Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک هفته از آغاز مجدد فعالیت‌های کتاب‌فروشی‌ها گذشته است اما برای بازگشت به شرایط قبل از کرونا راه طولانی و سختی پیش روی آنها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا همه دنیا را فراگرفته و همه شئون زندگی انسان را در دنیا و ایران تحت تأثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اواسط اسفندماه سال گذشته بنابر تدابیر و ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بسیاری از صنوف کسب و کار خود را تعطیل یا به صورت نیمه تعطیل درآوردند. مراکز فرهنگی مثل کتابفروشی‌ها از این قوانین مستثنی نبودند آنها هم خرید و فروش خود را به صورت حضوری تعطیل کرده بودند و تلاش کردند تا در فضای مجازی پررنگ‌تر ظاهر شوند تا بتوانند با فروش مجازی آسیب وارد شده در این مدت را به حداقل برسانند.

بحران کرونا برای کتابفروشی‌ها بسیار گران تمام شد و بسیاری از آنها تا آستانه تعطیلی پیش رفتند و همچنان با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.

از ابتدای هفته گذشته یعنی سی فروردین‌ماه کتابفروشی‌های سراسر کشور در صورت ثبت در سامانه وزارت بهداشت اجازه فعالیت پیدا کردند و کم کم رفت‌و‌آمد اهالی کتاب در کتابفروشی‌ها خون تازه‌ای در رگ‌های کتابفروشی‌ها و جریان نشر راه انداخت و حیات را به این صنف آسیب‌پذیر برگرداند.

آغاز به کار مجدد کتابفروشی‌ها همراه با رعایت اصول بهداشتی است شکل و شمایل جدیدی را در کتاب‌فروشی‌ها رقم زده است.

هرچند برخی از کتابفروشی‌های در ایام تعطیلی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا فروش غیرحضوری داشتند اما میزان فروش آنها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود. بازگشایی دوباره کتاب فروشی‌ها هرچند امکان خرید و فروش را فراهم کرده است، اما تا بازگشت به شرایط پیش از کرونا همچنان فاصله بسیاری وجود دارد.

در این میان اوضاع کتابفروشی‌ها در شهرستان‌ها به مراتب نسبت به کتاب‌فروشی‌های تهران وخیم‌تر است و برای عبور آنها باید تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود وگرنه با تعطیلی بسیاری از این کتاب‌فروشی‌ها مواجه خواهیم بود.

در شرایطی که برگزاری نمایشگاه کتاب تهران تا امروز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب بیشتر به صنعت نشر حمایت از کتاب‌فروشی‌ها در سراسر کشور است. کتاب‌فروشی‌هایی که امروز از هر زمان دیگر به تعطیلی نزدیک‌تر شده‌اند. 

سوال مهم و اساسی این است که آیا صنعت نشر و کتاب می‌تواند از این بحران گذر کند و دوباره جایگاه مطلوب خود را به دست آورد؟ نقش کتاب‌فروشی‌ها و ناشران در عبور از این بحران چیست؟ وزارت ارشاد، ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با حوزه نشر و کتاب چه اقداماتی در این ایام می‌توانند انجام دهند تا این صنعت از خطر ورشکستگی رها شود؟

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: کتابخوانی ویروس کرونا کتاب فروشی کتاب فروشی ها کتابفروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com

سامانه بلیت‌فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن به نشانی ticket.tractor-club.com آغاز به کار کرد. قیمت بلیت دیدار تراکتور و ذوب‌آهن در سامانه باشگاه تراکتور مورد توجه کاربران فضای مجازی برای خرید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال تراکتور و ذوب‌آهن در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌حذفی ایران از ساعت ۱۸:۳۰ _جمعه هفتم اردیبهشت_ در ورزشگاه یادگار امام تبریز مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پس از صدور مجوز فروش بلیت دیدار تراکتور و ذوب‌آهن سامانه فروش بلیت این دیدار از دقایقی پیش در دسترس قرار گرفته است و هواداران می‌توانند بلیت این دیدار را از درگاه رسمی بلیت‌فروشی باشگاه تراکتور دریافت کنند.

قیمت بلیط بازی تراکتور و ذوب‌آهن

قیمت بلیت این دیدار () هزار تومان تعیین شده است.

سامانه خرید بلیط تراکتور و ذوب‌آهن

تماشاگرانی که تمایل به خرید بلیت دیدار تراکتور و ذوب‌آهن را دارند، می‌توانند از طریق سامانه ticket.tractor-club.com برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر 747363

دیگر خبرها

  • صف طولانی اصفهانی برای سروش صحت
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی
  • بازگشت ستاره جوان سپاهان در جام‌حذفی (عکس)
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران