Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام پیشه ور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مبارزه با سن غلات در مرحله سن مادر در استان همدان از ۱۶ فروردین ماه در شهرستان نهاوند آغاز شده است.

وی بابیان اینکه تا چهارم اردیبهشت ماه در اراضی گندم آبی استان همدان ۱۳ هزار و ۱۷۵ هکتار و در اراضی دیم ۲۲ هزار و ۴۵ هکتار و در مجموع ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار علیه سن مادر مبارزه صورت گرفته است، گفت: این مبارزه در ۶ هزار و ۷۷۹ هکتار از مزارع جو آبی و ۶ هزار و ۱۸۶ هکتار از مزارع جو دیم نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان سطح مبارزه با سن مادر در مزارع جو را در مجموع ۱۲ هزار و ۹۶۵ هکتار عنوان کرد و گفت:

پیشه ور افزود: در حال حاضر با توجه به بارش‌های اخیر در استان همدان و نامناسب بودن اراضی کشاورزی برای تردد ماشین آلات کشاورزی و ادوات سمپاشی از یک سو و همچنین وزش شدید باد در برخی از مناطق استان و تکمیل نشدن ریزش‌های سن مادر در مناطق مختلف استان از سوی دیگر مبارزه به صورت مقطعی در حال انجام است.

وی از کشاورزان استان درخواست کرد با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها به منظور مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات عنوان شده را رعایت کنند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه کشاورزان باید سموم مورد نیاز خود را فقط از فروشگاه‌های مجاز تهیه کرده و قبل از انجام عملیات سمپاشی حتماً سمپاش های خود را کالیبره و تنظیم کنند، گفت: در زمان بارندگی و وزش باد از انجام عملیات سمپاشی خودداری شود.

پیشه ور رعایت نکات ایمنی و بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

کد خبر 4910268

منبع: مهر

کلیدواژه: غلات جهادکشاورزی همدان ویروس کرونا بوشهر ماه مبارك رمضان شیراز ایلام شیوع کرونا قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا گردشگری بارش باران گرگان استان همدان سن مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارت‌زا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

وی افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری برگی بویژه زنگ زردگندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص کانون‌کوبی و سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی‌نسب اضافه کرد: با توجه به نقش بیماری‌ها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

به گفته وی، عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه‌های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس