Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@05:42:48 GMT

با بیمه عمر بیشتر آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۷۹۹۳

با بیمه عمر بیشتر آشنا شوید

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، صنعت بیمه در کشور ما سابقه‌ای نزدیک به یک قرن دارد، اما جایگاهی که در دنیا به لحاظ میزان دریافت بیمه عمر به ازای هر فرد در جامعه وجود دارد، بسیار ناچیز است. از منظر بسیاری از کارشناسان دنیا در بین رشته‌های بیمه، بیمه عمر مهم‌ترین رشته به شمار می‌آید. برای مقایسه کشوری مانند ژاپن را در نظر بگیرید که مردم آن به آینده‌نگری و مسئولیت‌پذیری مشهور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کشور بعد از ایالات‌متحده بزرگ‌ترین دریافت‌کننده بیمه عمر در دنیا است به نحوی که درصد قابل ملاحظه‌ای از افراد ساکن در آن، بیش از سه نوع بیمه عمر استفاده می‌کنند و نزدیک به ۴۰ درصد مردم آن از پوشش‌های مختلف بیمه عمر بهره می‌برند. اما علت اصلی استقبال کم مردم کشور ما برای دریافت بیمه عمر چیست؟ دلایل مختلفی برای این استقبال کم وجود دارد اما مهم‌ترین آن‌ها قطعاً ناآگاهی عده زیادی از افراد جامعه با مفهوم و شرایط بیمه عمر است، اینکه بیمه عمر چیست و چه شرایطی دارد؟

بیمه عمر چیست؟

در تعریفی ساده بیمه عمر، بیمه‌ای است که فرد با پرداخت حق بیمه‌هایی ناچیز در طولانی مدت، اندوخته و سرمایه بزرگ را در آینده برای خود مهیا می‌کند؛ اما اصولاً چرا ما به بیمه عمر نیاز داریم و در حال حاضر این نوع بیمه چه اهمیتی در کشورها پیشرفته دارد؟ حقیقت این است که شما چه مجرد باشید و چه متأهل، دغدغه‌ای مشترک به نام آینده دارید. برای چند لحظه سی سال بعد خود را تصور کنید، چه مشکلاتی وجود دارد که ممکن است با آن روبرو شوید؟

۱. بیماری: دور شدن از سبک زندگی سالم همه انسان‌ها رو در جوامع پیشرفته تا کشورهای مستضعف تحت تأثیر قرار داده و امید به زندگی هر دهه در حال کاهش است. علت این موضوع ابتلاء بالای افراد به بیماری‌های مختلف است که در نهایت توان جسمی آن‌ها را از بین می‌برد و به لحاظ حرفه‌ای آن‌ها را تبدیل به از کار افتاده دائم می‌کند.

۲. کهنسالی: حتی در بهترین شرایط نیز بدن شما توانایی کار دائم و پیشبرد فعالیت مداوم را ندارد و به نوعی بازنشستگی نیاز طبیعی هر انسان است و بیمه عمر بازنشستگی نیاز انسان است.

۳. مشکلات مالی: حوادث همیشه به طور ناگهانی از راه می‌رسند، شرایطی را تصور کنید که طی حادثه‌ای اموال خود را از دست داده‌اید، رکود اقتصادی، تورم و نوسانات ارزی را تصور کنید همه این‌ها را در کنار حوادثی که ممکن شما را در کسب درآمد ناتوان کند، در نظر بگیرید.

۴. مسئولیت‌پذیری: به عنوان یک همسر، یک پدر و یا یک مادر شما برای فرزندان خود بهترین شرایط و امنیت اجتماعی را می‌خواهید و ترجیح می‌دهید سختی‌هایی که خود در زندگی تحمل کردید را به فرزندانتان وارد نکنید؛ بنابراین نیاز به تأمین سرمایه لازم برای آینده آن‌ها دارید.

این چهار مورد از مهم‌ترین دلایل دریافت بیمه عمر هستند. به طور کلی شما در هر سن و شرایط مالی که باشید می‌توانید بیمه عمر مناسب با نیاز خود را دریافت و از مزایای آن استفاده کنید. در حال حاضر شرکت‌های بیمه‌گر مختلفی در حال ارائه بیمه نامه عمر در عناوین مختلف مثل بیمه زندگی، بیمه آتیه، بیمه سرمایه‌گذاری و… هستند. هر کدام از این شرکت به تناسب نیاز و دغدغه شما پوشش‌های مختلفی نظیر پوشش سرمایه فوت، پوشش ابتلاء به برخی بیماری‌های خاص و یا از کارافتادگی و نقص عضو را در کنار بهره‌مندی از انواع سود تضمینی، روزشمار و مشارکتی به شما ارائه می‌دهند. به طوری که سرمایه‌گذاری در این خصوص به مراتب از جنبه‌های مختلف بهتر از سرمایه‌گذاری در بانک‌ها است؛ بنابراین یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند دغدغه‌های فکری شما را در ارتباط با بحران‌های مالی، حوادث جانی و تأمین آینده فرزندانتان کاهش دهد، استفاده از انواع بیمه‌های عمر است.

شرایط بیمه عمر

شرکت‌های ارائه دهنده بیمه عمر، انواع مختلفی از این نوع بیمه نامه را برای نیازهای مختلف جامعه طراحی کرده‌اند. برای مثال زیر مجموعه‌های مختلفی از بیمه عمر زمانی، بیمه عمر مادام‌العمر و بیمه عمر و سرمایه‌گذاری وجود دارد که هرکدام داری شرایط متفاوتی هستند. در ادامه به مهم‌ترین شرایط بیمه عمر اشاره خواهیم کرد.

شرایط بیمه عمر از منظر پوشش‌های تکمیلی و بیماری‌ها
نوع بیماری، محدوده و سقف پوشش بیماری‌ها در شرکت‌های بیمه با هم متفاوت است، اما به طور کلی این شرکت‌ها بیماری‌های اصلی مانند سرطان، بیماری قلبی و عروقی و همچنین پیوند عضو را تحت پوشش قرار می‌دهند. علاوه براین انواع حوادثی که منجر به نقص عضو و یا مشکل جسمی در بدن شود با تأیید مراجع معتمد با شرکت بیمه تحت پوشش قرار می‌گیرند. با این حال چند نکته در ارائه این پوشش‌ها اهمیت دارد.

· سن فرد برای دریافت پوشش‌ها تکمیلی بیماری در اغلب شرکت‌ها باید بین ۲۰ تا ۶۰ سال است.

· زمان فعال شدن پوشش‌ها بیماری مهم است، در برخی از شرکت‌ها دوره‌های انتظار مشخصی برای فعال شدن پوشش‌های این‌چنینی مشخص شده است. برای مثال پوشش بیماری‌ها در بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده بیمه عمر بعد از ۹۰ روز فعال می‌شود.

· سرمایه فوت و حادثه: با دریافت بیمه عمر برحسب میزان حق بیمه و مدت قرارداد و سن شما سرمایه فوتی تعیین می‌شود که به افرادی که مشخص می‌کنید پرداخته می‌شود. علاوه بر سرمایه فوت، در صورتی که فوت به علت حادثه صورت بگیرد سرمایه فوت حادثه نیز به خانواده شما تعلق می‌گیرد.

· شرایط پوشش از کارافتادگی در شرکت‌های بیمه متفاوت از همه است. در برخی از آن‌ها الزام به شاغل بودن و سن بالاتر از ۱۸ سال وجود دارد و در برخی دیگر از کارافتادگی باید به صورت دائم و با تأیید مراجع معتمد بیمه همراه باشد.

· پوشش‌های دیگری نظیر بستری شدت و یا عمل‌های جراحی ضروری با سقف تعهد خاصی نیز در برخی شرکت‌ها وجود دارد که جزئیات هر کدام در جدول بیمه عمر هر شرکت قابل مشاهده است.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4909974

منبع: مهر

کلیدواژه: بیمه عمر بیمه تکمیلی بیمه همراه اول ویروس کرونا گروه خودروسازی سایپا تبلیغات بیمه صنعت خودروسازی سیم کارت موبایل ایران کیش تپ سی اپلیکیشن کسب و کار موبایل فولاد بازار کار دریافت بیمه عمر شرایط بیمه عمر سرمایه گذاری سرمایه فوت بیماری ها مهم ترین پوشش ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، جمشید شایانفر مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت