Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@06:24:48 GMT

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران:‌

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۵۶۵۹

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران:‌

پرهام پارسانژاد روز یکشنبه این مطلب را در مراسم قدردانی و تشکر از خدمات فیزیوتراپیست های بیمارستان‌های بقیه الله(عج) و خاتم الانبیا(ص) که با حضور اعضای هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ایران برگزار شد، عنوان کرد.

وی افزود:‌ طی دو ماه گذشته همکاران فیزیوتراپیست خدمات ارزنده‌ای به بیماران کووید ۱۹ ارائه داده اند و با توجه به اینکه بیمارستان بقیه الله(عج) یکی از مراکز اصلی پذیرش و درمان این بیماران بوده است، طبیعتاً بار خیلی زیادی بر دوش همکاران سنگینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز آمده ایم تا تقدیر و تشکری داشته باشیم از ایثار و از خودگذشتگی همکاران عزیزمان که یکی از بخش‌های اصلی درمان این بیماری که همان فیزیوتراپی تنفسی است، را برای بیماران ارایه می دهند.

پارسانژاد گفت: از همان مراحل اولیه وقتی بیماران کرونا دچار دیسترس تنفسی و تنگی نفس می‌شوند، تمرینات تنفسی می‌تواند به تهویه ریوی و بهتر نفس کشیدن آنها کمک کند و اکسیژن رسانی بهتری به بافت‌ها داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که فیزیوتراپی چه تأثیری در درمان بیماران کووید ۱۹ دارد، اظهار داشت: فیزیوتراپی و فیزیوتراپی تنفسی، مکمل دارو درمانی و مراقبت‌های پزشکی و پرستاری است که در بیمارستان انجام می‌شود و اصولاً هر کدام از این بیماران خصوصا در وضعیت تحت حاد و مزمن بیماری، یک تا دو جلسه در روز نیازمند فیزیوتراپی تنفسی هستند.

نایب رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: اگر این خدمات نباشد بیمار دچار مشکل تنفسی بیشتری می‌شود و یکی از راه‌های بهبود تنفس بهتر بیماران، آموزش این نوع تمرینات به بیمار است که چطور با دیافراگم یا شکم نفس بکشند و ظرفیتهای تنفسی را افزایش دهند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران نیز در این مراسم افزود: ما به عنوان یک فیزیوتراپیست تمام تلاش مان را می‌کنیم تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود، و امروز آمده ایم خدا قوت و خسته نباشید بگوییم به همکاران عزیزی که در خط مقدم خدمات بیمارستانی تلاش و کوشش میکنند.

اهوازیان با عنوان این مطلب که فیزیوتراپیست ها همچون سایر کادر درمانی در معرض آسیب‌های احتمالی کووید ۱۹ قرار دارند، گفت: همکاران ما با فاصله بسیار کم و بعضا در تماس مستقیم با بیمار قرار دارند ، زیرا که فیزیوتراپیست باید به بیمار بگوید چطور نفس بکشد و با بهبود تنفس بیمار و آموزش سایر تمرینات ورزشی نقش شایانی در بازگشت بیمار به فعالیتهای طبیعی ایفا مینمایند.

وی ادامه داد که جامعه فیزیوتراپی در بحران های مختلف از جمله جنگ هشت ساله تحمیلی، زلزله های مختلف و بیماری کرونا در کنار مردم کشور بوده و رشد روز افزون این رشته با عث شده که جز لاینفک بحران ها باشد که نشان از اهمیت بالای رشته فیزیوتراپی بوده است و  لازم است سیاست گذارن نظام سلامت با توجه به بحران های مختلف در این کشور در خصوص رشد و ارتقای این رشته نسبت به استانداردهای جهانی اقدامات لازم را مبذول دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و سلامت ویروس کرونا بهداشت و سلامت انجمن فیزیوتراپی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!

به گزارش خبرگزاری مهر روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه تهران ۲۰ اظهار داشت: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان اجرایی آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: کشورهای ازجمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

وی اظهار کرد: هیئت‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند.

استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در پایان اضافه داد: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

کد خبر 6093881 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • افتتاح واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم برخوردار در زاهدان
  • تجربه تلخ بیماران از نسخه الکترونیکی
  • ۳ درخواست عجیب روس ها از ایران در نمایشگاه اکسپو!