Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:56:42 GMT

۵ دلیل لزوم تعمیر کولر در اردیبهشت ۱۳۹۹ 

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۷۱۹۹

۵ دلیل لزوم تعمیر کولر در اردیبهشت ۱۳۹۹ 

تعمیر کولر آبی یکی از دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است که هر سال با شروع فصل گرما دوباره مطرح می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آچاره، کولر آبی یکی از وسایل سرمایشی است که در اصطلاح فنی با سرمایش تبخیری محیط را خنک می‌کند. کولر آبی به ذات برای سرزمین‌هایی گرم و خشک طراحی شده که استفاده گسترده آن در کشور ما را توجیه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کولر آبی در مقایسه با کولر گازی ۲ ویژگی دارد که آن را برای بیشتر مناطق ایران به انتخاب بهتری بدل می‌کند:

۱- کولرآبی هوای تازه وارد محیط می‌کند و کارایی آن با هوای تازه بیشتر است. بر عکس کولر گازی که همان هوای داخل محیط خانه را خنک می‌کند و بیشترین کارایی‌اش وقتی است که درها بسته باشند.

۲- کولر آبی هوا را مرطوب می‌کند. این امر در بیشتر مناطق کشور ما جز سواحل شمالی و جنوبی بسیار مطلوب است.

سرمایش تبخیری اساس قدیمی‌ترین وسایل سرمایشی مصنوع کشور ما یعنی همان بادگیرها است. از این رو اساس آن با اقلیم ما هماهنگ است. اما متاسفانه بی‌توجهی به تعمیر کولر آبی می‌تواند این هماهنگی اقلیمی را از بین ببرد.

تعمیر کولر آبی و لزوم انجام آن 

هر کولر آبی متوسط روزانه حدودا ۲۵۰ لیتر آب مصرف می‌کند. با توجه به اینکه کشور ما کشوری کم آب است این امر می‌تواند مشکل‌ساز باشد. اما تعمیر کولر آبی می‌تواند تا حدود ۳۰% از این مصرف آب بکاهد. البته مصرف به گرمای هوا، تعداد ساعت استفاده از کولر و این قبیل موارد بستگی دارد. ما برای شرایط معمول و میانگین عددها را بیان می‌کنیم. در راه‌اندازی و تعمیر کولر آبی موارد زیرجزو ضروریات بوده و می‌تواند به کاهش مصرف آب کولر کمک کند.

· تعویض پوشال

· شستشوی کولر

· تنظیم تسمه

· روغن کاری دینام

·و  نصب سایبان کولر

اما تنها فایده تعمیر کولر در کاهش مصرف آب نیست.

فواید تعمیر کولر 

· کاهش مصرف آب

· کاهش مصرف برق: طبیعی است هر چه کولر شما بهتر کار کند، فضای خانه زودتر خنک می‌شود.

· هوای تمیز و مطبوع در داخل خانه: وقتی کولر شما خوب کار کند و پوشال‌ها به درستی تعویض شده باشد هوایی که وارد خانه می‌شود مطبوع‌تر است.

· کاهش سر و صدای کولر

· پیشگیری از ابتلا به بیماری: پوشال کولر جای خوبی برای رشد باکتری‌ها و ویروس هاست. اگر تعمیر و راه‌اندازی کولر به درستی انجام نشده باشد این باکتری‌ها با اولین باد خنک وارد ریه شما می‌شوند.

آیا لازم است حتما از تعمیرکار کولر کمک بگیریم؟ 

این بستگی به مهارت فنی، وقت و حوصله شما دارد. با توجه به اینکه هزینه تعمیر و راه اندازی کولر چندان بالا نیست اغلب افراد ترجیح می‌دهند که از تعمیرکار کولر استفاده کنند. برای این کار می‌توانید از سرویس تعمیر کولر استفاده کنید که این روزها بسیار پرطرفدار است. اپلیکیشن‌های ارائه خدمات در منزل این کار را بسیار راحت کرده‌اند.

اما اگر راه‌اندازی کولر کار خیلی پیچیده‌ای هم نیست و اگر علاقه دارید خودتان می‌توانید آن را انجام دهید. اگر خواستید خودتان آستین بالا بزنید توصیه می‌کنیم حتما قبلش راهنمای راه‌ اندازی کولر را مطالعه فرمایید. این راهنما به شما کمک می‌کند تا مانند یک تعمیرکار حرفه ای به تعمیر کولر خود بپردازید.

سرویس کولر گازی 

تا اینجا عمدتا درباره تعمیر کولر آبی صحبت کردیم. با توجه به اینکه کولرهای گازی مصرف و قیمت بالاتری دارند سرویس کولر گازی نیز از اهمیت فراوانی برخوردار است. در کولرگازی مصرف برق چشمگیرتر است و سرویس کولر گازی می‌تواند در کاهش هزینه های برق شما تاثیر بسزایی داشته باشد.

اساس کار کولر گازی مانند یخچال است. در این روش گاز کولر گرمای محیط داخل را می‌گیرد و سپس در کندانسور گرمایش را به محیط بیرون می‌دهد. دست بر قضا مانند یخچال نیز عملکردش وقتی بهتر می‌شود که در بسته باشد! در سرویس کولر گازی تمرکز بر پاک کردن و تمیزی فین‌ها (همان نقشی که کندانسور یخچال و رادیاتور ماشین بر عهده دارند) است. هر چه کولر گازی تمیزتر باشد انتقال حرارت با بازدهی بیشتری صورت می‌گیرد و در نتیجه عملکرد کل کولر گازی بهتر می‌شود.

برای سرویس و تعمیر کولر گازی نیز می‌توانید از تعمیرکار کولر استفاده کنید. از آنجا که قطعات کولر گازی گران‌تر و حساس‌ترند، استفاده از تعمیرکار کولر بیشتر توصیه می‌شود. بخصوص که در سرویس کامل کولر گازی در بعضی جاها نیاز به استفاده از آمپرمتر و اندازه‌گیری جریان مصرفی کولر نیز پیدا می‌کنید.

اما اگر همچنان تمایل دارید این کار را نیز خودتان انجام دهید توصیه می‌کنیم حتما قبلش درباره نحوه سرویس کولر گازی مطالعه کنید.

توصیه‌های پایانی درباره تعمیر کولر

اگر خودتان مهارت کافی ندارید بهتر است برای تعمیر کولر حتما از تعمیرکار کولر استفاده کنید.

لطفا دقت کنید که ابتدا برق ورودی کولر قطع باشد.

ممکن است امور شما بدون تعمیر کولر نیز بگذرد. اما در دراز مدت تعمیرکولر در کاهش هزینه‌ها و افزایش مطلوبیت شما تاثیر بسزایی دارد.

این کارها را در روشنایی روز و هنگامی انجام دهید که حوصله و انرژی کافی دارید.

کشور ما کشوری کم آب است. میانگین مصرف برق نیز در مقایسه با بقیه کشورها بسیار بالاست. این یعنی ما با شدت منابع زیست محیطی‌مان را مصرف یا تخریب می‌کنیم. تعمیر کولر می‌تواند در حفظ محیط زیست نیز بسیار موثر باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كولر آبي تعمیر کولر آبی تعمیرکار کولر سرویس کولر گازی تعمیر کولر آبی کولر استفاده اندازی کولر راه اندازی کاهش مصرف کار کولر کشور ما مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز جمعه ۷ اردیبهشت در مراسم افتتاح ۸ هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، گفت: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز آمار آغاز، به اتمام رسیده و یا در مرحله کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن کشور از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد.

عزم دولت سیزدهم در حل مشکل مسکن جدی است

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است، اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد. وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌ها
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟