Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- بیمارستان‌های شهر ووهان چین، خاستگاه ویروس جدید کرونا در جهان، دیگر بیمار مبتلا به این ویروس ندارند. 

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از یورونیوز،شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 2 میلیون و 920 هزار نفر و جان باختگان به بیش از 200 هزار نفر رسید. در این میان آمریکا با بیش از 960 هزار مبتلا و بیش از 54 هزار قربانی صاحب بیشترین آمار بیماران و جان باختگان کووید-19 در جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیمارستان‌های شهر ووهان چین، خاستگاه ویروس جدید کرونا در جهان، دیگر بیمار مبتلا به این ویروس ندارند. 
مقام‌های بهداشتی این استان چین روز یکشنبه اعلام کردند تمام بیماران مبتلا به کووید-19 از بیمارستان‌های این شهر مرخص شده اند. 
مقام‌های دولت مرکزی چین پس از نزدیک به دو ماه و نیم به قرنطینه همه جانبه شهر ووهان پایان دادند.
مقام‌های جمهوری خلق چین از شناسایی 11 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-19 در این کشور خبر دادند.
این در حالی است که چین، به‌عنوان خاستگاه ویروس کرونا همچون سه روز گذشته موردی از مرگ و میر ناشی از بیماری مرتبط با ویروس جدید کرونا را ثبت نکرده است.


 چین از 11 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید
در همین حال به گزارش رویترز، گرچه موارد مرگ و میر در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا به 0 رسیده است، در 24 ساعت گذشته 11 نفر در این کشور به بیماری کووید-19 مبتلا شده اند. این رقم در روز پیش از آن 12 نفر بود.
5 نفر از این افراد از سایر مناطق جهان به چین سفر کرده اند.
تا کنون 82 هزار و 827 نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 4 هزار و 632 نفر نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

آمار فوتی های کرونا در چین و کره جنوبی صفر شد
 گزارش نهادهای بهداشتی چین و کره جنوبی حاکی است شمار فوتی های دو کشور بر اثر کرونا در 24 ساعت گذشته به صفر رسیده است و هیچ مورد جدیدی در شبانه روز گذشته ثبت نشده است.
کمیسیون ملی بهداشت چین روز شنبه اعلام کرد در 24 ساعت گذشته 12 مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده است که تنها یک مورد آن منشا داخلی و بقیه وارداتی بوده است، این یک مورد هم در استان "هلونگ جیانگ" گزارش شده است.
در عین حال مقامات بهداشتی چین از شناسایی سه مورد مشکوک در 24 ساعت گذشته خبر دادند که دو مورد آن وارداتی و یک مورد هم در پکن شناسایی شده است.
با این حال شمار کل مبتلایان در چین به 82 هزار و 816 تن و شمار فوتی ها هم به چهار هزار و 632 تن رسیده است تا کنون در این کشور هم 77 هزار و 346 تن درمان شده اند.
اما در کره جنوبی نیز در 24 ساعت گذشته بدون اینکه هیچ موردی از فوت گزارش شود 10 مورد جدید در 24 ساعت گذشته ثبت شده است.
در کره جنوبی هم شمار کل مبتلایان تا کنون به 10 هزار و 718 تن و شمار درمان شدگان هم به هشت هزار و 635 تن رسیده است این کشور در حال حاضر دارای یک هزار و 843 مبتلای فعال است که تحت درمان هستند.
در ژاپن هم با شناسایی 117 تن در 24 ساعت گذشته، شمار کل مبتلایان به 12 هزار و 829 تن رسیده است شمار فوتی ها در این کشور هم به 345 تن و شمار افراد درمان شده هم به یک هزار و 530 تن رسیده است.
 شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید 19» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا صبح امروز شنبه در سراسر جهان به دو میلیون و 833 هزار نفر رسیده که 197 هزار و 352 تن آنها فوت شده و 807 هزار نفر بهبود یافته و بقیه همچنان با این بیماری درگیر هستند.


آزمایش موفقیت‌آمیز واکسین ویروس کرونا در چین
بر اساس گزارش ها آزمایش واکسین کرونا در چین نتیجه مثبت داده است.
رسانه ها  به نقل از دانشمندان چینی گزارش داده اند که آزمایش نوعی از واکسین کرونا روی بدن میمون‌ها (شادی) در این کشور، نتایج قابل قبولی داشته است.
براساس این گزارش، شماری از داکتران چینی نیز گفته اند که این واکسین می‌تواند ویروس کرونا را درمان کند.
این واکسین در چین پس از آن ساخته شده که کمیسیون بهداشت این کشور گفته است که شمار بیماران وخیم در شهر ووهان که مرکز ظهور ویروس کرونا بود‌، سرانجام به صفر رسیده است.
آنان همچنان کاهش شمار بیماران وخیم مبتلا به ویروس کرونا را یک پیروزی خوانده اند.
چین پس از آن اعلان کرده است که آزمایش ساخت واکسین کرونا موفقیت‌آمیز بوده‌است. این ویروس برای نخستین بار حدود پنج ماه قبل در شهر ووهان چین ظهور کرد. تاکنون نزدیک به دو و نیم میلیون تن در جهان به این ویروس مبتلا شده و بیش از صد هزار تن در نتیجه آن جان باخته اند.
در افغانستان نیز  تاکنون یک هزار و 463 تن به این ویروس مبتلا شده‌اند که از آن میان 47 تن جان باخته و 206 تن نیز بهبود یافته اند.
گفتنی است هم‌اکنون بیش از 60 واکسین ویروس کرونا در جهان در حال آزمایش است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ایران 24 ساعت گذشته ویروس کرونا کرونا در جهان تن رسیده مبتلا شده مورد جدید کره جنوبی شهر ووهان هزار نفر شده اند فوتی ها کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • جنگ غزه/ شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر افزایش یافت
  • شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۶۲۲ نفر افزایش یافت
  • دانلود آهنگ مست عشق علیرضا قربانی + متن
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • لیگ یک/ پنالتی جنجالی و ناراحتی پیروز قربانی!
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت