Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی از مخالفت رئیس کل بانک مرکزی با استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان در جلسه با رئیس جمهور خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد لاهوتی عضو کمیته ارزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیامی درباره جلسه فعالان اقتصادی با رئیس جمهور در روز اول ماه رمضان نوشت: طبق روال هر ساله رئیس جمهور محترم اولین نشست ماه مبارک رمضان خود را، با فعالان اقتصادی شروع نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این جلسه مشکل استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان را مطرح و خواستار حل مشکل از طریق شورای عالی اقتصادی شدم که متاسفانه مجدداً با مخالفت رئیس کل بانک مرکزی روبه رو شد.

گفتنی است پیش از این حمید زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، از توافق با بانک مرکزی برای تعیین تکلیف دستورالعمل رفع تعهد ارزی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات سال ۹۸ خبر داده و گفته بود: هر صادرکننده، تنها تا پایان تیرماه سال ۹۹ فرصت خواهد داشت تا برای برخورداری از معافیت مالیاتی و استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات خود، ارز حاصل از صادرات را به کشور برگرداند.

وی تأکید کرد که در غیر این صورت، حتی اگر بعد از این تاریخ هم رفع تعهد ارزی نماید، اما خبری از دریافت مالیات بر ارزش افزوده پرداختی نخواهد بود.

هرچند هنوز بانک مرکزی دستورالعمل رفع تعهد ارزی سال ۹۸ را ابلاغ نکرده، ولی آنطور که این مقام مسئول گفته، صادرکنندگان باید ۵۰ درصد از ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه کرده، ۲۰ درصد را به صورت اسکناس بیاورند و در نهایت ۳۰ درصد مابقی را واردات در مقابل صادرات خود داشته و کوتاژ‌های صادراتی خود را در اختیار واردکنندگان بگذارند.

محمد لاهوتی نیز در این خصوص قبلاً گفته بود: با توجه به عدم تعیین تکلیف برگشت ارز سال ۹۸، تا کنون عملاً صادرکنندگان از دریافت مالیات بر ارزش افزوده تمام صادرات سال ۹۸ که مبالغ هنگفتی از منابع واحد‌های تولیدی را تشکیل می‌دهد، محروم شده‌اند؛ چراکه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات به رفع تعهد ارزی صادرکنندگان گره خورده است؛ بنابراین تا زمانی که بانک مرکزی دستورالعمل رفع تعهد ارزی و فهرست صادرکنندگان رفع تعهد شده را اعلام نکند، سازمان امور مالیاتی قادر به بازگشت مالیات صادرکنندگان نیست.

گفتنی است، سازمان امور مالیاتی به دلیل منع قانونی، اجازه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرات را ندارد مگر اینکه دستورالعمل بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی صادر شده و تکلیف منابع پرداختی صادرکنندگان و رفع تعهد ارزی آن‌ها از سوی بانک مرکزی به این سازمان اعلام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: همتی رئیس کل بانک مرکزی استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان استرداد مالیات بر ارزش افزوده رفع تعهد ارزی بانک مرکزی سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وحید نیک روش افزود: طرح ساماندهی گذر فدک در بافت تاریخی بوشهر نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان واگذار شده ولی تاکنون این مهم را به اتمام نرسانده است.   وی بیان کرد: چنانچه اداره کل میراث فرهنگی توان اجرای طرح را ندارد شورا و شهرداری بوشهر آمادگی دارند تا طرح ساماندهی گذر فدک را به اتمام برسانند.   نیک روش ادامه داد: بخش قابل توجهی از اعتبارات مدیریت شهری در بوشهر از محل اعتبارت ارزش افزوده است که در این زمینه از اداره کل مالیاتی استان خواسته شده سهم دقیق استان در این حوزه را مشخص کند.   وی گفت: اعتبارات ارزش افزوده بوشهر همچنان براساس جمعیت ۲۳۰ هزار نفری پرداخت می‌شود و این در حالی است که شهر به مرز ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.   نیک روش یادآور شد: در سال گذشته پیش بینی‌ها برای پرداخت هزار میلیارد ریال اعتبارت ارزش افزوده به شهرداری بوشهر بود که از این میزان تنها هفت هزار میلیارد ریال آن محقق شد.   وی ادامه داد: پیش‌بینی شده امسال بین ۱۱ تا ۱۲ هزار اعتبارات ارزش افزوده به شهرداری بوشهر پرداخت شود که براساس روال سابق شاید این میزان نیز محقق نشود.   نیک روش گفت: این اعتبارات مصوب دولت و مجلس شورای اسلامی بوده از این رو انتظار می‌رود حق شهر بوشهر به طور تمام و کمال پرداخت شود.

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور