Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند شرکت دانش‌بنیان ایرانی از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماران کرونایی استفاده کرده‌اند و از سلولهای بنیادی به عنوان تعدیل‌کننده سیستم ایمنی در بیماران استفاده شده است. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بعد از شیوع ویروس کرونا در جهان بیشتر شاخه‌های علمی برای کمک به مقابله و درمان این ویروس به کار گرفته شدند و به فراخور کارکردشان دردی از مردم مبتلا و آسیب دیده دوا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلولهای بنیادی هم به عنوان یکی از شاخه های علمی مرتبط توانایی کمک به بیماران کرونایی را دارد و می تواند در راستای درمان و مقابله با این ویروی راهگشا باشد؛ این روش علمی توانایی استفاده در تولید واکسن، تهیه و تولید داروهای ضد ویروس، سلول درمانی و استفاده از سلول‌های مزانشیمی را دارد.

تولید واکسن مبتنی بر دست ورزی های داخل سلولی

محققان داخلی هم با کمک ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال تحقیق برای تولید واکسن این بیماری هستند؛ تولید واکسن با استفاده از سلول بنیادی فناوری بسیار پیچیده‌ای نیاز دارد چرا که ساخت آن مبتنی بر دست‌ورزیهای داخل سلولی است؛ با وجود این پیچیدگی‌ها محققان ایرانی از ابتدای شیوع ویروس تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

کاربرد سلولهای بنیادی به تولید واکسن محدود نشده و وارد پروسه درمان شده است به عنوان مثال محققان استرالیایی از سلولهای بنیادی برای درمان 300 نفر استفاده کرده است و نتایج این آزمایشات مثبت اعلام شده است.

افرادی که برای درمان التهاب ریه آنها که بر اثر ویروس کرونا آسیب دیده بود از سلول بنیادی استفاده کرده بودند بعد از 4 ساعت وضعیت رو به بهبودی پیدا کردند.

این سلولها به صورت تزریق داخل وریدی استفاده شدند و همین روش در بیمارستان نیویورک هم برای 12 نفر مورد استفاده قرار گرفت که در نهایت 10 نفر از آنها توانستند از دستگاه‌های تنفسی بی‌نیاز شوند.

چند شرکت دانش‌بنیان ایرانی هم از این روش برای درمان بیماران کرونایی استفاده کرده‌اند و از سلولهای بنیادی به عنوان تعدیل‌کننده سیستم ایمنی در بیماران استفاده شده است؛ سلول‌های مزانشیمی توانایی کنترل آسیبهای ناشی از ویروس کرونا را در بدن بیماران دارد؛ این کنترل بیماری با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن محقق می شود.

سلولهای بنیادی محصول دیگری تحت عنوان «سلولهای ان کی» دارد که با ورود به بدن نقش همان سلولهای ایمنی را بازی می‌کنند و توانایی مقابله با ویروسها و باکتریها را دارند.

دانش‌بنیان‌های سلول‌ بنیادی ایران درمان کرونا را سرعت می‌دهنداستفاده از فرکانس‌های صوتی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی!سومین کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مشهد برگزار می‌شود

انتهای پیام/

R1356/P/S2,1313,24/CT7 واژه های کاربردی مرتبط سلول‌های بنیادی ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سلول های بنیادی ویروس کرونا سلول های بنیادی ویروس کرونا سلول های بنیادی سلولهای بنیادی استفاده کرده تولید واکسن ویروس کرونا دانش بنیان برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان

دریافت 53 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6088680

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • عرضه توانمندی‌های صادراتی ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز