا یکی از کشورهایی است که به بدترین شکل تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گفت و سرعت شیوع آن جان بسیاری از مردم بیگناه را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیمار صفر این کشور در بیست و یکم فوریه در شهر کدگونو واقع در منطقه شمالی لمباردی شناسایی شد اما محققان استدلال کرده‌اند که پیش از آن تاریخ نیز ممکن است افراد زیادی به کرونا ویروس جدید آلوده شده باشند.

 دولت ایتالیا انجام آزمایشات تشخیصی در میان مردم را درست پس از شناسایی اولین فرد آلوده به کووید-۱۹ آغاز کرد که بعد از آن بیماران مبتلا به ویروس کرونا به طور شگفت‌آوری افزایش یافت. همین امر باعث شد دانشمندان وجود ویروس کرونا و افراد بیمار در کشور را بسیار زودتر از شناسایی بیمار صفر تخمین بزنند.

 بسیاری از محققان پس از انجام تحقیقات گسترده در سراسر کشور به این نتیجه رسیدند که منطقه لمباردی، نقطه ظهور ویروس کرونا در ایتالیا، پیش از فوریه نیز مملو از افراد آلوده به ویروس کرونا بوده است که بر اثر مراجعه نکردن این افراد به عنوان مبتلایان به کووید-۱۹ به مراکز درمانی شناسایی نشده‌اند. محققان می‌گویند شاید ویروس کرونا در ژانویه یا حتی قبل از آن در کشور شروع به گسترش کرده باشد با این حال، زمان دقیق ظهور ویروس در ایتالیا برای همگان نامشخص است. علاوه براین، پژوهشگران استدلال کرده‌اند که سرعت وصف‌ناپذیر گسترش این ویروس پس از شناسایی اولین فرد مبتلا می‌تواند حاکی از آن باشد که کووید-۱۹ تنها از طریق یک شخص به کشور وارد نشده است و ممکن است چندین فرد آلوده به کرونا وارد کشور شده باشند و بیماری خود را در میان مردم گسترش داده باشند.

در مطالعه جداگانه‌ای که توسط گروه دیگری از محققان ایتالیایی انجام گرفت، مشخص شد که حدود ۴۴ درصد از افراد آلوده به ویروس کرونا در خانه سالمندان در حال زندگی بوده‌اند و اعضا خانواده نیز بیش از ۲۴ درصد بیماران کرونایی کشور را تشکیل داده‌اند. این در حالی است که حدود ۱۱ درصد از جمعیت افراد مبتلا به کروناویروس جدید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به این بیماری مبتلا شده‌اند و چهار درصد از مردم نیز در محل کار خود کووید-۱۹ گرفته‌اند.

تحقیقاتی که در اسپانیا انجام شد نیز نشان داد که ویروس کرونا بسیار پیش‌تر از زمان اعلام شده در کشور ظهور کرده است و بیشترین افراد آلوده به کووید-۱۹ در اروپا را به این کشور اختصاص داده است.

ایتالیا اولین کشور غربی بود که پس از کشور چین بیشترین افراد آلوده به ویروس کرونا را در بر گرفت و نرخ مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در آن غیر قابل باور بود. البته بسیاری از محققان بر این باورند که ویروس کرونا از آلمان به این کشور منتقل شده است اما شیوع انتشار آن نسبت به چین و آلمان با سرعت بسیار بالاتری اتفاق افتاده است.

در حال حاضر، تعداد ۱۹۵ هزار و ۳۵۱ نفر از ایتالیایی‌ها به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۸۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند. با این حال، با اقدامات و محدودیت‌های اعمال شده نرخ گسترش ویروس کرونا در ایتالیا رو به کاهش نهاده است به طوری که دولت امیدوار است قبل از زمان پیش‌بینی شده ویروس کرونا در کشور را مهار کند.  

کد خبر 420755

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ایتالیا ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا شیوع کرونا کرونا در جهان ابتلا به کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آلوده به ویروس کرونا ویروس کرونا افراد آلوده کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟

امیرمسعود عابدین: فراری ۴۵۸ ایتالیا، لقب تنها فراری غیرکلاسیک پلاک ملی ایران را یدک می‌کشد. این خودرو طی گذراندن مراحل قانونی و دریافت مجوز خاص، در سال ۲۰۱۲ وارد کشور شد.

فراری ۴۵۸ جانشین فراری F۴۳۰ شد و راه آن را با قدرت ادامه داد. صحبت کردن درباره طراحی ۴۵۸ ایتالیا، تکرار مکررات است؛ چرا که طراحی زیبا و منحصربه‌فرد این خودرو بر همگان ثابت شده است. قلب تپنده این خودرو، پیشرانه ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر بوده که ۵۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در زمان خود جزو قوی‌ترین پیشرانه‌های جهان بود. با حضور این فراری قدرتمند در خیابان، هیچ خودرویی جرئت خودنمایی ندارد! رقیب مستقیم این خودرو یعنی مرسدس‌بنز SLS هم در کشور حضور دارد.

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۵۴۳۲۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902697

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور وجود دارد
  • حدود ۱۹ هزار بیمار تالاسمی در کشور داریم
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟