Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف شهرستان بندرلنگه گفت: ۷۰ در صد از واحد های صنفی این شهرستان در اوضاع بحرانی کرونا وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارند و ضررهای زیادی گریبان گیر آنها شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز، با ورود مهمان ناخوانده کرونا به کشور بسیاری از کسب و کارها در کشور دچار اختلال شد از جمله آنها اصناف هستند که حقوق ثابت ندارند و پس از این تعطیلی‌ها در پرداخت اجاره‌ها و تامین معیشت نیروهای خود دچار مشکلات زیادی شدند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان می طلبد، کمک و یا وام برای احیای اصناف خسارت دیده از طرف دولت درنظر گرفته شود.

برای کمک به رفع این مشکلات دولت هرچه زودتر کمک‌هایی را که برای اصناف درنظر گرفته بود پرداخت کند که از یک طرف باید این مبالغ طوری پرداخت شود که اصناف با موانع بانک‌ها مواجه نشوند و از طرف دیگر با توجه به آمار بالای خسارت‌های وارد شده، مبالغ پایین گره گشای کار آنها نیست و باید وام‌هایی در حد رفع نیاز اصناف پرداخت شود؛ اما تاکنون وعده های دولتی در کمک و یا وام به صنوف متضرر شده از کرونا در حد حرف باقی مانده است.

احمد زاهدی، رئیس اصناف شهرستان بندرلنگه، در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هرمزگان و ضرر و زیان کسب و کار ناشی از شیوع کرونا در شهرستان بندرلنگه اظهار کرد: ۷۰ درصد از واحد های صنفی در اوضاع بحرانی کرونا وضعیت اقتصادی مطلوبی ندارند و ضررهای زیادی گریبان گیر آنها شده است.

رئیس اتاق اصناف بندرلنگه با اشاره به نوع خسارت های وارده به اتحادیه ها و واحد های صنفی در وضعیت کرونایی افزود: به دلیل خطرناک بودن و سرعت انتشار این ویروس در هوا، ۶۰تا ۷۰ درصد ازصنوف پر خطر در معرض ابتلا به این ویروس را ملزم به بسته شدن صنوفشان کردیم و تا زمان عادی شدن شرایط هیچ نوع خدماتی را ارائه ندهند.

زاهدی ادامه داد: نانوایی ها، سوپرمارکت ها و خوار و بار فروشی ها از جمله صنوف ضروری مردم هستند که با اعلام زمان تعیین شده برای آنها از سوی اصناف می توانند سه ساعت در صبح ها و سه ساعت در بعدازظهر ها به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه کرونا منشا ضررهای وارده به واحد های صنفی در دو ماه اخیر است، اضافه کرد: بسیاری از واحد های صنفی با ضررهای جبران ناپذیری از قبیل تعدیل نیرو مواجه هستند و به علت وضعیت نابسامان اقتصادی در بحران کرونا و احتمال ابتلای نیروها به این ویروس خطرناک، موظف به آزاد سازی و تعدیل نیروها شدند که در این بین تولیدی ها، کارگاه ها از جمله کارگاه بسته بندی ماهی به علت مبتلا شدن تعدادی از نیروها به کرونا، بطور کامل تعطیل شد.

وی با تاکید بر حمایت دولت از واحدهای صنفی آسیب دیده تصریح کرد: اتحادیه ها و واحد های صنفی که خسارت های زیادی را متحمل شدند باحمایت هاو تدابیر لازم از سوی دولت از قبیل اعطای وام، بیمه، تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض می توانند خسارت های خود را جبران کنند؛ اما تاکنون هیچ گونه حمایتی نقدی مبنی بر جبران خسارت های واحد های صنفی از سوی دولت صورت نگرفته و صنوف مختلف روزانه با ضررهای زیادی مواجه هستند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان بندرلنگه با اشاره به  کمک های غیر مستقیم دولت به اتحادیه ها و واحدهای صنفی خاطر نشان کرد: در بخش حمایتی،دولت تنها در دو بخش تعویق مالیات و اعطای بیمه بیکاری به این صورت که اتحادیه ها  به مدت سه ماه از انجام مالیات معاف گردیدند و همچنین صنوف خاصی که شامل بیمه بیکاری شدند شامل این طرح می گردند که در این بین حدود ۱۵۰ نفر از صنوفی که تعطیل شدند توانستند با مراجعه به سایت و تکمیل مشخصات خود ثبت نام کنند و بیمه بیکاری را تا چند روز آینده دریافت کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان بندرلنگه واحد های صنفی اتحادیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: در طرح نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی، ۴۲۸ مورد بازرسی از ابتدای امسال از نانوایی های مشهد انجام شده که منجر به تشکیل ۵۷ پرونده تعزیری به ارزش بیش از ۱۳ میلیارد ریال شده است.

 محسن صیادی افزود : تخلفات این واحدهای صنفی کم فروشی، گرانفروشی و عرضه خارج از شبکه آرد بوده است که در این زمینه ۲ واحد صنفی نانوایی به دلیل تکرار در کم فروشی و گرانفروشی پلمب شدند.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نانوایی دارای پروانه کسب در مشهد فعالیت دارند.

 
 

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • مهر و موم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • عجیب ترین شیوه حمل بار با خودرو که تاکنون دیده اید‍! | ویدئو
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی