Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:44:57 GMT

پرتاب ماهواره براساس منشور سازمان ملل حق ایران است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۶۲۹۴

پرتاب ماهواره براساس منشور سازمان ملل حق ایران است

"ماریه سلطان" روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد، پرتاب موفق ماهواره نظامی نور-۱ را دستاورد بزرگ برای دولت و مقام‌های ایرانی از جمله جامعه علمی توصیف کرد.

وی اظهار داشت: ماهواره نظامی نور-۱ قابلیت و توانمندی کشور و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود را بیشتر غیرقابل نفوذ کرد و اکنون فرصت استفاده تجاری از حوزه دفاع هوشمند نیز برای ایران مهیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس نام آشنای پاکستانی در امور امنیت بین‌الملل افزود: پرتاب ماهواره نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار بزرگی برای ملت و مسئولان ایران است، حرکتی که ایران را به کشوری فراتر از فضا تبدیل ساخته است.

ماریه سلطان تاکید کرد که اقدام ماهواره‌ای ایران مطابق با حق مشروع این کشور در دفاع از خود و تامین امنیت مردم است، حقی که مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل به ایران تعلق گرفته است.

نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. 

ماهواره نور۱ به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پس از پرتاب موفقیت‌آمیز این ماهواره، برخی از مقامات اروپایی و آمریکایی نسبت به اقدام ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایران شده بودند.

"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه در واکنش به این ادعاهای بی‌اساس گفت: آمریکا و اروپا نمی‌توانند بر پایه تفسیر اشتباه و بی‌مبنا از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را موعظه کنند.

برچسب‌ها پاکستان سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا قطعنامه 2231 پروندهٔ خبری نور ۱؛ نخستین ماهواره نظامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا قطعنامه 2231 پاکستان سازمان ملل متحد ایالات متحده آمریکا قطعنامه 2231 ماهواره نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت

به گزارش خبرنگار مهر، صدیقه مدرسی صبح چهارشنبه در مراسم سالگرد شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس بیان کرد: شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس در اردیبهشت سال ۵۹ نشان الطاف و امدادهای غیبی نسبت به انقلاب اسلامی بود.

همسر شهید مهدی منتظر قائم (تنها شهید حادثه طبس) بیان کرد: از طرف دیگر این اتفاق افشاگر راهبردها و سناریوهای دشمن و استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران تلقی می‌شود.

مدرسی با تبیین جنایت‌های متعدد استکبار گفت: دوران تهدید و تجاوز نظامی علیه ملت‌ها به پایان رسیده است و ملت ایران بینی هر متجاوزی را به خاک خواهد مالید.

وی با اشاره به عملیات «وعده صادق» ادامه داد: این عملیات نیروهای انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آرامش را نصیب ملت ایران کرد و از طرف دیگر وحشت و خفت را سهم رژیم صهیونیستی کرد.

همسر شهید مهدی منتظر قائم (تنها شهید حادثه طبس) با بیان اینکه خداوند را برای نعمت عملیات وعده صادق شکر گفته و خرسندیم که خون شهیدان ما به ثمر رسید.

وی با تأکید بر اینکه عملیات‌هایی چون عملیات «طوفان الاقصی» و عملیات «وعده صادق» روحی تازه در جان رزمندگان جبهه اسلام و مقاومت دمیده است، ادامه داد: همچنین عملیات وعده صادق باور شکست ناپذیر بودن اسرائیل را از بین برد.

کد خبر 6087424

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • دوران تهدید ملت ها به پایان رسیده است/روح تازه در رزمندگان مقاومت
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • استقبال از غرفه ایران در نمایشگاه دفاعی بغداد