Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@09:19:30 GMT

بسیاری از دورکارهای آمریکایی دورکار باقی می‌مانند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۷۱۴۴

بسیاری از دورکارهای آمریکایی دورکار باقی می‌مانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، نتایج یک بررسی که با همکاری شبکه سی ان بی سی و مؤسسه تحقیقاتی Change در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان در کل این کشور گفته‌اند به دنبال شیوع ویروس کرونا تمامی امور شغلی و حرفه‌ای خود را از منزل انجام می‌دهند، با این حساب ۵۸ درصد از شاغلان آمریکایی هنوز در سر کارهای خود در خارج از منزل حضور می‌یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تا قبل از شیوع کرونا تنها ۹ درصد از مردم آمریکا دورکار بودند.

از میان پاسخ دهندگان حدود ۱۴ درصد گفته‌اند که بعد از شیوع کرونا میزان دورکاری آنها از منزل افزایش یافته و ۱۹ درصد هم گفته‌اند به همین علت برای اولین بار به دورکاری روی آورده‌اند. ۲۴ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند بعد از اتمام قرنطینه هم دوست دارند به طور کامل یا نسبی از منزل کار کنند و ۵۵ درصد گفته‌اند دوست دارند به سرکار خود بازگردند. البته ۲۰ درصد هم در این زمینه تصمیم نگرفته‌اند.

بر اساس همین بررسی هر چقدر درآمد افراد بیشتر می‌شود، درصد دورکاری آنها در آمریکا افزایش می‌یابد. به عنوان نمونه تنها ۲۴ درصد از افراد با درآمد کمتر از ۵۰ هزار دلار در سال در آمریکا دورکار هستند. اما این رقم در مورد افراد با درآمد بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار به ۳۶ درصد و در مورد افراد با درآمد ۱۰۰ هزار دلار به بالا به ۴۶ درصد افزایش می‌یابد.

۲۱ درصد افراد، بهره‌وری دورکاری را کاملاً بیشتر از حضور در محل کار دانسته‌اند، ۳۹ درصد گفته‌اند تا حدودی با این مساله موافقند و ۴۰ درصد هم بهره‌وری حضور در محل کار را بیشتر دانسته‌اند. همچنین صرفه‌جویی زمانی ناشی از دورکاری در اکثر موارد صرف وقت گذرانی با اعضای خانواده، استراحت، خوابیدن و بازی و سرگرمی در خانه شده است.

کد خبر 4909874

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا اشتغال زایی ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی نوآوری فناوری نانو شرکت دانش بنیان تولید فناوری فضایی اینترنت واکسن ایالات متحده آمریکا موبایل ناسا ماهواره گفته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ایام هفته سلامت غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.
 بابک اقبالی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و انجام آزمایش قند خون و چربی داریم و این برنامه در طول این هفته اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد مبتلا به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر)، ۱۳ درصد مبتلا به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند تحت درمان به‌‎موقع نیز قرار می‌گیرند و از عوارض جانبی بعدی به‌دور خواهند بود.

وی گفت: برنامه دیگر این دانشگاه، آموزش به افرادی است که تحت درمان قرار ندارند و مهمترین موضوع در خصوص عدم افزایش وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند. همچنین به افراد آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم داده می‌شود و به تمام مراجعه کنندگان به ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه می‌شود.

اقبالی با تأکید بر اینکه در هفته سلامت بحث غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم و برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، بالای ۳۰ سال و ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود، افزود: همچنین در این هفته و در طول ایام سال بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید داریم و در همین راستا و با گرفتن چند قطره خون از کف پای افراد مبتلا به بیماری‌‎های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی می‌شوند و در مواردی که به‌‎موقع شناسایی شوند از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود، به همین منظور ۹۸ درصد نوزادان غربالگری شدند و از والدین ۲ درصد باقی مانده نیز درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • هشدار به نشر دهندگان اخبار کذب
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • شاخص بازگشت درآمد به اصفهان ۴ تا ۸ درصد است/سهم ۶ هزار میلیاردی اصفهان از مولدسازی
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • آن چه از تهاجم ناکام آمریکایی‌ها بر پهنه کویر طبس باقی ماند